20.09.11, 20:42

Liberty Global zaprezentowało platformę telewizyjną nowej generacji

Liberty Global, Inc., spółka matka UPC, zaprezentowało „Horizon”, czyli telewizyjną platformę nowej generacji, która integruje dostęp do treści telewizyjnych, internetowych oraz osobistych plików użytkownika.

Podczas międzynarodowych targów branży telewizyjnej IBC w Amsterdamie, Liberty Global, Inc., spółka matka UPC, zaprezentowało „Horizon”, czyli telewizyjną platformę nowej generacji, która integruje dostęp do treści telewizyjnych, internetowych oraz osobistych plików użytkownika. Korzystając z przyjaznego i intuicyjnego interfejsu oraz zaawansowanych opcji wyszukiwania i rekomendacji, użytkownicy będą mogli oglądać treści nie tylko na ekranie telewizora, ale też jednocześnie bezprzewodowo na wielu urządzeniach w domu. W przyszłości Horizon ma w zasadniczy sposób zmienić korzystanie z domowej rozrywki.

Urządzenie Horizon zostało przedstawione przez Mike’a Friesa, Prezesa i CEO Liberty Global, Inc. podczas IBC 2011, wiodących, międzynarodowych targów branży telewizyjnej. Prezentując Horizon, powiedział: „W ciągu ostatnich 20 lat Liberty Global było liderem innowacji technologicznych dla swoich klientów w Europie. Oferując superszybki Internet i interaktywną telewizję cyfrową, zawsze  dążyliśmy do zapewnienia najwyższej jakości. Z Horizonem odkrywamy telewizję na nowo.”

Horizon został zaprojektowany tak, aby komputer stanowił serce cyfrowego domu. Ta multimedialna, elegancka platforma tworzy bezprzewodową sieć, która łączy telewizor ze wszystkimi urządzeniami typu komputer, tablet oraz smatphone. Grafiki i obrazy interfejsu telewizyjnego wykorzystują technologię trójwymiarową, co ma ożywiać zawartość i sprawiać, że nawigacja po systemie jest prosta, szybka i intuicyjna. Wsparta funkcjami wyszukiwania i rekomendacji platforma integruje także dostęp do zasobów osobistych takich jak fotografie, muzyka, czy filmy przechowywanych w domu lub ‘w chmurze’. Horizon pozwala dodatkowo oglądać treści telewizyjne nie tylko na telewizorze. Opracowano aplikacje na smartphony i tablety (drugie ekrany), jak również wyszukiwarki internetowe, które pozwolą na oglądanie kontentu na innych urządzeniach w domu i poza nim.

O ile aplikacje dodały nowego wymiaru smatphone’om i tablet’om, tak otwarta dla aplikacji platforma Horizon uczyni to samo z telewizją. Ekosystem Horizonu jest platformą otwartą, dzięki czemu może być stale rozbudowywany i udoskonalany o nowe funkcjonalności dla użytkowników. Liberty Global współpracuje z międzynarodowymi i krajowymi dostawcami zawartości treści takimi jak YouTube, FaceBook czy Twitter, w celu rozwoju aplikacji dla swojego ‘App Store’ (sklepu z aplikacjami). Abonenci korzystający z platformy Horizon będą mieli w nim do dyspozycji obszerny katalog aplikacji i widgetów internetowych, zintegrowanych z interfejsem telewizyjnym.

Liberty Global rozszerza współpracę z innymi potencjalnymi dostawcami treści i aplikacji. Wkrótce opublikuje instrukcje dla twórców oprogramowania, którzy będą mogli dołączyć do grona obecnych 60 partnerów opracowujących aplikacje dla nowej platformy.

Obecnie Liberty Global przeprowadza testy Horizon w Holandii, a pod koniec tego roku rozpocznie testy konsumenckie. Komercyjne wprowadzenie urządzenia planowane jest na pierwszy kwartał roku 2012. Najpierw w Holandii, a w następnej kolejności w Szwajcarii i w Niemczech. Horizon dołączy do istniejącej grupy zawansowanych usług cyfrowych i będzie oferowany obecnym abonentom, którzy będą mogli skorzystać z atrakcyjnej możliwości poszerzenia posiadanego pakietu.

Liberty Global opracowało Horizon wraz z grupą światowych liderów technologicznych. Samsung wybudował multimedialną bramę, zasilaną procesorem Intel®Atom™Media. Oprogramowanie pośredniczące dostarczył NDS. Nagravision dostarczyło rozwiązania warunkowego dostępu poprzez NAGRA Media Access. Rozwiązanie to wspiera MoCA i WiFi i jest częścią ekosystemu Digital Living Network Alliance (DLNA). Przeniesienie telewizyjnej zawartości programowej na inne urządzenia (komputery, tablety, smartphone’y) w domu i poza nim umożliwiła  firma IOKO. Za projekt strony internetowej odpowiedzialny jest Empathy Labs.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.