31.10.11, 18:53

Sukces kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska

Przygotowana przez Ministerstwo Środowiska kampania edukacyjna Zakręć Kran, cieszy się dużą popularnością wśród polskich internautów. Inicjatywa, mająca na celu pokazanie jak w prosty sposób chronić środowisko, odniosła sukces dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji

Przygotowana przez Ministerstwo Środowiska kampania edukacyjna Zakręć Kran, cieszy się dużą popularnością wśród polskich internautów. Inicjatywa, mająca na celu pokazanie jak w prosty sposób chronić środowisko, odniosła sukces dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kanałów komunikacji

Ministerstwo Środowiska postawiło na nietypową i oryginalną akcję edukacyjną, która rozgrywa się głównie w Internecie, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi e-marketingu, takich jak virale i media społecznościowe. Film z szaloną wiewiórką, która rozdaje pieniądze w warszawskim metrze obejrzało już ponad 140 tysięcy internautów. Został on pokazany, min. w Szkle Kontaktowym i Teleexpresie.

Przekaz, dotyczący kampanii nastawiony jest na zwrócenie uwagi na zmianę prostych przyzwyczajeń, przez które często marnowana jest energia elektryczna, woda i inne zasoby. Wybór kanałów dotarcia do społeczeństwa pozwala na zainteresowanie akcją dużej grupy odbiorców i zwiększenie poziomu interakcji, co docelowo ma wpłynąć na trwałą zmianę postaw młodych Polaków.

"Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii w Internecie, ponieważ właśnie to medium w sposób szczególny umożliwia interakcję z odbiorcą. Cieszy nas, że kampania została przyjęta z entuzjazmem. Postawiliśmy na odważne działania niestandardowe licząc, że kampania nie tylko zostanie zauważona, ale również wpłynie na zmianę konkretnych zachowań" - mówi Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej z Ministerstwa Środowiska. "To niewiarygodne, ale prawie 1/3 jedzenia na świecie trafia do kosza, a do jego produkcji wykorzystujemy zasoby, które się wyczerpują. Wystarczy zmiana jednego przyzwyczajenia aby stać się eko, oszczędzić pieniądze i co najważniejsze zrobić coś dobrego dla siebie i środowiska" - kończy Kulicka.

Dużą popularnością cieszy się również aplikacja konkursowa na portalu Facebook, za pomocą której można dowiedzieć się, jak zaoszczędzić zasoby we własnym domu. Główną nagrodą w zabawie jest wycieczka na Teneryfę.

Kampania Zakręć Kran wystartowała 10 października br. Jest ona jednym z elementów realizacji priorytetów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).
03.04.25, 17:42
| reklama & PR » informacje
Continental dołącza do grona klientów Walk PR
Na początku kwietnia br., do grona klientów Walk PR dołączył producent opon Continental.  
03.04.25, 13:55
| reklama & PR » informacje
Sven Hannawald ambasadorem marki BLITZbee
Sven Hannawald - skoczek narciarski, medalista olimpijski i triumfator Turnieju Czterech Skoczni, dołącza do BLITZbee - marki naturalnych napojów funkcjonalnych na bazie miodu i kofeiny w roli ambasadora. 
03.04.25, 12:30
| reklama & PR » informacje
Bank Pekao S.A. w przetargu wybiera UM
Agencja mediowa UM (IPG Mediabrands) wygrała przetarg na obsługę mediową Banku Pekao S.A.