06.04.12, 20:59
PanMedia Western: Reguły gry nie są hitem TVN7
Pomimo dużej kampanii reklamowej, TVN7 zanotował słabą oglądalność pierwszej własnej serialowej produkcji.
Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego badania TV Flash przeanalizował pierwszego w historii TVN 7 własnego serialu. Pomimo przeprowadzonej na dużą skalę kampanii reklamowej i gwiazdorskiej obsady „Reguły gry” nie wyróżniają się oglądalnością. W czwartek 16 lutego br. w dniu premiery serialu podobną liczbę widzów w TVN7 miały inne propozycje stacji – „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, „Przyjaciele” i „Detektyw Monk”. Tego dnia największą oglądalność miało jednak filmowe pasmo zaczynające się o 20.30.
Według analizy PanMedia Western, głośno promowany premierowy serial nie sprawił, że w dniu startu przybyło więcej widzów TVN 7. W porównaniu do poprzednich czwartków zmiany są nie znaczące. Wprawdzie pasmo, w którym umieszczone są „Regułu gry” 20:00-20.30 faktycznie miało największą oglądalność ale też cały dzień w TVN 7 miał nieco lepsze wyniki niż poprzednie czwartki.
Pewne zainteresowanie pierwszym odcinkiem widać w spadkach oglądalności stacji bezpośrednio konkurujących z TVN7 jak Polsat2 i TV4. Start serialu o 20:00 to gorsze wyniki "Galileo" na TV4 oraz "Wydarzeń" i "Sportu" na Polsat 2. Jednak analizując poprzednie czwartki można zauważyć, że układ sił wśród tych stacji był podobny. Jedynie zauważalny jest spadek udziałów Polsatu2 z nieznacznym wzrostem TV4 i TVN7.
Na tle dużych stacji nie widać znaczącej zmiany podziału sił w czwartkowe wieczory. W tym czasie są mocno zakorzenione, dobre pozycje jak "Prognoza pogody", "Barwy szczęścia", "CSI" oraz "Na wspólnej".
"Warto jednak poczekać z ze zbyt wczesnym wyciąganiem wniosków. TVN7 dopiero próbuje zbudować to pasmo i przyciągnąć uwagę widzów. Nie ma stałej widowni czekającej w TVN7 w czwartek o 20 na serial, poprzednio było tam pasmo filmowe. Można zauważyć jak dużą wagę do kontynuacji w danych pasmach przywiązuje TVN. Możliwe, że i Siódemce uda sie ten wyczyn poprzez "Reguły gry" – uważa Marek Racławski, Head of TV Department w PanMedia Western.
Serial „Reguły gry” powstaje w oparciu o amerykański format stacji CBS - „Rules of Engagement”. To sitcom opisujący różnego typu relacje damsko-męskie widziane oczyma świeżo zaręczonej pary (Julia Kamińska i Maciej Zakościelny), wieloletniego małżeństwa (Katarzyna Kwiatkowska i Jan Jankowski), oraz wciąż szukającego swej drugiej połowy singla (Paweł Wilczak).
Producentem pierwszej serialowej produkcji własnej TVN 7 producentem jest Wojciech Bockenheim, a kierownikiem produkcji Rafał Orlik. Reżyseruje Bartosz Ignaciuk. Autorem zdjęć jest Tomasz Dobrowolski. Za scenografie odpowiada Dorota Ignaczak, za kostiumy Dorota Williams.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze