08.06.14, 00:33

Nowe logo dla Polski. Będzie zbiórka pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu jego praw autorskich

Nowe logo Polski
Fot.: materiały prasowe

Rada Promocji Polski przyjęła koncepcje  linii graficznej znaku występującego w spocie promocyjnym „Polska. Spring into new.” jako logo Polski. Przekazano ją do dalszych prac tj. opracowania Księgi Identyfikacji Wizualnej. To ukoronowanie trwających od półtora roku działań nad stworzeniem spójnej komunikacji Marki Polska prowadzonych przez Radę Promocji Polski i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Projekt ten od półtora roku, jest realizowany i koordynowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Po głosowaniu przez Radę Promocji Polski nad przyjęciem linii graficznej znaku kończącego jubileuszowy spot Ministerstwa Spraw Zagranicznych, jako loga Polski, SKM SAR zadeklarował zorganizowanie zbiórki pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu jego praw autorskich. „Stowarzyszenie będzie partycypować i pokryje część kosztu jego zakupu. Wierzymy, że znak, który jest zgodny z wcześniej opracowaną przez SKM SAR i przyjętą przez RadęStrategią komunikacji marki Polska” stanie się jedynym obowiązującym logotypem Polski. Po 25 latach niepodległości Polacy zasłużyli na znak, który obrazuje nasz narodowy charakter, nasze niegodzenie się na zastaną rzeczywistość, a „sprężyna” doskonale obrazuje tą naszą energię, niepokorność oraz kreatywność” - powiedział Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Zarządzający SKM SAR.

Wdrożenie logotypu Polski byłoby ukoronowaniem wysiłków Stowarzyszenia dążącego do uregulowania identyfikacji wizualnej kraju i niezaprzeczalnym sukcesem dla całej branży zajmującej się efektywną komunikacją marek i ich produktów (w tym identyfikacjami wizualnymi). „Jeszcze nigdy nie byliśmy tak blisko tego celu jak teraz, gdy wszystkie instytucje zajmujące się promocją Polski podpisały się pod jednym projektem. Chcemy pozyskać logotyp dzięki finansowaniu publiczno – prywatnemu fundatorów znaku. W tym celu zostanie powołana Rada Znaku składająca się z przedstawicieli urzędów prowadzących kampanie zagraniczne i firm. Będzie ona podejmować decyzje m.in. w zakresie zarządzania własnością logotypu przez podmioty komercyjne” - podsumował Tyszkiewicz.

Znak kończący film promocyjny został przygotowany przez jednego z najwybitniejszych światowych specjalistów w zakresie brandingu marek państw i miast - Wally’ego Olins’a i jego firmę Saffron Brand Consultants. Znak wraz z hasłem powstał w oparciu o stworzoną 10 lat temu ideę „Creative Tension - twórczego napięcia”, które Olins dostrzegł w Polakach. Przygotowany dla Polski znak był ostatnim projektem przed śmiercią Brytyjczyka w kwietniu br.

Przyjęty przez Radę Promocji Polski znak, jako logo Polski, jest następstwem trwających od półtora roku prac nad stworzeniem spójnej komunikacji Marki Polska. W październiku 2013 roku, Radzie udało się jednogłośnie zatwierdzić dokument: „Zasady Komunikacji marki POLSKA”, przygotowany przez ekspertów Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i Związku Firm Public Relations. W tej chwili wdrażane są szkolenia dla pracowników administracji państwowej ministerstw i regionów ze stosowania Zasad w praktyce, przy kreowaniu komunikacji regionalnej i ministerialnej, prowadzone przez strategów z SKM SAR – autorów strategii.

Zaakceptowana linia logotypu parasolowego dla działań promocyjnych jest kolejnym krokiem w procesie ujednolicania komunikacji zagranicznej projektów pod Marką Polska. Trwająca obecnie ogólnoeuropejska kampania promocyjna „Polska. Spring into new” ma na celu przedstawić sukces, jaki udało się osiągnąć Polakom na przestrzeni ostatnich 25 lat i pokazać jak zmienili się, dzięki możliwościom jakie dała nam  niepodległość. Okazją do jej przeprowadzenia są trzy jubileusze przypadające w tym roku: odzyskanie wolności, wstąpienie do NATO oraz akcesja do Unii Europejskiej.

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).
03.04.25, 17:42
| reklama & PR » informacje
Continental dołącza do grona klientów Walk PR
Na początku kwietnia br., do grona klientów Walk PR dołączył producent opon Continental.  
03.04.25, 13:55
| reklama & PR » informacje
Sven Hannawald ambasadorem marki BLITZbee
Sven Hannawald - skoczek narciarski, medalista olimpijski i triumfator Turnieju Czterech Skoczni, dołącza do BLITZbee - marki naturalnych napojów funkcjonalnych na bazie miodu i kofeiny w roli ambasadora. 
03.04.25, 12:30
| reklama & PR » informacje
Bank Pekao S.A. w przetargu wybiera UM
Agencja mediowa UM (IPG Mediabrands) wygrała przetarg na obsługę mediową Banku Pekao S.A.