03.01.19, 10:00

2018 r. w TV: Polsat liderem. Dobry rok dla TVP1, TVP2, TTV i TVP Polsat

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Liderem w 2018 r. w grupie 4+ pozostał Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Tylko TVP1 i TVP2 z tzw. wielkiej czwórki poprawiły swoje wyniki. 2018 r. to dobry czas dla TTV i TVP Sport – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl za 2018 r.

W grupie 4+ pozycję lidera utrzymał Polsat. Jednak udziały stacji w 2018 r. w porównaniu z 2017 r. stopniały aż o 0,68 p.p. Na drugie miejsce awansował kanał TVP1 (wzrost o 0,14 p.p.), a na trzecie spadła stacja TVN (strata 0,49 p.p.). Czwarte miejsce obronił kanał TVP2 (wzrost o 0,29 p.p.). Na piąte miejsce awansowała Czwórka (wzrost o 0,08 p.p.). 

Wszystkie trzy główne stacje informacyjne straciły udziały w 2018 r.: TVN24 - 0,13 p.p., TVP INFO - aż 0,4 p.p., a Polsat News - 0,02 p.p.

Ubiegły rok do udanych mogą zaliczyć m.in. takie kanały jak: TV Puls (wzrost udziałów aż o 0,37 p.p.), TTV (wzrost o 0,36 p.p.), Puls 2 (wzrost o 0,13 p.p.), TVP ABC (wzrost o 0,21 p.p.) i Super Polsat (wzrost o 0,16 p.p.). Liderem wzrostu w ubiegłym roku był jednak kanał TVP Sport, którego udziały wzrosły aż o 0,6 p.p. Taki skok stacja zawdzięcza pojawieniu się w ofercie Naziemnej Telewizji Cyfrowej. Za to gorszy rok zaliczył kanał TVN7 (strata 0,05 p.p.), ale też TVP Seriale (strata 0,08 p.p.).

W grupie komercyjnej liderem pozostaje kanał TVN. Jednak jego udziały stopniały o 0,46 p.p. Drugie miejsce należy do Polsatu, który odnotował największy spadek - aż o 0,97 p.p. Trzecie miejsce należy do Dwójki, której widownia wzrosła o 0,12 p.p. Czwarte miejsce należy niezmiennie do Jedynki, która poważnie zwiększył swoje udziały - aż o 0,58 p.p. Kolejne miejsca zajmują Czwórka (strata 0,2 p.p.), TV Puls (wzrost o 0,2 p.p.), TVN7 (strata 0,19 p.p.) i TTV (wzrost aż o 0,66 p.p.).

Ubiegły rok był udany również dla Pulsu 2 (wzrost o 0,14 p.p.), TVP ABC (wzrost aż o 0,3 p.p.), TVN Turbo (wzrost o 0,14 p.p.), Super Polsatu (wzrost o 0,21 p.p.). Świetny rok zaliczył również kanał TVP Sport - udziały kanału wzrosły aż o 0,66 p.p.

Udział stacji w grupie 4+ 

  2017 2018
stacja SHR % SHR %
Polsat 10,91% 10,23%
TVP1 9,59% 9,73%
TVN 9,87% 9,38%
TVP2 7,87% 8,16%
TV4 4,08% 4,16%
TVN24 4,27% 4,14%
TVP INFO 3,83% 3,43%
TV PULS 3,03% 3,40%
TVN7 3,29% 3,24%
TTV - Twoja Telewizja 1,78% 2,14%
Puls 2 1,75% 1,88%
Polsat2 1,47% 1,52%
TV6 1,44% 1,45%
TVP Seriale 1,49% 1,41%
TVP ABC 1,18% 1,39%
Polsat News 1,14% 1,12%
Stopklatka 0,94% 0,98%
TVP Sport 0,37% 0,97%
Super Polsat 0,78% 0,94%
Fokus TV 0,80% 0,89%

Udział stacji w grupie 16-49

  2017 2018
stacja SHR % SHR %
TVN 12,65% 12,19%
Polsat 12,37% 11,40%
TVP2 6,74% 6,86%
TVP1 6,11% 6,69%
TV4 4,07% 3,87%
TV PULS 3,42% 3,62%
TVN7 3,57% 3,38%
TTV - Twoja Telewizja 2,27% 2,93%
TVN24 2,39% 2,31%
Puls 2 1,94% 2,08%
TVP Seriale 1,67% 1,58%
TVP ABC 1,20% 1,50%
TV6 1,57% 1,49%
Polsat2 1,43% 1,36%
TVP INFO 1,40% 1,27%
TVN Turbo 0,94% 1,08%
Super Polsat 0,85% 1,06%
TVN Style 1,00% 0,95%
Polo TV 1,12% 0,95%
TVP Sport 0,26% 0,92%

Dane: NAM

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
31.03.25, 20:46
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Korneliusz Rzeźwicki gospodarzem programu Pierwsza Druga w Trójce
28 marca br., kanał TVP3 rozpoczął emisję programu „Pierwsza Druga w Trójce” o meczach Betclic 1. i 2. Ligi.
31.03.25, 10:45
| TV / VOD » informacje
Mikołaj Roznerski gospodarzem polskiej edycji teleturnieju The Floor
Polska wersja teleturnieju “The Floor” zadebiutuje na antenie TVN. Gospodarzem formatu będzie aktor - Mikołaj Roznerski.