17.03.19, 16:00

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław już dostępny dla pasażerów

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław
Fot.: materiały prasowe

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i jest już dostępny dla wszystkich podróżnych.

Chatbot wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Zna również odpowiedzi na kilkaset pytań. Aby porozmawiać z nim w języku polskim lub angielskim, trzeba wpisać w Messengerze Port Lotniczy Wrocław lub Wrocław Airport. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.

Uruchomiliśmy chatbota dla wygody podróżnych i ich opinie są dla nas najważniejsze. Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcje” – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Co potrafi chatbot? Wysyła powiadomienia o statusie zakupionego rejsu. W czasie rzeczywistym, np. jadąc na lotnisko, podróżujący otrzymuje informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka. Po przylocie chatbot podpowiada m.in. z którego taśmociągu pasażer może odebrać swój bagaż. Podpowiada też m.in. jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku. Jest też przygotowany do roli wirtualnego przewodnika po porcie: można zapytać go o sklepy, restauracje, kawiarnie czy strefy dla rodzin z dziećmi. Pomaga znaleźć najlepsze połączenia lotnicze, wyszukuje najtańsze ceny biletów lotniczych, pomaga zarezerwować lot.

Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów. Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się pomóc. Chatbot ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem.

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy KODA Bots, która dostarczyła technologię i wdrożyła narzędzie.

Komentarze

Powiązane

27.03.25, 07:00
| internet » informacje
Przychody Grupy WP w 2024 r. przekroczyły 1,5 mld zł
Wirtualna Polska Holding S.A. w 2024 r. zanotowała przychody ze sprzedaży przekraczające 1 mld 568 mln zł. To oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu do 2023 r. Skorygowana EBITDA wzrosła o prawie 7 proc., osiągając ponad 468 mln zł.
24.03.25, 20:41
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Gadaj Zdrów i Królowe Matki. Grupa ZPR odświeżyła dwa formaty wideo
Dwa formaty wideo realizowane przez Grupę ZPR Media – „Gadaj Zdrów” serwisu Poradnikzdrowie.pl i „Królowe Matki” portalu MjakMama.pl ruszyły w nowych odsłonach.
18.03.25, 10:29
| internet » informacje
Pomponik.pl w kampanii kładzie nacisk na ekskluzywne materiały
Pod hasłem „Kręci się na salonach i za kulisami – Pomponik.pl nr 1 w plotkach” ruszyła kampania serwisu Pomponik.pl należącego do Interii.
17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
15.03.25, 20:00
| internet |
Trening Umysłu w Onecie. Nowa platforma dla fanów łamigłówek
Od 13 marca br. użytkownicy Onetu mogą korzystać z Treningu Umysłu – nowej platformy z grami logicznymi, dostępnymi na stronie głównej i w serwisie onet.pl/gry. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, oferujące popularne na świecie wyzwania słowne i matematyczne, takie jak „Łamisłówko” i „Wyzwanie Lexi”.
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.