31.12.19, 11:30

Tydzień w TV: TVP1 liderem, benefis Zenona Martyniuka hitem

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

Polacy w ubiegłym tygodniu najwięcej czasu poświęcali na oglądanie TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalmedialny.pl za okres od 23 do 29 grudnia 2019 r.

W grupie 4+ pozycję lidera obroniła Jedynka, która uzyskała 9,11 proc. udziału w rynku (strata 0,7 p.p.). Na drugie miejsce awansował Polsat (strata 0,04 p.p.), a na trzecie spadła Dwójka (starta 0,52 p.p.). Czwartą pozycję z bardzo słabym wynikiem zajął Polsat - tylko 6,76 proc. udziału (strata 0,84 p.p.). Piąte miejsce w zestawieniu zajął kanał TVN7 (wzrost o 0,51 p.p.). Dużo mniej czasu widzowie poświęcali na dwie flagowe stacje informacyjne – zarówno TVN24 jak i TVP INFO uzyskał po 3,11 proc. udziału w rynku. Bardzo dobry wynik zanotował kanał TTV - aż 2,73 proc., ale również Stopklatka (aż 1,42 proc.) oraz Polsat Play (0,97 proc.).

W grupie komercyjnej na pozycję lidera awansował Polsat, który uzyskał 10,06 proc. udziału w rynku (wzrost o 0,48 p.p.). Drugie miejsce zajął kanał TVN, a trzecie Dwójka. Poza podium znalazła się Jedynka. Piąte miejsce zajął kanał TVN7 (aż 4,05 proc.). Świetny wynik uzyskał Polsat Film (aż 1,32 proc. udziału), który przeskoczył nawet ogólnodostępny Super Polsat. W TOP 20 pojawił się kanał Polsat Play (aż 1,01 proc. udziału w rynku).

Co Polacy najchętniej oglądali w ubiegłym tygodniu? W grupie 4+ największą widownię zanotował Puchar Świata w skokach narciarskich rozgrywany w Oberstdorf. Zmagania narciarzy oglądało w TVP1 średnio blisko 4,1 mln widzów. Komercyjnym sukcesem okazał się benefis muzyka disco polo. Koncert "Zenek. Życie to są chwile" śledziło ponad 4 mln widzów. Trzecie miejsce zajął serial "M jak miłość" (prawie 3,9 mln widzów, ale tylko niecałe 27 proc. udziału w rynku). Tuż za podium znalazł się film "Kevin sam w domu" (3,8 mln widzów) oraz "The Voice Senior Live" (prawie 3,5 mln widzów). Dużą widownię zgromadził także wigilijny koncert "Wielkie kolędowanie z Polsatem", który śledziło 2,2 mln widzów.

W grupie komercyjnej największą widownię zgromadził film "Kevin sam w domu" (prawie 2 mln widzów). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się skoki narciarskie. Tuż za podium benefis Zenona Martyniuka (prawie 1,2 mln widzów). Sporą widownię zgromadziły również filmy fabularne takie jak: "Listy do M. 2" (929 tys. widzów), "Dlaczego on?" (845 tys. widzów) oraz "Piraci z Karaibów na nieznanych wodach" (ponad prawie 761 tys. widzów).

Udział stacji TV w rynku, target 4+

  16-12-2019 - 22-12-2019 23-12-2019 - 29-12-2019
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVP1 629 481 9,81% 698 891 9,11%
Polsat 547 518 8,53% 651 420 8,49%
TVP2 564 225 8,79% 634 514 8,27%
TVN 487 595 7,60% 518 382 6,76%
TVN7  208 876 3,26% 289 040 3,77%
TV PULS  233 054 3,63% 280 500 3,66%
TV4 228 536 3,56% 262 629 3,42%
TVN24 310 266 4,84% 238 690 3,11%
TVP INFO  256 557 4,00% 238 192 3,11%
TTV - Twoja Telewizja 141 089 2,20% 209 471 2,73%
TV6 113 339 1,77% 142 274 1,85%
Puls 2 130 384 2,03% 140 929 1,84%
TVP Seriale 89 222 1,39% 113 304 1,48%
Polsat2 100 933 1,57% 110 196 1,44%
Stopklatka 82 368 1,28% 108 558 1,42%
Fokus TV 61 037 0,95% 106 324 1,39%
Super Polsat  71 526 1,11% 97 117 1,27%
Polsat News 77 125 1,20% 91 794 1,20%
TVP3  68 456 1,07% 88 297 1,15%
Polsat Play 37 781 0,59% 74 379 0,97%

Udział stacji TV w rynku, target 16-49 

  16-12-2019 - 22-12-2019 23-12-2019 - 29-12-2019
stacja AMR SHR % AMR SHR %
Polsat 218 618 9,58% 296 016 10,06%
TVN 231 025 10,12% 258 558 8,79%
TVP2 176 582 7,74% 197 592 6,72%
TVP1 144 991 6,35% 188 390 6,40%
TVN7  85 299 3,74% 119 099 4,05%
TTV - Twoja Telewizja 71 179 3,12% 116 844 3,97%
TV PULS  89 293 3,91% 111 908 3,80%
TV4 74 359 3,26% 105 166 3,58%
Puls 2 54 949 2,41% 59 632 2,03%
TV6 39 127 1,71% 57 674 1,96%
TVN24 57 222 2,51% 49 302 1,68%
TVP Seriale 36 039 1,58% 41 182 1,40%
TVP INFO  41 245 1,81% 41 099 1,40%
Polsat Film 18 317 0,80% 38 684 1,32%
Fokus TV 21 322 0,93% 38 273 1,30%
Super Polsat  26 035 1,14% 37 877 1,29%
Polsat2 28 808 1,26% 37 340 1,27%
Stopklatka 25 531 1,12% 36 413 1,24%
Polo TV 23 863 1,05% 34 781 1,18%
Polsat Play 15 863 0,69% 29 760 1,01%

TOP 20 - najchętniej oglądane programy, target 4+ 

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI OBERSTDORF TVP1 29.12.2019 17:29 - 19:29 4 051 045 26,40%
ZENEK ŻYCIE TO SĄ CHWILE /KONCERT/   TVP2 26.12.2019 21:05 - 22:05 4 037 286 25,88%
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 23.12.2019 20:57 - 21:42 3 861 694 26,81%
KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/   Polsat 24.12.2019 20:02 - 22:13 3 762 125 29,82%
THE VOICE SENIOR LIVE /PROG.ROZR.POL./  TVP2 28.12.2019 22:02 - 22:35 3 487 514 23,68%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH /STUDIO SPORT/   TVP1 29.12.2019 18:36 - 18:39 3 383 379 22,20%
THE VOICE SENIOR FINAL /PROG.ROZR.POL./  TVP2 28.12.2019 20:05 - 21:57 3 333 788 21,46%
WIADOMOŚCI   TVP1 29.12.2019 19:30 - 20:02 3 249 377 19,85%
FAKTY   TVN 27.12.2019 19:00 - 19:21 3 027 415 21,00%
PROGNOZA POGODY   TVP1 25.12.2019 20:09 - 20:12 3 011 925 20,94%
TELEEXPRESS   TVP1 29.12.2019 17:00 - 17:15 2 966 229 21,70%
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./  TVP1 25.12.2019 20:17 - 21:04 2 934 678 20,04%
KOŁO FORTUNY /TELETURNIEJ/  TVP2 29.12.2019 14:38 - 15:08 2 477 665 20,95%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./  TVP2 23.12.2019 20:10 - 20:35 2 384 645 16,47%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2 29.12.2019 14:00 - 14:25 2 342 574 19,95%
WIELKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/   Polsat 24.12.2019 16:47 - 18:32 2 210 594 23,98%
WYDARZENIA   Polsat 27.12.2019 18:50 - 19:16 2 194 149 15,47%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2 27.12.2019 16:35 - 17:00 2 160 189 18,02%
ORĘDZIE METROPOLITY ŁÓDZKIEGO ABPA GRZEGORZA RYSIA NA BOŻE NARODZENIE   TVP1 24.12.2019 20:00 - 20:06 2 091 799 18,16%
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/  TVP1 26.12.2019 18:37 - 19:19 2 045 172 14,64%

TOP 20 - najchętniej oglądane programy, target 16-49

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/   Polsat 24.12.2019 20:02 - 22:13 1 963 757 38,61%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI OBERSTDORF TVP1 29.12.2019 17:29 - 19:29 1 410 946 24,21%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH /STUDIO SPORT/   TVP1 29.12.2019 18:36 - 18:39 1 268 544 21,89%
ZENEK ŻYCIE TO SĄ CHWILE /KONCERT/   TVP2 26.12.2019 21:05 - 22:05 1 191 908 19,32%
FAKTY   TVN 27.12.2019 19:00 - 19:21 1 102 644 21,73%
WYDARZENIA   Polsat 27.12.2019 18:50 - 19:16 1 004 853 20,18%
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 23.12.2019 20:57 - 21:42 987 189 19,76%
WIELKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/   Polsat 24.12.2019 16:47 - 18:32 963 093 26,01%
WLACZ EMOCJE!   Polsat 24.12.2019 17:38 - 17:42 953 496 26,55%
WIADOMOŚCI   TVP1 29.12.2019 19:30 - 20:02 948 138 15,24%
LISTY DO M. 2 /FILM KOM.POL./   TVN 25.12.2019 20:01 - 22:09 929 467 17,43%
TELEEXPRESS   TVP1 29.12.2019 17:00 - 17:15 888 964 17,48%
THE VOICE SENIOR LIVE /PROG.ROZR.POL./  TVP2 28.12.2019 22:02 - 22:35 886 295 14,94%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 27.12.2019 19:29 - 19:32 880 904 16,88%
PROGNOZA POGODY   TVN 27.12.2019 19:38 - 19:41 849 870 15,92%
DLACZEGO ON? /FILM KOM.KAM.USA/   Polsat 24.12.2019 22:17 - 00:29 844 892 18,93%
KABARETOWA NOC POD GWIAZDAMI /KABARET/   Polsat 29.12.2019 20:05 - 22:07 795 876 12,76%
UWAGA ! /MAG.SENS.POL./   TVN 27.12.2019 19:47 - 20:00 794 752 14,62%
JASNOGÓRSKIE KOLĘDOWANIE Z POLSATEM /KONCERT/   Polsat 24.12.2019 15:47 - 16:31 781 371 20,61%
PIRACI Z KARAIBOW NA NIEZNANYCH WODACH /FILM PRZYG.USA/   TVN 28.12.2019 20:01 - 22:37 760 504 13,10%

Dane: Nielsen

Komentarze

Powiązane

08.09.24, 20:59
| telewizja / VOD » informacje
TVP INFO wprowadza nowe programy informacyjne i format Kwiatki polskie
Od 9 września br. TVP INFO wprowadza nowości w swojej ofercie. „14:30” i „Panorama” mają być obszernymi blokami newsów, a „Polska o poranku” oraz „Polska nocą” ma być dynamicznym, codziennym przeglądem najważniejszych informacji ze wszystkich regionów kraju.
07.09.24, 14:11
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Katarzyna Kwiatkowska w kolejnej kampanii Marki Netia
Netia w nowej odsłonie „olimpijskiej” kampanii ATL (m.in. TV, OOH, internet) wspiera sprzedaż oferty dostępu do Internetu do 300 Mb/s za 25 zł miesięcznie przy zakupie pakietu: światłowód, TV S 4K, dostęp do serwisu Max.
06.09.24, 14:20
| telewizja / VOD » badania rynku
Blisko 4 mln widzów meczu Szkocja – Polska w Telewizji Polskiej
Polska reprezentacja piłki nożnej zwycięstwem nad Szkotami w Glasgow zainaugurowała rozgrywki Ligi Narodów 2024/25. Transmisję meczu w TVP1 i TVP Sport oglądało ponad 3 mln widzów. Kolejne 500 tys. osób śledziło rozgrywkę poza domem. Była to najliczniej oglądana pozycja dnia.
06.09.24, 10:20
| telewizja / VOD » seriale
Wichrowe wzgórza, Minuta ciszy, Kawa z kardamonem i Profilerka. Premiery seriali w TVP1
W piątek, 6 września br. w TVP1 zadebiutują dwa seriale: turecka telenowela „Wichrowe wzgórza” i polska „Minuty ciszy” z Robertem Więckiewiczem w roli głównej. Dzień później Jedynka pokaże ukraiński serial kostiumowy „Kawę z kardamonem” i kryminał pt. „Profilerka”.
05.09.24, 17:58
| telewizja / VOD » ludzie
Agnieszka Prachniak awansowała w TVP Sport. Została Zastępcą Dyrektora ds. Programowych
Na początku września br., Agnieszka Prachniak objęła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Programowych w TVP Sport. Odpowiada za kształtowanie oferty programowej kanału i kontynuuje pracę nad rozwojem treści sportowych TVP w internecie.
05.09.24, 10:31
| telewizja / VOD » seriale
30 lat Mody na sukces w polskiej telewizji. Specjalny maraton produkcji i programy w ViDocTV
30 lat temu na antenie TVP1 pokazano pierwszy odcinek amerykańskiej telenoweli „Moda na sukces”. 5 września br. ViDoc TV zaprezentuje maraton z serialem oraz specjalne okolicznościowe programy.
04.09.24, 13:00
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria interaktywnego serialu Miłość za wszelką cenę (TV4)
UNIQUE ONE przygotowała ogólnopolską loterie promocyjną dla widzów interaktywnego serialu rozrywkowego pt. „Miłość za wszelką cenę” (TV4) wykorzystującą kody QR wyświetlane na żywo w czasie emisji serialu.
04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 16:01
| telewizja / VOD » informacje
Poznajmy się na nowo! Kampania wizerunkowa Telewizji Polskiej
Po okresie zmian, Telewizja Polska chce budować bliskość z widzami oraz zrozumienie ich codziennego życia i emocji. Celem nowej kampanii wizerunkowej TVP jest zjednoczenie Polaków niezależnie od ich poglądów i pokazanie, że publiczny nadawda jest miejscem dla wszystkich.
03.09.24, 14:00
| telewizja / VOD » informacje
BBC Player w ofercie CDA Premium
Od 1 września br., usługa BBC Player została udostępniona w ramach CDA Premium. To efekt nawiązania współpracy między BBC Studios i CDA.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.