24.02.25, 06:00

Super Bowl musztardowym okiem

Logo Super Bowl, fot.: materiały prasowe

Kolejny Super Bowl za nami, więc warto zobaczyć co się wydarzyło w najdroższym bloku reklamowym na świecie - komentarz Jakuba Kowalika, Creative Lead w agencji Cut the Mustard.

David Beckham ma brata! I to bliźniaka – Innego Davida. Dosłownie.

Krótka historia z cyklu „A co by było, gdyby?”, która w żartobliwy sposób kreuje nową rzeczywistość – taką, w której jest miejsce dla dwóch Beckhamów. Może wiele ich dzielić, ale ostatecznie mają to, co najlepsze: mocne kopnięcie prawą nogą i świetny gust – zwłaszcza jeśli chodzi o piwo.


Super Bowl to przestrzeń dla reklam, które mają przyciągać uwagę. Liczy się pomysł, aktorzy, gwiazdy i wykonanie. To jedyne miejsce, w którym Seal – tak, ten Seal – wcieli się w nową rolę… foki. Tak, foki.

Co więcej, ta foka wykona cover utworu Seala „Kiss from a Rose” jako „Kiss from a Lime” – promując nowy wariant smakowy Mountain Dew „Tropical Lime”. Jest tu wszystko: gwiazdy, muzyka, humor i orki w układzie choreograficznym.

Jeśli jesteście fanami teorii spiskowych, ta reklama jest dla Was. Po co powstał futbol amerykański? Moim zdaniem – tylko po to, by można było emitować reklamy. To z kolei prowadzi do lekkiego sporu z Matthew McConaugheyem, który ma na ten temat zupełnie inne zdanie i dzieli się nim w reklamie Uber Eats. W swojej teorii wykorzystuje historyczne insighty, które tłumaczą, po co tak naprawdę powstał futbol amerykański i dlaczego to właśnie przy nim Amerykanie najchętniej jedzą.

Słuchajcie, sprawa jest prosta - każdy może pić w czasie pracy! Przekażcie dalej!

OpenAI debiutuje na Super Bowl, tym samym jeszcze bardziej umacniając rolę AI w naszej rzeczywistości. Robi to w oszczędny sposób, prezentując czarno-białą animację o ludzkich osiągnięciach – w cyfrowym, płynnym wydaniu. Ostatnim wielkim osiągnięciem ludzkości jest wkroczenie w erę sztucznej inteligencji. OpenAI przedstawia siebie jako narzędzie w rękach ludzi, stawiając człowieka na pierwszym planie. A jak je wykorzystamy? To już zależy od nas samych

Nie potrzeba wybuchów, gwiazd, szokujących scen ani kontrowersji, by przyciągnąć uwagę. Czasem wystarczy kartka papieru i dobry pomysł. Disney+ udowodniło, że mniej znaczy więcej, a dobrze znane cytaty z popkulturowych filmów wystarczą, by poruszyć nasze emocje.

Jak zrobić reklamę bez gwiazd tak, by przyciągnęła uwagę? Zatrudnić LeBrona Jamesa i Doję Cat… i powiedzieć im, że to nie jest reklama dla gwiazd. Sprytna zagrywka, która pozwala wykorzystać celebrytów, jednocześnie sugerując, że nie są potrzebni – i oddać pole zwykłym ludziom.

Taco Bell doskonale wie, kto jest jego głównym klientem i do kogo chce dotrzeć. Jednocześnie rozumie zasady reklamowej gry na Super Bowl i potrafi je sprytnie wykorzystać. Proste i skuteczne.

Super Bowl to również czas debiutów, a tutaj mamy podwójny – Instacart nie tylko po raz pierwszy pojawia się na tym wydarzeniu, ale także staje się pierwszą firmą dostarczającą zakupy, której spot wyemitowano w przerwie meczowej. I jest to mocne wejście, bo łączy znane brand heroes – zarówno te z poprzednich edycji Super Bowl, jak i te, które znamy z codziennych reklam.

Na ekranie pojawiają się m.in. Chester z Cheetos, „Puppy Monkey Baby” z legendarnej reklamy Mountain Dew, Mr. Clean (a.k.a. Mr. Proper), skaczące hot dogi w postaci jamników z reklamy Heinz, „The Man Your Man Could Smell Like” od Old Spice czy króliczki Duracella. Wszyscy zjednoczeni w jednym celu – niczym superbohaterowie w filmie Marvela – aby jak najszybciej dotrzeć jako… zamówione zakupy.

Prosta metafora i epickie wykonanie pokazują, jak mocno marki i ich brand heroes zakorzeniły się w popkulturze oraz jak błyskawicznie potrafimy je rozpoznać. Nie brakuje głosów, że to najlepszy spot tegorocznej edycji. 

Komentarze

Powiązane

04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).
03.04.25, 17:42
| reklama & PR » informacje
Continental dołącza do grona klientów Walk PR
Na początku kwietnia br., do grona klientów Walk PR dołączył producent opon Continental.  
03.04.25, 13:55
| reklama & PR » informacje
Sven Hannawald ambasadorem marki BLITZbee
Sven Hannawald - skoczek narciarski, medalista olimpijski i triumfator Turnieju Czterech Skoczni, dołącza do BLITZbee - marki naturalnych napojów funkcjonalnych na bazie miodu i kofeiny w roli ambasadora. 
03.04.25, 12:30
| reklama & PR » informacje
Bank Pekao S.A. w przetargu wybiera UM
Agencja mediowa UM (IPG Mediabrands) wygrała przetarg na obsługę mediową Banku Pekao S.A.
03.04.25, 10:37
| reklama & PR » ludzie
Piotr Kacprzak awansował w dziale kreacji agencji Chapter1
Piotr Kacprzak awansował na stanowisko Junior Art Directora w dziale kreacji agencji Chapter1. Do tej pory zajmował stanowisko Senior Graphic Designer.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.