15.05.11, 19:21

AXN wciąz liderem kanałów filmowych

Kanał AXN pozostał liderem w kwietniu wśród stacji filmowych - wynika z danych  Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży At Media dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 30 kwietnia 2011 r.

Kanał AXN pozostał liderem w kwietniu wśród stacji filmowych - wynika z danych  Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży At Media dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 30 kwietnia 2011 r.

AXN jednak w porównaniu z kwietniem 2010 r. stracił 8 proc. udziałó w rynku. Na drugie miejsce awansował Comedy Central (jednak ze stratą 16 proc.). Na trzecie miejsce awansował 13th Street Universal (strata 5 proc.). Na siódmym miejscu jest już kanał TVP Seriale (0,25 proc. udziałów w rynku), a na 13 Comedy Central Family (wzrost o 30 proc. w porównaniu do kwietnia 2010 r., kiedy to stacja nadawała jako VH1). Duży wzrost uzyskał Polsat Film (aż o 51 proc.), a także AXN Crime (o 128 proc.), Zone Romantica (o 138 proc.). Spore spadki zanotowały m.in. takie kanały jak: Kino Polska (o 60 proc.), FilmBox (o 49 proc.).

W targecie 16-49 lat, liderem także pozostaje AXN (strata 13 proc.), drugie miejsce zajmuje również Comedy Central (o 16 proc.), a na trzecie awansował Polsat Film (wzrost aż o 51 proc.). Spore spadki zanotowały takie kanały jak: Kino Polska (aż o 69 proc.), Canal+ (o 33 proc.), FilmBox (o 50 proc.), Cinemax (o 65 proc.) i Cinemax2 (o 67 proc.). Kilka kanałów zanotowało poważne wzrosty udziałów:  AXN Crime (o 82 proc.), BBC Entertainment (o 72 proc.), i Zone Romantica (o 92 proc.).

Udział wybranych stacji w rynku TV w kwietniu 2010 i 2011 r. w grupie 4+

  wszyscy 4+
kwiecień 2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
AXN 53 279 0,848 46 672 0,782
Comedy Central 30 452 0,484 24 291 0,407
13th Street Universal  23 511 0,374 21 251 0,356
Ale Kino 15 923 0,253 17 801 0,298
Kino Polska 45 491 0,724 17 236 0,289
Polsat Film 11 709 0,186 16 686 0,280
TVP Seriale     14 918 0,250
HBO 16 299 0,259 14 391 0,241
TCM 18 053 0,287 14 295 0,240
AXN Crime 5 213 0,083 11 249 0,189
TVP Kultura 12 643 0,201 11 243 0,188
Universal 8 897 0,142 10 785 0,181
Comedy Central Family  8 694 0,138 10 731 0,180
Fox Life 9 937 0,158 10 488 0,176
Zone Europa 9 962 0,158 9 798 0,164
Canal+ 6 921 0,110 7 992 0,134
HBO 2 9 049 0,144 7 811 0,131
HBO Comedy 7 341 0,117 5 618 0,094
BBC Entertainment 4 433 0,071 5 310 0,089
Canal+ Film 7 188 0,114 5 033 0,084
Zone Romantica 2 162 0,034 4 820 0,081
Movies 24 7 125 0,113 4 586 0,077
FilmBox 8 400 0,134 4 071 0,068
AXN Sci-Fi 4 948 0,079 3 880 0,065
FOX     1 210 0,020
Cinemax2 1 545 0,025 704 0,012
Cinemax 1 842 0,029 676 0,01

Udział wybranych stacji w rynku TV w kwietniu 2010 i 2011 r. w grupie 16-49 lat

  wszyscy 16-49
kwiecień 2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
AXN 33 730 1,268 27 464 1,099
Comedy Central 22 839 0,859 18 106 0,725
Polsat Film 7 212 0,271 10 253 0,410
HBO 10 992 0,413 10 014 0,401
13th Street Universal  11 465 0,431 8 278 0,331
Ale Kino 7 128 0,268 8 020 0,321
Comedy Central Family  6 790 0,255 7 528 0,301
Fox Life 6 590 0,248 7 367 0,295
Kino Polska 23 047 0,867 6 613 0,265
TCM 6 357 0,239 5 654 0,226
TVP Seriale     5 572 0,223
HBO 2 6 161 0,232 5 317 0,213
AXN Crime 2 806 0,106 4 813 0,193
TVP Kultura 6 307 0,237 4 409 0,176
Canal+ 4 313 0,162 4 348 0,174
HBO Comedy 5 266 0,198 3 848 0,154
Universal 5 047 0,190 3 737 0,150
Zone Europa 4 104 0,154 3 339 0,134
BBC Entertainment 1 913 0,072 3 097 0,124
AXN Sci-Fi 3 532 0,133 3 013 0,121
Canal+ Film 4 081 0,153 2 575 0,103
FilmBox 4 806 0,181 2 238 0,090
Movies 24 3 202 0,120 1 759 0,070
Zone Romantica 641 0,024 1 156 0,046
FOX     752 0,030
Cinemax 1 386 0,052 458 0,018
Cinemax2 951 0,036 291 0,012

Dane udostępnione dzięki uprzejmości At Media. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych (m.in. w Canal+, ale kino!, MiniMini, Kuchnia.tv, AXN, Disney XD, 13th Street Universal) oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn (m.in. w Axn.pl, Zyraffa.pl, TVS.pl) oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach MTV Networks Polska: MTV Polska.

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
01.04.25, 14:00
| TV / VOD » seriale
I love this job. Nowy serial animowany od Animoon trafi do iTVN i MOMLI
„I love this Job” to nowy serial animowany na podstawie pomysłu Grzegorza Wacławka, w reżyserii Kasi Wilk i Ariny Sizovej, który został wyprodukowany został przez Animoon przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w koprodukcji z Letko, Piotrem Szczepanowiczem i EC1 Łódź - Miasto Kultury. Wkrótce trafi na platformy iTVN i MOMLI.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.