31.08.11, 21:12

PanMedia Western: TOP 10 gwiazd publicystyki i informacji

Czołowi dziennikarze telewizyjni zaczynają przynosić telewizyjnym stacjom dochody reklamowe porównywalne z gwiazdami show businessu. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ dziennikarzy i publicystów.  

Czołowi dziennikarze telewizyjni zaczynają przynosić telewizyjnym stacjom dochody reklamowe porównywalne z gwiazdami show businessu. Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ dziennikarzy i publicystów.  

Z wynikiem 28, 9 mln zł przychodów reklamowych za pierwsze sześć miesięcy 2011 zwycięża zespół z TVN 24 – Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Beata Tadla i Jarosław Kuźniar. To prowadzący magazyn „Dzień na Żywo”.  Na drugim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski – gospodarze „Szkła Kontaktowego”. Ich program również emitowany w TVN 24 przyniósł 14,3 mln złotych. Trzecią lokatę zajmuje Elżbieta Jaworowicz gwiazda programu „Sprawa dla Reportera” (TVP1), która przysporzyła swojej stacji 12,4 mln zł (wszystkie przychody liczone są wg wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).

W pierwszej dziesiątce dziennikarzy przyciągających największe reklamowe pieniądze znaleźli się także Tomasz Lis, Andrzej Morozowski z Maciejem Knapikiem, Krzysztof Ziemiec i Marek Zając, Monika Olejnik, Justyna Dobrosz–Oracz i Dorota Wysocka–Schnepf, Bogdan Rymanowski oraz Jan Ordyński i Przemysław Szubartowicz.

1. Anna Kalczyńska/ Anna Jędrzejowska/ Danuta Kondratowicz/ Beata Tadla/ Jarosław Kuźniar (TVN 24 - Dzień na Żywo) - 28,9 mln zł
2. Grzegorz Miecugow/ Tomasz Sianecki/ Wojciech Zimiński/ Grzegorz Markowski (TVN24 – Szkło Kontaktowe) - 14,3 mln zł
3. Elżbieta Jaworowicz (TVP1 – Sprawa dla Reportera) - 12,4 mln zł
4. Tomasz Lis (TVP 2 – Tomasz Lis na Żywo) - 9,7 mln zł
5. Andrzej Morozowski/Maciej Knapik (TVN24 – Tak Jest) - 3,8 mln zł
6. Krzysztof Ziemiec/Marek Zając (TVP 1 -  Mam Inne Zdanie) - 3,1 mln zł
7. Monika Olejnik (TVN 24 – Kropka Nad I) - 3 mln zł
8. Justyna Dobrosz–Oracz / Dorota Wysocka–Schnepf (TVP1 – Polityka Przy Kawie) - 2,8 mln zł                                                            
9. Bogdan Rymanowski (TVN 24 – Rozmowa Rymanowskiego) - 2,3 mln zł
10. Jan Ordyński/ Przemysław Szubartowicz (TVP 2 – Gorący Temat) - 2 mln zł

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych programów publicystycznych najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych telewizji publicznej (przy programie "Tomasz Lis Na Żywo" – średnio 23,1 tys zł, przy "Sprawie Dla Reportera" -  średnio 21,8 tys zł). Trzecie miejsce zajmuje "Mam Inne Zdanie" – za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 9,7 tys zł.

Średnia koszt emisji 30 sekundowego reklamowego spotu przy programach publicystycznych:
1. Tomasz Lis na Żywo (TVP 2 Tomasz Lis) – 23,1 tys. zł
2. Sprawa dla Reportera (TVP 1 Elżbieta Jaworowicz) – 21,8 tys. zł
3. Mam Inne Zdanie (TVP 1 Krzysztof Ziemiec/Marek Zając) – 9,7 tys. zł
4. Warto Rozmawiać (TVP 1 Jan Pospieszalski) – 4,8 tys. zł
5. Punkt Widzenia (TVP 2 Grzegorz Nawrocki) – 4,7 tys. zł
6. Gorący temat  (TVP 2 Jan Ordyński/ Przemysław Szubartowicz – 4,5 tys. zł
7. Polityka Przy Kawie (TVP 1 Justyna Dobrosz – Oracz/ Dorota Wysocka – Schnepf – 3,8 tys. zł
8. Giełda TVP 2 – 3,7 tys. zł
9. Szkło Kontaktowe (TVN 24 Grzegorz Miecugow/ Tomasz Sianecki/ Wojciech Zimiński/ Grzegorz Markowski – 2,8 tys. zł
10. Rozmowa Rymanowskiego (TVN 24 Bogdan Rymanowski) – 1,9 tys. zł

Komentarze

Powiązane

13.11.24, 11:41
| telewizja / VOD » badania rynku
Jesteśmy sobie potrzebni. Blisko 1,4 mln widzów koncertu w TVP1 i TVP Polonia
W poniedziałek, 11 listopada Telewizja Polska zorganizowała we Wrocławiu koncert pod hasłem „Jesteśmy sobie potrzebni”. Transmisję tego wydarzenia w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności obejrzało prawie 1,4 mln widzów.
13.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » muzyka
Fryderyki po długiej przerwie wracają do TVP
Fryderyki - nagrody polskiej branży muzycznej po kilku latach przerwy wracają do Telewizji Polskiej.
12.11.24, 23:28
| telewizja / VOD » informacje
Radosław Sikorski żąda od TVN i Warner Bros. Discovery przywrócenia standardów dziennikarskich
Po ostatnim pytaniu we wtorkowej „Kropce nad i” (12.11.2024 r.) w TVN24, Radosław Sikorski zażądał od Warner Bros. Discovery przywrócenia standardów dziennikarskich.
12.11.24, 10:53
| telewizja / VOD » informacje
Kolegium. Interaktywny program zadebiutował w TVP INFO
Co tydzień trójka dziennikarzy z TVP Info oraz programów „19:30”, „Panorama”, „Kwiatki polskie”, „Teleexpress” i „Pytanie na Śniadanie” komentować będzie na żywo bieżące wydarzenia zgodnie z wcześniejszymi wskazaniami widzów. Program emitowany będzie w soboty o godz. 9.30.
12.11.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
UKE przedłuża TVP rezerwację częstotliwości na MUX-3
Urząd Komunikacji Elektronicznej przedłużył rezerwację Telewizji polskiej częstotliwości na MUX-3. Rezerwacją objęto częstotliwości z zakresu 470-694 MHz, na których Telewizja Polska nadaje osiem kanałów. Decyzję wydano na dziewięć lat, tj. do końca 2033 r.
10.11.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Historie Jutra. Technologiczny wideocast redakcji Benchmark.pl i Play
Redakcja serwisu Benchmark.pl, we współpracy z firmą Play, ruszyły z projektem „Historie Jutra”. W sieci udostępniono pierwszy odcinek wideocastu, prowadzony przez redaktora i pasjonata nowych technologii - Przemysława Jankowskiego oraz popularyzatorkę wiedzy - Kasię Gandor.
08.11.24, 13:30
| telewizja / VOD » informacje
Jedzenie ma znaczenie, nauka na talerzu w TVP Nauka
TVP Nauka rozpoczyna emisję programu „Jedzenie ma znaczenie, nauka na talerzu”, który poprowadzi kucharz i dziennikarz kulinarny Grzegorz Łapanowski, a w roli ekspertki towarzyszyć mu będzie doktor chemii i popularyzatorka nauki Monika Koperska.
07.11.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Nauka jest wszędzie. Nowy cykl naukowy w TVP Nauka
„Nauka jest wszędzie” to nowy program na antenie TVP Nauka, który poprowadzi dr Monika Koperska, chemiczka, popularyzatorka nauki i wykładowczyni akademicka. Autorka w przystępny i ciekawy sposób ma opowiadać o o współczesnej nauce i jej osiągnięciach.
07.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Rośnie widownia Teatru Telewizji. 360 tys. widzów spektaklu Deprawator
We wrześniu i w październiku br. Teatr Telewizji w Jedynce zaprezentował w sumie osiem spektakli. W porównaniu do 2023 r. zwiększyła się ilość widzów oglądających pasmo. 
06.11.24, 19:00
| telewizja / VOD » informacje | kultura » muzyka
Grubson wystąpi w ramach cyklu MTV Unplugged
Kolejnym artystą, który weźmie udział w cyklu koncertów „MTV Unplugged” będzie Grubson. 27 listopada br. w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, artysta zaprezentuje swoje utwory w akustycznych aranżacjach.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista ds.promocji

Instytut Dziedzictwa Solidarności | Gdańsk

Przejdź do oferty

Kierownik Dworu Czeczów – jednostki organizacyjnej Centrum Kultury Podgórza

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Filipowie

Urząd Gminy Filipów | Polska

Przejdź do oferty
Polecamy