06.04.12, 21:02

Creative Communication Cluster wystartował

Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej.

Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej. Naczelnym zadaniem organizacji i jej członków jest wspólne wypracowanie niestandardowych, innowacyjnych narzędzi i przedsięwzięć, wpływających na rozwój profesjonalnych usług komunikacyjnych o zasięgu regionalnym i międzynarodowym. Organem zarządczym klastra jest Polska Fundacja Komunikacji.

Ideą Creative Communication Cluster jest stworzenie platformy współpracy dla podmiotów zajmujących się promocją i komunikacją. Klaster składa się z firm, organizacji pozarządowych, partnerów społecznych i uczelni, działających w branży komunikacji społecznej i marketingowej. Jego członkowie prezentują zróżnicowany i szeroki profil kompetencji. W skład wchodzą agencje reklamowe, PR, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz sektora pozarządowego. Członkami klastra są: Ambient Polska, Arena Media, Brief, Ciszewski MSL, CzArt, Ecorys, Fundacja Ortus, Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo, Fundacja Pro Cultura, Instytut Monitorowania Mediów, Marketing i Communications Consultants, Mea Group, MediaOn, Millward Brown SMG/KRC, Natalia Hatalska, Nexus, Purpose, Radio Bajka, Red Branch, Semiotic Solutions, SMYRSKA PR, Szkoła Główna Handlowa, ThinkTank, VMG, WiseGate.

Klaster to pierwsza taka inicjatywa w branży. Jej inicjatorem jest firma Ecorys Polska, która od lat specjalizuje się w tworzeniu konsorcjów promocyjnych oraz aktywnie działa na rzecz współpracy międzybranżowej. "Doświadczenia, zdobyte podczas realizacji wielu wspólnych projektów, zaowocowały powstaniem Creative Communication Cluster, który ma na celu centralizację kompetencji i potencjału branżowego" – mówi dr Mateusz Halicki, pomysłodawca i koordynator klastra. "Bogaty w możliwości i doświadczenie wielu firm, nasz klaster tworzy jedyną w swoim rodzaju sieć, sprzyjającą generowaniu nowych pomysłów, dającą członkom dostęp do know-how, nowych rynków i klientów oraz pozwalając im na wyższą efektywność i rentowność prowadzonych działań" – dodaje Halicki.

Organizacja działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszania firm i instytucji. Finansowana jest ze składek członkowskich. Klaster stara się również o dotacje rządowe i unijne (np. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego).

W ramach klastra działają grupy robocze, które opracowują własne projekty.  Jednym z priorytetowych działań klastra będzie wypracowanie najlepszych rozwiązań dla administracji publicznej, aby komunikacja w tym sektorze była bardziej efektywna, tworzenie narzędzi dla administracji z dziedziny komunikacji i promocji oraz wzajemna wymiana doświadczeń. Członkowie będą tworzyć również konsorcja firm, aby wspólnie startować do dużych przetargów publicznych.

Komentarze

Powiązane

02.10.24, 12:04
| reklama & PR » ludzie
Gabriel Siemiątkowski w better. gaming agency
1 października br. do ekipy better. gaming agency w roli PR Specialist dołączył Gabriel Siemiątkowski. W ramach stanowiska będzie odpowiadał przede wszystkim za projekty dla Level Infinite, wspierając jednocześnie inne inicjatywy agencji.
02.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Marek Zieleniewski w zespole OneMulti
Marek Zieleniewski dołączył do agencji PR OneMulti i zajął stanowisko account managera. Wszedł w skład zespołu Life & Infrastructure, gdzie zajmuje się m.in. komunikacją korporacyjną dla Grupy Elemental.
01.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Katarzyna Fabjaniak wraca po przerwie do 24/7Communication
Na początku października br., Katarzyna Fabjaniak dołączyła do leadershipu 24/7Communication i objęła nowoutworzone stanowisko Advisory Director.
01.10.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Żabka Jush wybrała Flywheel Public Relations
Do grona klientów agencji Flywheel Public Relations dołączyła marka Żabka Jush i delio supermarket, startupy specjalizujące się w szybkich dostawach spożywczych. Współpraca między podmiotami rozpoczęła się we wrześniu i zainaugurowana została kampanią promującą limitowany drop produktowy.
01.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Vectra promuje jesienną ofertę
Agencja Endless przygotowała kolejne odsłony przygód bohaterów Vectry - DZIŚka i JUTRka. Tym razem te dwie postacie przedstawiają jesienne oferty Vectry. Kampania jest prowadzona zarówno w kanałach ATL, BTL, jak i online. Reżyserem spotów został Bartek Kędzierski.
01.10.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Widzimy się u Ciebie! Szymon Majewski ambasadorem akcji Fundacji Polska Bezgotówkowa
Rozpoczęła się akcja „Widzimy się u Ciebie!” prowadzona na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa, którem celem jest zauważenie i docenienie małych firm. Działania mają na celu edukowanie i zachęcanie przedsiębiorców do przyjmowania płatności bezgotówkowych, po to, aby ich klienci mogli płacić, tak jak lubią.
30.09.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Heima PR pro bono wspiera OFF Operę
Dziesiąta edycja poznańskiego festiwalu sztuk społecznych OFF Opera odbywa się od 23 września do 4 października br. Agencja Heima PR pro publico bono wspiera festiwal w komunikacji, projektowaniu graficznym i działaniach prowadzonych w mediach społecznościowych.
30.09.24, 17:30
| reklama & PR » informacje
Jan Błachowicz został ambasadorem produktów linii Tarczyński Protein
Jan Błachowicz, zawodnik sportów walki, został ambasadorem marki Tarczyński. Sportowiec będzie promował produkty z linii Tarczyński Protein, przeznaczone dla osób dbających o formę i poszukujących wysokobiałkowych przekąsek.
30.09.24, 10:57
| reklama & PR » ludzie
Piotr Pieniak w zespole Picture Perfect. Będzie współprowadził zespół kreatywny
Piotr Pieniak dołączył jako Creative Lead do zespołu Picture Perfect, należącego do HOLO Group.
28.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Volkswagen Financial Services w najnowszej kampanii marketingowej
Rozpoczęła się kampania Volkswagen Financial Services, która kontynuuje historię bohaterów wiosennego spotu, ale tym razem w biznesowej odsłonie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.