06.04.12, 21:02
Creative Communication Cluster wystartował
Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej.
Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej. Naczelnym zadaniem organizacji i jej członków jest wspólne wypracowanie niestandardowych, innowacyjnych narzędzi i przedsięwzięć, wpływających na rozwój profesjonalnych usług komunikacyjnych o zasięgu regionalnym i międzynarodowym. Organem zarządczym klastra jest Polska Fundacja Komunikacji.
Ideą Creative Communication Cluster jest stworzenie platformy współpracy dla podmiotów zajmujących się promocją i komunikacją. Klaster składa się z firm, organizacji pozarządowych, partnerów społecznych i uczelni, działających w branży komunikacji społecznej i marketingowej. Jego członkowie prezentują zróżnicowany i szeroki profil kompetencji. W skład wchodzą agencje reklamowe, PR, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz sektora pozarządowego. Członkami klastra są: Ambient Polska, Arena Media, Brief, Ciszewski MSL, CzArt, Ecorys, Fundacja Ortus, Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo, Fundacja Pro Cultura, Instytut Monitorowania Mediów, Marketing i Communications Consultants, Mea Group, MediaOn, Millward Brown SMG/KRC, Natalia Hatalska, Nexus, Purpose, Radio Bajka, Red Branch, Semiotic Solutions, SMYRSKA PR, Szkoła Główna Handlowa, ThinkTank, VMG, WiseGate.
Klaster to pierwsza taka inicjatywa w branży. Jej inicjatorem jest firma Ecorys Polska, która od lat specjalizuje się w tworzeniu konsorcjów promocyjnych oraz aktywnie działa na rzecz współpracy międzybranżowej. "Doświadczenia, zdobyte podczas realizacji wielu wspólnych projektów, zaowocowały powstaniem Creative Communication Cluster, który ma na celu centralizację kompetencji i potencjału branżowego" – mówi dr Mateusz Halicki, pomysłodawca i koordynator klastra. "Bogaty w możliwości i doświadczenie wielu firm, nasz klaster tworzy jedyną w swoim rodzaju sieć, sprzyjającą generowaniu nowych pomysłów, dającą członkom dostęp do know-how, nowych rynków i klientów oraz pozwalając im na wyższą efektywność i rentowność prowadzonych działań" – dodaje Halicki.
Organizacja działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszania firm i instytucji. Finansowana jest ze składek członkowskich. Klaster stara się również o dotacje rządowe i unijne (np. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego).
W ramach klastra działają grupy robocze, które opracowują własne projekty. Jednym z priorytetowych działań klastra będzie wypracowanie najlepszych rozwiązań dla administracji publicznej, aby komunikacja w tym sektorze była bardziej efektywna, tworzenie narzędzi dla administracji z dziedziny komunikacji i promocji oraz wzajemna wymiana doświadczeń. Członkowie będą tworzyć również konsorcja firm, aby wspólnie startować do dużych przetargów publicznych.
Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze