06.04.12, 21:02

Creative Communication Cluster wystartował

Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej.

Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej. Naczelnym zadaniem organizacji i jej członków jest wspólne wypracowanie niestandardowych, innowacyjnych narzędzi i przedsięwzięć, wpływających na rozwój profesjonalnych usług komunikacyjnych o zasięgu regionalnym i międzynarodowym. Organem zarządczym klastra jest Polska Fundacja Komunikacji.

Ideą Creative Communication Cluster jest stworzenie platformy współpracy dla podmiotów zajmujących się promocją i komunikacją. Klaster składa się z firm, organizacji pozarządowych, partnerów społecznych i uczelni, działających w branży komunikacji społecznej i marketingowej. Jego członkowie prezentują zróżnicowany i szeroki profil kompetencji. W skład wchodzą agencje reklamowe, PR, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz sektora pozarządowego. Członkami klastra są: Ambient Polska, Arena Media, Brief, Ciszewski MSL, CzArt, Ecorys, Fundacja Ortus, Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo, Fundacja Pro Cultura, Instytut Monitorowania Mediów, Marketing i Communications Consultants, Mea Group, MediaOn, Millward Brown SMG/KRC, Natalia Hatalska, Nexus, Purpose, Radio Bajka, Red Branch, Semiotic Solutions, SMYRSKA PR, Szkoła Główna Handlowa, ThinkTank, VMG, WiseGate.

Klaster to pierwsza taka inicjatywa w branży. Jej inicjatorem jest firma Ecorys Polska, która od lat specjalizuje się w tworzeniu konsorcjów promocyjnych oraz aktywnie działa na rzecz współpracy międzybranżowej. "Doświadczenia, zdobyte podczas realizacji wielu wspólnych projektów, zaowocowały powstaniem Creative Communication Cluster, który ma na celu centralizację kompetencji i potencjału branżowego" – mówi dr Mateusz Halicki, pomysłodawca i koordynator klastra. "Bogaty w możliwości i doświadczenie wielu firm, nasz klaster tworzy jedyną w swoim rodzaju sieć, sprzyjającą generowaniu nowych pomysłów, dającą członkom dostęp do know-how, nowych rynków i klientów oraz pozwalając im na wyższą efektywność i rentowność prowadzonych działań" – dodaje Halicki.

Organizacja działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszania firm i instytucji. Finansowana jest ze składek członkowskich. Klaster stara się również o dotacje rządowe i unijne (np. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego).

W ramach klastra działają grupy robocze, które opracowują własne projekty.  Jednym z priorytetowych działań klastra będzie wypracowanie najlepszych rozwiązań dla administracji publicznej, aby komunikacja w tym sektorze była bardziej efektywna, tworzenie narzędzi dla administracji z dziedziny komunikacji i promocji oraz wzajemna wymiana doświadczeń. Członkowie będą tworzyć również konsorcja firm, aby wspólnie startować do dużych przetargów publicznych.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).