06.04.12, 21:03

Cyfrowy Polsat kupił serwis ipla

Cyfrowy Polsat S.A. nabył za 150 mln zł 100% udziałów w spółkach tworzących serwis ipla będący liderem rynku online video w Polsce.

Cyfrowy Polsat S.A. nabył za 150 mln zł 100% udziałów w spółkach tworzących serwis ipla będący liderem rynku online video w Polsce.

"Nabycie serwisu ipla jest dopełnieniem naszej strategii, której kluczowym elementem był zakup Telewizji Polsat, mającej na celu jak najszerszą dystrybucję treści programowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych urządzeń oraz technologii. Ipla będąca liderem rynku online video wzmacnia pozycję rynkową Cyfrowego Polsatu jako agregatora i dystrybutora kontentu. Transakcja zapewnia nam także istotną przewagę konkurencyjną w ważnym segmencie rynku oraz będzie źródłem synergii w krótkim i średnim terminie" – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A.

Ipla, platforma dystrybucji online video, oferuje swoim widzom dostęp do linearnego sygnału telewizyjnego, transmisje na żywo w HD oraz największą w Polsce bazę treści telewizyjnych „na życzenie”, w tym dziesiątki tysięcy odcinków seriali, programów telewizyjnych i największych wydarzeń sportowych. W ofercie ipla znajdują się programy znane z ponad dwudziestu stacji TV w tym: Polsat, TVP1, TVP2, TV4, TV Puls, Polsat News, TV Biznes, Superstacja, Polsat Cafe, WeddingTV, Cartoon Network, MTV, Polsat Play, 4FunTV, Comedy Central, Nickelodeon, Rebel:TV, Polsat Sport, Polsat Sport Extra. Dostęp do zasobów telewizji ipla, dzięki dedykowanym aplikacjom, mają już użytkownicy komputerów (Windows, Linux, Mac OS), smartfonów (iPhone, Android, Symbian, Windows Phone, MeeGo), urządzeń multimedialnych (iPod Touch), tabletów (iPad, Samsung Galaxy Tab, Honeycomb), telewizorów z dostępem do internetu (Panasonic Viera, Samsung, Sony, LG Smart TV, Philips), dekoderów satelitarnych Cyfrowego Polsatu, operatorów (TV kablowa TOYA, Nokia) oraz konsol (PlayStation 3).

Ipla ma obecnie około 1,4 miliona użytkowników, w porównaniu do 0,5 miliona w 2009 roku (definiowanych jako osoby, które choć raz w miesiącu użyły aplikacji i wygenerowały przychód z reklamy bądź subskrypcji). Jej popularność regularnie rośnie wraz ze zwiększającą się dostępnością urządzeń przenośnych oraz telewizorów z dostępem do Internetu. W ok. 90% jej przychody są generowane przez sprzedaż reklam w najszybciej rosnącym segmencie online video, a ok. 10% pochodzi z transakcji zakupu treści przez użytkowników.

Ipla jest liderem polskiego rynku online video w trzech obszarach: dostępności na różnych urządzeniach – komputerach i laptopach, tabletach, smartfonach, telewizorach z dostepem do Internetu, konsolach do gier, kinach domowych, dekoderach cyfrowych; pod względem ilości oferowanego kontentu, dzięki posiadaniu umów programowych m.in. z Telewizją Polsat, TVP i wieloma studiami filmowymi, np. Warner Bros, Best Film, Kino Świat, Epelpol Entertainment; pod względem ilości użytkownikow oraz czasu przeznaczanego przez jednego widza na konsumpcję kontentu video.

Wartość 100% udziałów w spółkach tworzących serwis ipla została ustalona na 150 mln zł. Wycena została przeprowadzona w oparciu o dwie metody – DCF (zdyskontowanych przepływów pieniężnych) i mnożników giełdowych dla porównywalnych spółek – przed uwzględnieniem zidentyfikowanych synergii. Dodatkowo niezależna opinia firmy doradczej Ernst&Young potwierdziła, że warunki cenowe transakcji są godziwe z punktu widzenia interesów Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat oczekuje, że zakup serwisu ipla przyczyni się w krótkim i średnim terminie do osiągnięcia synergii w obszarach kosztowym i przychodowym. Synergie kosztowe będą wynikać ze wspólnie realizowanych zakupów treści programowych i inwestycji w rozwój technologii, podejmowanych działań marketingowych, wykorzystania tych samych systemów billingowych oraz optymalizacji zasobów back-office’owych. Synergie przychodowe będą pochodzić z oferowania usług łączonych (cross-selling), zwiększenia atrakcyjności obecnych i wprowadzania nowych produktów, które będą miały wpływ na wzrost satysfakcji klientów.

W ostatnich dniach aplikacja ipla, dostępna dotychczas dla użytkowników komputerów, telewizorów, tabletów i smartfonów, została wprowadzona na dekodery Cyfrowego Polsatu. W pierwszej kolejności z kilkudziesięciu tysięcy bezpłatnych materiałów wideo z różnych kategorii tematycznych mogą korzystać użytkownicy dekoderów HD5000. W kolejnym kroku aplikacja trafi do dekoderów MINI HD 2000. Także nowy dekoder operatora, T-HD 1000 do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, będzie jednocześnie zapewniał dostęp do zasobów ipla.

Komentarze

Powiązane

23.11.22, 20:17
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska – Meksyk z ogromną widownią
Mecz Polska – Meksyk, co było do przewidzenia, cieszył się ogromnym zainteresowaniem widzów. Co ciekawe, świetny wynik zanotował kanał TVP 4K. Również w sieci padł rekord.
23.11.22, 14:18
| telewizja / VOD » informacje
TVP1 i TVP2 w ofercie CANAL+ online
Kanały TVP1 i TVP2 dołączyły do oferty serwisu streamingowego CANAL+ online. Programy są dostępne dla wszystkich subskrybentów bez względu na posiadany pakiet.
23.11.22, 09:34
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz USA – Walia hitem poniedziałku. Serial M jak miłość niepokonany
W poniedziałek, 21 listopada br. najliczniejszą widownię uzyskało spotkanie Mistrzostw Świata w piłce nożnej USA - Walia. Kanały TVP Sport i TVP2 uzyskały najwyższe dzienne udziały.
22.11.22, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Violetta Sobczak nie żyje
Zmarła dziennikarka Violetta Sobczak, która współpracowała od 17 lat z WTK.
22.11.22, 10:24
| telewizja / VOD » informacje
TVP 4K w ofercie najważniejszych sieci kablowych
Telewizja Polska ponownie uruchomiła kanał TVP 4K, na którym transmitowane będą wszystkie mecze mundialu w Katarze. Kanał trafił do oferty najważniejszych sieci kablowych w Polsce.
21.11.22, 19:00
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Katar – Ekwador hitem weekendu
Pierwszy mecz rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn przyciągnął przed ekrany dużą widownię. Również ceremonia otwarcia zainteresowała sporo widzów.
21.11.22, 10:10
| telewizja / VOD » informacje
II Międzynarodowy Festiwal Telewizyjny Heart of Europe. Lista laureatów
17 listopada br. w trakcie gali z okazji II Międzynarodowego Festiwalu Telewizyjnego Heart of Europe organizowanego przez Telewizję Polską, nagrodzono najlepsze produkcje zgłoszone przez nadawców publicznych z Europy Środkowo – Wschodniej.
18.11.22, 11:00
| telewizja / VOD » badania rynku
Duża widownia meczu towarzyskiego między Polską a Chile
W środę, 16 listopada br. w TVP1 i TVP Sport towarzyski mecz w piłce nożnej pomiędzy reprezentacją Polski i Chile obejrzało aż 3,5 mln widzów (dane: Nielsen Media).
17.11.22, 20:00
| telewizja / VOD » seriale
Sequel Willow od 30 listopada na Disney+
30 listopada br. do portalu streamingowego Disney + trafią dwa pierwsze odcinki ,,Willow”. Serial jest sequelem filmu fantasy z 1988 r. o tym samym tytule.
17.11.22, 13:04
| telewizja / VOD » informacje
Operator Elsat wprowadza TV Smart oraz modemy internetowe z WiFi 6
Na początku października br. oferta Elsatu została wzbogacona o usługę TV Smart oraz modemy internetowe z WiFi 6.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Promocji i Marketingu

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. T. Sygietyńskiego | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 24.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.12.22

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.