06.04.12, 21:16

Rebranding spółki energetycznej Centrozap

Agencja Fastline Advertising & Interactive przeprowadza rebranding spółki energetycznej Centrozap. Odtąd firma będzie działać pod brandem Ideon. Agencja stworzyła nową nazwę, logotyp i brand visual Ideonu.

Agencja Fastline Advertising & Interactive przeprowadza rebranding spółki energetycznej Centrozap. Odtąd firma będzie działać pod brandem Ideon. Agencja stworzyła nową nazwę, logotyp i brand visual Ideonu.
 
Główne wartości biznesowe stworzonej przez Fastline marki i zarazem trzy wiodące idee to potencjał, rozwój i zaufanie. Zadaniem agencji było spójne ich zakomunikowanie poprzez nowy brand, który zgodnie z briefem klienta miał być: nowoczesny, wiarygodny, męski i szybko zarządzany.

Poszukiwania właściwego rozwiązania zajęły agencji ponad trzy miesiące. "W tym czasie analizowaliśmy kilka ścieżek kreatywnych, które miały prowadzić do zakomunikowania wartości marki. Pierwszym jej elementem jest słowo „idea“, odnoszące się do trzech głównych wartości biznesowych. Jednocześnie skoncentrowaliśmy się na energii, która jest domeną naszego klienta i tak zrodził się drugi człon nazwy  - „ON“ oznaczający po angielsku włączenie. Połączenie tych dwóch członów dało nam IDEON "  – wyjaśnia proces twórczy Mariusz Miękoś, dyrektor zarządzający i kreatywny agencji Fastline Advertising & Interactive.

Dodatkowym elementem projektu było stworzenie brand line’u, który dobrze pozycjonuje markę na rynku energetycznym. "Wspólnie z klientem uznaliśmy, że do marki idealnie pasuje określenie „power of energy“, podkreślające siłę marki do wchodzenia w nową epokę w rozwoju firmy i odnoszenia zwycięstw " – wyjaśnia Miękoś. Marka Ideon mówi: „idee włączają energię”. Szef Fastline podkreśla, że po raz pierwszy w historii tworzenia marek przez Fastline, to co mówi brand stało się jednocześnie hasłem reklamowym „Nowe idee włączają nową energię”.

Nowatorskim rozwiązaniem zaproponowanym przez Agencję jest możliwość zastosowania logotypu w kilkunastu wersjach kolorystycznych w zależności od obszaru działania firmy lub kontekstu komunikacji. Zasady stosowania kolorystyki logotypu szczegółowo określa manual. Stałymi elementami logotypu Ideon będą zawsze krój czcionki i czerwona kropka w logo w literze „o”.

29 marca 2012 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Centrozap SA podjęło uchwałę o zmianie nazwy Spółki na Ideon SA. Spółka formalnie zmieni nazwę po zakończeniu trwającego wciąż procesu rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).