05.09.12, 19:37
Demo Effective Launching z kampanią Polski Wschodniej
10 września 2012 r. na polskim rynku pojawi się nowa kampania telewizyjna zrealizowana przez Demo Effective Launching. Na zlecenie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych agencja opracowała strategię i kreację kampanii telewizyjnej promującej makroregion o nazwie Polska Wschodnia. Na rynkach zagranicznych reklamy pojawią się 17 września.
Polska Wschodnia to 5 województw: podkarpackie, lubelskie, podlaskie, warmińsko-mazurskie i świętokrzyskie – tereny Unii Europejskiej o olbrzymim potencjalne inwestycyjnym, przede wszystkim w branżach takich jak: przemysł spożywczy, drzewny i meblarski, BPO, jachtowy, lotniczy, chemiczny, maszynowy, OZE oraz turystyka biznesowa.
Kampania została skierowana przede wszystkim do wielkich inwestorów zagranicznych- szefów koncernów międzynarodowych, liderów opinii i międzynarodowych firm konsultingowych obsługujących inwestorów zagranicznych, a główne rynki to Unia Europejska, USA, Rosja, Chiny, Korea, Indie oraz kraje Zatoki Perskiej.
Agencja reklamowa Demo podeszła do tematu widowiskowo i nieszablonowo.
”Musieliśmy powiedzieć o makroregionie inaczej niż wszyscy. Każdy kraj, każdy region chwali się pięknymi pejzażami, nowoczesną infrastrukturą, znanymi w świecie sportowcami, artystami, politykami.” – mówi Jacek Sadowski, prezes DEMO – „My postanowiliśmy zwrócić się najpierw bezpośrednio do potencjalnego inwestora, tak aby zaczął myśleć o Polsce Wschodniej w kategoriach okazji biznesowej, której nie sposób przepuścić.”
”A Ty? Co powiesz swojemu dziecku kiedy zapyta, dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej?” – mówi w reklamie lektor, a w kadrze pojawia się dziecko zaglądające w kamerę z niedowierzaniem, politowaniem i rezygnacją. Innym razem widzimy pełną stłumionej agresji reakcję teścia inwestora. W kolejnej reklamie ze zdziwienia nie posiada się psychoanalityk inwestora. ”A Ty? Co powiesz swojemu psychoanalitykowi, kiedy zapyta, dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej?” – pyta lektor.
„Pytanie ma sugerować wyjątkową okazję, szansę na dobry deal, na rozwój firmy, na zdobycie nowych rynków.” – mówi Sadowski – „Zadane w ten sposób pytanie pozostawia pozytywny wydźwięk: jeszcze nie jest za późno, jeszcze możesz to zrobić. Jeszcze możesz zyskać, inwestując w Polsce Wschodniej.”.
Kolejna odsłona kampanii Polski Wschodniej to 120-sekundowy spot wizerunkowy, widowiskowo prezentujący wiodące branże regionu wraz z jego atrakcjami kulturalnymi i turystycznymi. Agencja towarzyszyła ekipie filmowej w Bieszczadach, Zamościu, Lublinie, Mielcu, Białymstoku oraz na Mazurach m.in. w fabryce helikopterów, w stoczni jachtowej, fabryce mebli i w szeregu innych lokalizacji. Ciekawostką jest fakt, że w filmie pojawił się również ekskluzywny samochód (w całości produkowany w regionie) – a za jego kierownicą zasiadł sam producent auta.
Reklamy zrealizowano w dwóch wersjach językowych: angielskiej i polskiej. Za produkcję filmową odpowiadało studio TPS. Za kamerą w reklamach „Dziecko”, „Teść”, „Psychoanalityk” stanął reżyser i operator Mariusz Palej, natomiast spot wizerunkowy zrealizował tandem operatorsko-reżyserski: Tomasz Matuszczak i Kuba Kijowski. Ze strony agencji nad produkcją czuwali Darek Chwierut (creative director) i Bartek Biernacki (senior copywriter) – autorzy koncepcji kreatywnej.
W polskich stacjach spoty pojawią się w TVN24, TVNCNBC, TVP Info, Polsat News – natomiast za granicą w CNN, CNNonline, FTonline. Wsparciem dla reklam telewizyjnych będzie prasa, Internet oraz nośniki outdoor na lotniskach zagranicznych.
Za planowanie i zakup czasu antenowego w stacjach telewizyjnych odpowiada PAIiIZ, za prasę i portale internetowe Arena Media.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze