12.09.12, 00:25
Olimpiada w Londynie wizerunkowym sukcesem
Według badania przeprowadzonego przez sieć firm doradczych ECCO International Network, której przedstawicielem w Polsce jest On Board PR, tegoroczna olimpiada była bez wątpienia wizerunkowym sukcesem Brytyjczyków. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu i we wrześniu 2012 r., po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Londynie 2012.
Ponad 100 ekspertów od wizerunku z 24 krajów na całym świecie wzięło udział w projekcie badawczym mającym ocenić wpływ Olimpiady na postrzeganie Wielkiej Brytanii za granicą. Aż 79% z nich uznało, iż przekaz medialny w ich krajach prezentujący Igrzyska Olimpijskie był w dużej mierze pozytywny, 73% stwierdziło także, że wydarzenie to zmieniło wizerunek Brytyjczyków na lepsze. Na uwagę zasługuje fakt, że 99% respondentów spodziewa się, iż Olimpiada zachęci obywateli ich kraków do odwiedzenia Wielkiej Brytanii. Ponadto 97% uważa, że dzięki tej imprezie konsumenci będą postrzegać brytyjskie produkty i usługi w bardziej pozytywny sposób.
„Brytyjczycy z pewnością zasłużyli na gratulacje za zorganizowanie tak fantastycznej imprezy. Sądzę, iż dzięki temu Wielka Brytania zyskała nie tylko wizerunkowo, ale może też liczyć na realne profity w odniesieniu do turystyki czy handlu międzynarodowego” – komentuje Sara Render, Director and Shareholder w ECCO International Public Relations.
„Przykład Olimpiady w Londynie, czy Euro 2012 ukazuje, jak wielką siłę w kształtowaniu wizerunku krajów mają masowe wydarzenia sportowe. Takie imprezy dają nie tylko nowy impuls gospodarczy, ale i społeczny. Pozwalają również przełamać krzywdzące stereotypy. Zadowoleni kibice to najlepsi ambasadorzy marki Londynu i Wielkiej Brytanii. Brytyjczycy, tak jak i Polacy na Euro 2012 odrobili wzorowo lekcje z zakresu ocieplania wizerunku swoich krajów” – dodaje Norbert Ofmański, prezes On Board PR ECCO Network.
Ponad 25% uczestników badania uważa, że Igrzyska spowodowały postrzeganie Brytyjczyków, jako bardziej przyjaznych, bogatych kulturowo, konkurencyjnych i mających większe poczucie humoru, niż miało to miejsce dotychczas. Negatywne skutki kontrowersji związanych z kwestią ochrony Igrzysk zostały dostrzeżone jedynie przez 2% badanych.
Zachowanie Brytyjczyków również istotnie wpłynęło na poprawę postrzegania brytyjskich kibiców i mieszkańców Londynu. Petri Laine, z biura ECCO w Finlandii twierdzi, że: „Brytyjscy fani sportu wcześniej mieli złą reputację za granicą, głównie z powodu piłki nożnej. Dzięki Igrzyskom Brytyjczycy mogli udowodnić, że są prawdziwymi kibicami, w najlepszym znaczeniu tego słowa”. Lutz Cleffman, z ECCO w Niemczech, dodaje, iż: "Londyn już nie jest postrzegany tylko, jako miasto chciwych bankierów. Olimpiada pokazała o wiele ładniejsze oblicze ludzi i kraju”.
Za najlepszą „twarz” Olimpiady w Londynie badani uznali - samych zawodników (41%), następnie mieszkańców Londynu (23%) oraz rodzinę królewska (16%). Burmistrz Londynu otrzymał jedynie 7% głosów, co może być spowodowane ogólnym globalnym rozczarowaniem politykami.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze