08.03.13, 11:52
Case Study: Lokata Spinająca czyli realizacja planu kwartalnego w trzy tygodnie
Case study Lokaty Spinającej wykonanej dla PBP przez Grupę ClickAd.
Założenia Klienta
Polski Bank Przedsiębiorczości działający w sektorze B2B zaplanował rozszerzenie oferty o lokaty dla klientów indywidualnych. Założeniem banku było pozyskanie depozytów przez Internet (wnioski on-line). Celem było pozyskanie lokat, których wartość będzie wysoka.
Produkt i wyzwanie jakie stało przed ClickAd
Wyzwaniem, przed jakim stanęła Grupa ClickAd w ostatnim kwartale 2012 roku, było zaplanowanie i przeprowadzenie lunchu nowego produktu PBP Banku, który nie był rozpoznawalny przez klientów indywidualnych. Największym atutem był dobrze przygotowany produkt – lokata bez gwiazdek, którą mógł założyć każdy klient bez potrzeby posiadania rachunku w PBP Banku. Realna wysokość oprocentowania depozytu plasowała produkt zawsze w pierwszej piątce wśród konkurencyjnych ofert. Ponadto bank gwarantował, że dane osobowe pozostawione podczas zakładania lokaty, nie będą wykorzystywane do komunikacji mającej na celu sprzedaż innych produktów banku.
Strategia ClickAd na realizacje wyniku
Mając dobry produkt byliśmy spokojni o satysfakcję klienta. Pozostało zaplanowanie I przeprowadzenie kampanii, która pozwoli zrealizować plan sprzedażowy PBP Banku. Przy współpracy z bankiem stworzyliśmy i przetestowaliśmy różne koncepty kreatywne ostatecznie wybierając „Lokatę Spinającą” jako najlepiej odpowiadającą potrzebom klienta. Następnie zaplanowaliśmy media w oparciu o niestandardowe podejście sprzedażowe i ocenę jakościową pozyskiwanych depozytów. Wybrani do kampanii wydawcy otrzymali propozycję rozliczenia po atrakcyjnych rynkowo stawkach z zastrzeżeniem dostarczania wartościowych akcji generujących lokaty o dużej wartości.
Realizacja i narzędzia optymalizacyjne wykorzystane przez Agencję
Zmotywowani i zaangażowani wydawcy pozwolili nam pozyskać w ciągu pierwszych trzech tygodni kampanii planowaną na kwartał wartość depozytów. Trójstronna wymiana informacji na temat jakości pozyskanych lokat pomagała nam w optymalizacji działań, a wydawcom w dostarczaniu lokat o dużej wartości. Dzięki atrakcyjnym stawkom mogliśmy liczyć na elastyczność wydawców i ich pomoc w lunchu nowego produktu banku, nie w pełni rozpoznawalnego wśród klientów indywidualnych. W trakcie kampanii wykorzystaliśmy dynamicznie kreacje komunikujące najbardziej atrakcyjne oprocentowanie „Lokaty Spinającej”, a co ważniejsze odzwierciedlające realne oprocentowanie depozytu – zainteresowany lokatą klient od pierwszego do ostatniego kontaktu z ofertą banku miał pewność stałego oprocentowania.
Wyniki wspólnych działań
Kluczem do udanego lunchu „Lokaty Spinającej” było połączenie atrakcyjnych i ważnych dla klientów indywidualnych cech produktu, a także właściwe zaplanowanie, realizacja i optymalizacja kampanii. Grupa ClickAd prowadzi obecnie dalsze działania sprzedażowe dla Polskiego Banku Przedsiębiorczości mające na celu dostarczenie wysoko wartościowych akcji w oparciu o ich jakościową ocenę oraz stałą współpracę z najefektywniejszymi wydawcami.
Kampania w liczbach
Wartość depozytów to ponad 130 mln zł po pierwszych trzech tygodniach kampanii. Ponad 900 akcji bezpośrednio z kampanii internetowej. Średni CR wyniósł 7%.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze