05.12.13, 12:01

ArtGroup ociepliło Kraków. Zakończyła się kampania Ciepło dla Krakowa

Layout reklamy
Fot.: materiały prasowe

Grupa marketingowa ArtGroup wsparła swoimi działaniami zakończoną właśnie kampanię „Ciepło dla Krakowa”. Celem kampanii była popularyzacja ciepła sieciowego wśród mieszkańców miasta, zarządców nieruchomości, administratorów budynków i spółdzielni mieszkaniowych. 

Cel

Nadrzędnym celem kampanii „Ciepło dla Krakowa” była popularyzacja ciepła sieciowego wśród mieszkańców miasta poprzez rzetelnie przygotowaną komunikację marketingową. Działania te miały zwiększyć świadomość na temat możliwości korzystania z ciepła sieciowego i jego atutów. Założono również zwiększenie świadomości marki „Ciepło dla Krakowa”, a także połączenie działań wizerunkowych z komunikacją sposobów wykorzystania ciepła uzyskanego w ten sposób. Intencją było wywołanie jednoznacznego skojarzenia marki Ciepło dla Krakowa zarówno z wykorzystaniem ciepła sieciowego do ogrzewania, jak i ze sposobem pozyskiwania ciepłej wody użytkowej.

Grupy docelowe

Grupę docelową kampanii stanowili mieszkańcy Krakowa, zarządcy nieruchomości oraz administratorzy budynków i spółdzielni mieszkaniowych.

Czas trwania

Kampania „Ciepło dla Krakowa” trwała od 1 października do 13 listopada 2013 r.

Kreacja

Twórcy kampanii postawili na symbol kojarzący się jednoznacznie z Krakowem. Bohaterem materiałów przygotowanych przez ArtGroup jest postać smoka, legendarnego zagrożenia dla mieszkańców miasta. Według tradycyjnego sposobu pozyskiwania ciepła i wody użytkowej, ogień służy do nadawania cieczy wysokiej temperatury. Zestawienie smoka i ognia stanowi zatem w tym kontekście odwołanie do niebezpieczeństw wynikających ze stosowania tradycyjnych form uzyskiwania ciepła. Odwołanie do symbolu smoka sprawia, że przekaz jest czytelny i zapamiętywalny, a kampanii, pomimo powagi tematu nie brakuje humorystycznego akcentu.  

Przebieg

Wg rankingu przeprowadzonego przez Europejską Agencję Środowiska, Kraków zajmuje trzecie miejsce wśród miast o najbardziej zanieczyszczonym powietrzu. Troska o komfort życia mieszkańców miasta skłoniła spółki EDF Kraków, Elektrownia Skawina i Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Krakowie do utworzenia w 2010 roku marki Ciepło dla Krakowa. Celem inicjatywy była popularyzacja ciepła sieciowego, stanowiącego alternatywę dla rozwiązań konkurencyjnych, np. ciepła pochodzącego z indywidualnych i lokalnych źródeł gazowych. Zakończona kampania programu „Ciepło dla Krakowa”, wsparta przez Grupę Marketingową ArtGroup, zwracała szczególną uwagę na kwestie poprawy bezpieczeństwa wynikające z użytkowania ciepła sieciowego. Działania ArtGroup wspierające inicjatywę opierały się na przygotowaniu i przeprowadzeniu komunikacji marketingowej, która wyróżniałaby tę formę ogrzewania od innych. Działania Grupy koncentrowały się na przeprowadzeniu komunikacji wizerunkowej. ArtGroup odpowiadała m.in. za stworzenie strony internetowej www.cieplodlakrakowa.pl oraz za przygotowanie i intensywną komunikację projektu. W jej ramach przeprowadzono kampanię zasięgową w serwisach biznesowych i na portalu gazeta.pl. Grupa postawiła również na targetowanie behawioralne, całość natomiast wspierały działania w Google. Wykorzystano także formaty wizerunkowe jak Tripplebillboard, Halfpage i Top Layer. Komunikacja projektu w Internecie została wsparta materiałami publikowanymi przez lokalne media, animacjami znajdującymi się w autobusach miejskich oraz materiałami BTL. Wszystkie te elementy złożyły się na zwiększenie świadomości mieszkańców Krakowa na temat wykorzystania alternatywnej formy ogrzewania. 

Efekty

W ramach kampanii prowadzonej w sieci Grupa Marketingowa ArtGroup dotarła z przekazem reklamowym do prawie 1 miliona użytkowników Internetu. Wskaźnik CTR osiągnął średni poziom 0,30%, co jest wysokim wynikiem 

w przypadku kampanii budującej wizerunek. Efekty pracy Grupy przyczyniły się niewątpliwie do popularyzacji marki Ciepło dla Krakowa, która oferuje mieszkańcom miasta alternatywne i zarazem bezpieczniejsze od tradycyjnych  formy ogrzewania mieszkania i uzyskiwania cieplej wody.

Komentarze

Powiązane

31.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Katarzyna Szybowska-Jemielniak (QKA creative)
Katarzyna Szybowska-Jemielniak - założycielka i właścielka agencji reklamowej QKA creative, podsumowuje rok 2022 na rynku reklamy. 
30.01.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
IKEA ogłasza współpracę z fotografką Annie Leibovitz
Amerykańska fotografka Annie Leibovitz w 2023 roku zostanie artystką rezydentką IKEI.
30.01.23, 16:47
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
XTB będzie współpracować z Kanałem Sportowym
Kanał Sportowy rozpoczął współpracę z XTB, polską platformą inwestycyjną o zasięgu światowym.
30.01.23, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Aleksandra Siewierska i Anna Sierakowska-Nikiel awansują w K2 Create
Aleksandra Siewierska awansowała w ramach struktury K2 Create (Grupa K2) na stanowisko Head of Client’s Operations. Z kolei Anna Sierakowska-Nikielobejmie stanowisko Creative Operations’ Manager.
30.01.23, 13:59
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Niewielka podwyżka reklam w Grupie RMF
Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe, które będą obowiązywać do 30 kwietnia 2023 r. Grupa wprowadza niewielką podwyżkę.
30.01.23, 12:08
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Sikorski i Aleksander Łukomski awansują w dentsu Polska
Mateusz Sikorski oraz Aleksander Łukomski awansowali w strukturach dentsu Polska. Obaj objęli stanowisko Client Partnerów w pionie Creative i pokierują zespołami odpowiedzialnymi za obsługę kluczowych klientów.
30.01.23, 09:17
| reklama & PR » ludzie
Zmiany w LTTM. Kamil Bolek i Piotr Bombol odchodzą z zarządu
Grupa LTTM działająca w obszarze influencer marketingu i ekonomii twórców, powołała nową strukturę zarządczą - Executive Committee (zarząd operacyjny).
30.01.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Ilona Rutkowska i Michał Zębik (Good One PR)
Ilona Rutkowska i Michał Zębik (Good One PR) podsumowuja 2022 rok na rynku szeroko pojętego rynku reklamy.
29.01.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Kosmiczna promocja Kubusia z nagrodami
Kubuś rozszerza akcję z kosmicznymi naklejkami. Marka startuje z nową promocją, w której dzieci mogą zdobyć nagrody związane z kosmosem.
29.01.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Agencja UNIQUE ONE organizuje dla marki Nestlé loterię Rodzinne Kasogranie
Marka Nestlé powierzyła agencji UNIQUE ONE przygotowanie loterii promocyjnej płatków śniadaniowych pod hasłem „Rodzinne Kasogranie”.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.