04.05.14, 15:43

Case Study: Mr Jones w akcji. Kampania promocyjna programu Biznes w potrzebie

Layout kampanii
Fot.: materiały prasowe

Małe firmy wysyłają SOS, a koło ratunkowe tonącym przedsiębiorstwom z finansowej szalupy Polsat Viasat Explorer rzuca multimilioner Peter Jones. Program „Biznes w potrzebie” to hit wiosennej ramówki stacji Polsat Viasat Explorer, a zaskakujące i dowcipne wirale promujące program szturmem podbiły polski internet. Filmy o Mr Jonesie, który wyciąga z finansowego dołka małe firmy i niszowe zakłady, podnosząc ich rentowność, odnotowały prawie 0,5 mln odsłon. Premierowy odcinek „Biznesu w potrzebie” obejrzało 45 tys. widzów.

Głównym celem kampanii dla telewizji Polsat Viasat Explorer zrealizowanej wspólnie z agencją reklamową John Pitcher oraz domem mediowym Starcom była promocja nowego programu na antenie stacji, wzrost świadomości marki oraz zwiększenie oglądalności kanału. Działania promocyjne, które skierowane były przede wszystkim do mężczyzn powyżej 25 roku życia, skoncentrowano na fanpage’u marki, kampanii w serwisie Facebook (posty promowane), kontekstowej kampanii banerowej, dedykowanej landing page oraz jednym z najpopularniejszych videoblogów na YouTubie – Polimaty.

Najważniejszym punktem były trzy filmy wiralowe, które pojawiły się jako teaser w serwisie YouTube już w lutym 2014 roku. W produkcjach wykorzystano fikcyjną postać Mr Jones’a – inspirowaną gwiazdą programu „Biznes w potrzebie”, czyli brytyjskim multimilionerem, Peterem Jonesem. Bohater – obcokrajowiec – przyjeżdża do Polski i musi się zmierzyć z problemami biznesowymi, które dręczą małych, dość nietypowych przedsiębiorców. Oglądalność trzech filmów: „Łysy też może czesać kasę”, „Pieniądze stoją na ulicy” oraz „Ostatnia deska ratunku” wynosiła łącznie niemal 0,5 mln. Z kolei działania promocyjne w SEM zakończyły się realizacją wskaźników powyżej planowanych poziomów, ze szczególnym uwzględnieniem ilości interakcji (kliknięć/obejrzeń) w liczbie 647,5 tys.

Drugim elementem kampanii była emisja odcinka „Czas na zmiany” na kanale Polimaty zawierającego placement programu. Odcinek ten już w pierwszym tygodniu wyświetlania trafił do TOP 10 serwisu YouTube. Strategia komunikacji opierała się o wirale, wsparcie mediowe, czyli prerolle, bannery, komunikację na profilu w serwisie Facebook oraz działania SEM, w których uzyskano wynik znacznie lepszy od estymowanego.

Wszystkie aktywności kierowały użytkowników na dedykowaną stronę internetową www.misterjones.pl, gdzie znalazły się informacje o programie „Biznes w potrzebie”, kanale Polsat Viasat Explorer oraz bieżącej ramówce. W trakcie trwania kampanii zanotowano ponad 12 tys. odsłon landing page’a. Cała akcja wzbudziła duże zainteresowanie i sympatię internautów, co przełożyło się na zwiększoną oglądalność programu. Premierowy odcinek serii zgromadził przed telewizorami 44,5 tys. widzów, a wskaźnik AMR wyniósł 10,2 tys.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).