04.05.14, 15:43

Case Study: Mr Jones w akcji. Kampania promocyjna programu Biznes w potrzebie

Layout kampanii
Fot.: materiały prasowe

Małe firmy wysyłają SOS, a koło ratunkowe tonącym przedsiębiorstwom z finansowej szalupy Polsat Viasat Explorer rzuca multimilioner Peter Jones. Program „Biznes w potrzebie” to hit wiosennej ramówki stacji Polsat Viasat Explorer, a zaskakujące i dowcipne wirale promujące program szturmem podbiły polski internet. Filmy o Mr Jonesie, który wyciąga z finansowego dołka małe firmy i niszowe zakłady, podnosząc ich rentowność, odnotowały prawie 0,5 mln odsłon. Premierowy odcinek „Biznesu w potrzebie” obejrzało 45 tys. widzów.

Głównym celem kampanii dla telewizji Polsat Viasat Explorer zrealizowanej wspólnie z agencją reklamową John Pitcher oraz domem mediowym Starcom była promocja nowego programu na antenie stacji, wzrost świadomości marki oraz zwiększenie oglądalności kanału. Działania promocyjne, które skierowane były przede wszystkim do mężczyzn powyżej 25 roku życia, skoncentrowano na fanpage’u marki, kampanii w serwisie Facebook (posty promowane), kontekstowej kampanii banerowej, dedykowanej landing page oraz jednym z najpopularniejszych videoblogów na YouTubie – Polimaty.

Najważniejszym punktem były trzy filmy wiralowe, które pojawiły się jako teaser w serwisie YouTube już w lutym 2014 roku. W produkcjach wykorzystano fikcyjną postać Mr Jones’a – inspirowaną gwiazdą programu „Biznes w potrzebie”, czyli brytyjskim multimilionerem, Peterem Jonesem. Bohater – obcokrajowiec – przyjeżdża do Polski i musi się zmierzyć z problemami biznesowymi, które dręczą małych, dość nietypowych przedsiębiorców. Oglądalność trzech filmów: „Łysy też może czesać kasę”, „Pieniądze stoją na ulicy” oraz „Ostatnia deska ratunku” wynosiła łącznie niemal 0,5 mln. Z kolei działania promocyjne w SEM zakończyły się realizacją wskaźników powyżej planowanych poziomów, ze szczególnym uwzględnieniem ilości interakcji (kliknięć/obejrzeń) w liczbie 647,5 tys.

Drugim elementem kampanii była emisja odcinka „Czas na zmiany” na kanale Polimaty zawierającego placement programu. Odcinek ten już w pierwszym tygodniu wyświetlania trafił do TOP 10 serwisu YouTube. Strategia komunikacji opierała się o wirale, wsparcie mediowe, czyli prerolle, bannery, komunikację na profilu w serwisie Facebook oraz działania SEM, w których uzyskano wynik znacznie lepszy od estymowanego.

Wszystkie aktywności kierowały użytkowników na dedykowaną stronę internetową www.misterjones.pl, gdzie znalazły się informacje o programie „Biznes w potrzebie”, kanale Polsat Viasat Explorer oraz bieżącej ramówce. W trakcie trwania kampanii zanotowano ponad 12 tys. odsłon landing page’a. Cała akcja wzbudziła duże zainteresowanie i sympatię internautów, co przełożyło się na zwiększoną oglądalność programu. Premierowy odcinek serii zgromadził przed telewizorami 44,5 tys. widzów, a wskaźnik AMR wyniósł 10,2 tys.

Komentarze

Powiązane

26.02.24, 19:13
| reklama & PR » informacje
BETADINE VAG. Bądź nie do zatrzymania. Kampania marki Betadine VAG
Ruszyła przygotowana przez ASAP&ASAP kampania leku OTC Betadine VAG, dla którego podmiotem odpowiedzialnym jest firma Egis Pharmaceuticals PLC, reprezentowana w Polsce przez firmę EGIS Polska. To pierwszy efekt współpracy po wygranym przez agencję w 2023 r. przetargu.
26.02.24, 17:31
| reklama & PR » informacje
Sos Pieczeniowy WINIARY. Nabieraj ze smakiem. Kampania sosów pieczoniowych
Sosy pieczeniowe WINIARY to produkt promowany w kampanii przygotowanej przez Publicis Poland.
26.02.24, 15:45
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Prawie 550 tys. zł za spot podczas meczu Polska - Francja. Biuro Reklamy TVP ogłosiło ofertę na UEFA EURO 2024
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024. Mecze będą nadawane w TVP1, TVP2, TVP Sport, oraz na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
26.02.24, 14:03
| reklama & PR » informacje
Cut The Mustard wygrała przetarg Frito Lay Poland
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką z portfolio firmy PepsiCo. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
26.02.24, 11:54
| reklama & PR » informacje
KINESSO obsługuje Porsche Inter Auto w digitalu
Agencja KINESSO odpowiada za obsługę Porsche Inter Auto w Digitalu. Współpraca jest efektem wygranego przetargu.
26.02.24, 09:32
| reklama & PR » informacje
Van Purr będzie dalej współpracować z Dziadkiem do orzechów
Producent piwa Karpackie, Van Pur przedłuża współpracę z agencją reklamową Dziadek do orzechów. Będzie to już kolejny rok współpracy między marką a agencją.
24.02.24, 21:10
| reklama & PR » informacje
Zasmakuj w wygranej. 100 tys. zł główną nagrodą w loterii marki Winiary
Firma Nestlé Polska ponownie powierzyła agencji UNIQUE ONE przygotowanie ogólnopolskiej loterii audioteksowej dla majonezów marki WINIARY pod hasłem „Zasmakuj w wygranej!”.
24.02.24, 19:11
| reklama & PR » informacje
Butcher’s Pet Care promuje karmę dla psów i kotów
NAV agency we współpracy z firmą Butcher’s Pet Care, realizuje kampanię promującą karmę dla psów i kotów.
24.02.24, 13:44
| reklama & PR » informacje
VeloBank w nowej kampanii ulepsza walentynki i zaprasza do Świata Bardziej Love
Z okazji walentynek wystartowała wielokanałowa kampania produktowa VeloBanku, która ma wpisywać się w rosnący trend doceniania siebie i swoich bliskich.
23.02.24, 19:45
| reklama & PR » ludzie
Zofia Dutkowska awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna awansowała Zofię Dutkowską na stanowisko senior music creative.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty

specjalista ds.promocji i PR

Teatr Kwadrat im. Edwarda Dziewońskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 26.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.