11.11.14, 21:26

Case study: Pizza Dominium vs Social Media

Layout reklamy sieci Pizza Dominium
Fot.: materiały prasowe

Sieć Pizza Dominium dołączyła do klientów VanguardPR w 2012 roku. Od tego czasu zwiększono aktywność marki w internecie, koncentrując się na działaniach komunikacyjnych oraz wizerunkowych na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Historia Dominium S.A. rozpoczęła się w 1993 roku, kiedy został otwarty pierwszy lokal znajdujący się przy ulicy Złotej w Warszawie. Pizzerie tej sieci były zupełną nowością na polskim rynku, dzięki czemu marka szybko zyskała statut lidera. Jest ona również jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się sieci lokali typu casual dining w Europie.

Lokale pod szyldem Pizza Dominium można znaleźć w całej Polsce – od morza (Hel) aż po szczyty Tatr (Kasprowy Wierch), a także za granicą naszego kraju – w Rumunii. Obecnie Pizza Dominium to sieć ponad 70 restauracji w Polsce i sześć lokali w Rumunii.

Rozpoznanie terenu
Początkiem zmian był gruntowny audyt wizerunku Pizza Dominium oraz benchmark. Działania te pozwoliły wskazać kierunki dla strategii obecności marki w social media. Konto Pizza Dominium w serwisie Facebook do marca 2013 r. polubiło nieco ponad 40 000 fanów. Komunikacja wymagała jednak lepszego zaplanowania i regularności.

Cel
Głównym celem była poprawa jakości komunikacji w serwisie Facebook (docelowo także w innych kanałach social media). Pochodną tych działań miało być również poszerzenie grupy odbiorców, do których marka Pizza Dominium dociera ze swoją ofertą produktową oraz bieżący feedback ze strony fanów.
Początek działań VanguardPR – Grupa Adweb w zakresie social media dla Pizza Dominium zbiegł się z ważną datą. Marka właśnie przygotowywała się do obchodów 20-lecia swej działalności. 20 lat tradycji, ponad 70 lokali w całej Polsce i dziesiątki tysięcy klientów każdego dnia – te liczby na początku budziły obawy. Szybko jednak okazało się, że w tym projekcie, oprócz ciężkiej pracy, czeka także mnóstwo doskonałej zabawy i satysfakcji z kolejnych sukcesów.

Działania
Na potrzeby komunikacji w serwisie Facebook stworzono nowe wytyczne dotyczące materiałów graficznych. Zachowując zgodność z księgą znaku Pizza Dominium i weryfikując z dotychczasową identyfikacją wizualną wykreowano wizerunek nowoczesnego brandu w social media.

Aktywne wykorzystanie aplikacji konkursowych oraz rabatowych. Fani mogą uczestniczyć w zabawach fotograficznych, pamięciowych itp., a także pobierać kody promocyjne na dania z menu Pizza Dominium. Pierwszą z nich była akcja Pizzobranie, w której pozytywna aktywność fanów jest nagradzana przez moderatorów kodami-zaproszeniami na darmową pizzę. W ramach akcji w przeciągu dwóch miesięcy udało się dotrzeć z informacją o promocji do ponad 2 mln użytkowników serwisu Facebook. To początek długofalowej strategii mającej na celu zaktywizowanie fanów profilu Pizza Dominium.

W strategię wpisano również intensyfikację działań moderatorów, która miała przybliżyć markę do klientów oraz dostosować komunikację do standardów współczesnych mediów społecznościowych.
Cel został osiągnięty, co miało swoje odzwierciedlenie w stale rosnącym poziomie interakcji oraz budowaniu silnej społeczności zgromadzonej wokół marki. Najlepszym na to dowodem jest listopad 2013 r., gdy fanpage Pizza Dominium w bardzo dobrym stylu debiutuje w raporcie Sotrender w kategorii Restauracje. Siódme miejsce pod względem liczby fanów, trzecie w rankingu wg zaangażowanych fanów oraz czwarte w rankingu interaktywności pokazują, że kilkumiesięczna praca przyniosła spodziewane efekty. Kolejne miesiące oraz kolejne raporty Sotrendera przynosiły coraz lepsze pozycje. Obecnie fanpage Pizza Dominium jest stale w ścisłej czołówce największych i najbardziej aktywnych profili w kategorii Restauracje.

Na co dzień kanały social media służą również przekazywaniu informacji o nowościach w menu, promocjach, a także otwieraniu kolejnych lokali należących do sieci.

Pizza Dominium podejmuje niestandardowe działania promocyjne. Dzięki bieżącemu monitoringowi sieci może w swej codziennej komunikacji realizować elementy real time marketingu. Przykładem takiego działania jest między innymi wysłanie pizz do zespołu Brand24, którego szef opublikował żartobliwy wpis na swoim profilu. Reakcja Pizza Dominium spotkała się z wieloma przychylnymi komentarzami, wśród których najcenniejszymi (ze względu na szeroki zasięg) były te autorstwa Brand24 oraz Michała Sadowskiego.

Od lutego 2014 roku Agencja VanguardPR – Grupa Adweb odpowiedzialna jest za prowadzenie profilu marki Pizza Dominium w serwisie Twitter. W tym czasie grono osób obserwujących profil zwiększyło się z około 170 do ponad 450 użytkowników Twittera.
Stosunkowo szybko udało się wypracować optymalny sposób komunikacji z innymi użytkownikami, a sam profil niemal naturalnie zajął swoją przestrzeń w tym medium. Warto dodać, że Pizza Dominium była pierwszą polską pizzerią prowadzącą tak aktywną działalność w serwisie Twitter.
Charakterystyka Twittera pozwala na dużo swobodniejszy sposób interakcji z fanami niż ma to miejsce na Facebooku. Marka bez trudu nawiązuje osobiste relacje z pojedynczymi osobami, które odwdzięczają się między innymi poleceniami profilu oraz doskonałymi opiniami o jakości prowadzonych działań w social media.

Efekty
• Wzmocnienie wizerunku Pizza Dominium jako nowoczesnej marki, która bardzo dobrze odnajduje się w świecie social media.
93 000 fanów profilu Pizza Dominium w serwisie Facebook (wzrost o ponad 50 000 w stosunku do kwietnia 2013). Profil jest jednym z najefektywniejszych kanałów promocyjnych, z którego codziennie tysiące fanów dowiaduje się o bieżących wydarzeniach związanych z marką oraz zapoznaje się z jej ofertą.
• Pizza Dominium stała się jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w kategorii Restauracje obecnych w polskich social media.
• Ponad 450 aktywnych followersów w serwisie Twitter. Zbudowanie aktywnej społeczności wokół brandu.

Komentarze

Powiązane

08.02.23, 14:14
| reklama & PR » informacje
Pure City rozwija sieć elektrostacji. Umowa z N-Park
Pure City, operator innowacyjnej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, realizuje plan rozwoju sieci elektrostacji. Zielone stacje ładowania PureCity w tym roku staną w parkach handlowych N-Park. 
08.02.23, 06:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Maciej Leonard Żybula i Maciej Robak (Bees & Honey)
Maciej Leonard Żybula i Maciej Robak z Bees & Honey podsumowują 2022 rok na szero rozumianym rynku reklamy i marketingu. 
07.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Zadbane dłonie o każdej porze roku. Kampania marki Cztery Pory Roku
Trwa kampania marki Cztery Pory Roku prowadzona pod hasłem „Zadbane dłonie o każdej porze roku”, która jest skierowana do osób dbających o kondycję i urodę swojej skóry.
07.02.23, 20:04
| reklama & PR » informacje
Linkleaders marki obsłuży markę ESET na polskim rynku
Do grona klientów praktyki Tech & Services agencji PR i EB Linkleaders dołączyła marka ESET działająca w obszarze rozwiązań cyberbezpieczeństwa. Agencja odpowiada za relacje z mediami i pozycjonowanie ekspertów marki w polskich mediach.
07.02.23, 18:14
| reklama & PR » informacje
Karolina Pilarczyk promuje bezpieczeństwo na drodze w zimowych warunkach w kampanii Alior Bank
Alior Bank promuje ubezpieczenie komunikacyjne. Głównym elementem kampanii są materiały video z udziałem Karoliny Pilarczyk.
07.02.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
Ze Snickers ogarniesz zimę. Kampania outdoorowa marki Snickers
Na początku lutego br. ruszyła ogólnopolska kampania marki Snickers, która w zimowym okresie będzie widoczna na setkach nośników w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.
07.02.23, 15:30
| reklama & PR » informacje
Sebastian Huber na czele LifeTube Content Lab
LifeTube (Grupa LTTM) uruchomi nowe usługi i narzędzia technologiczne, które mają zwiekszyć przychody pasywne twórcom. W tym celu powołano nową jednostkę LifeTube Content Lab, na której czele staje Sebastian Huber.
07.02.23, 14:30
| reklama & PR » informacje
Bauer wprowadza znak jakości i rozpoczyna kampanię kampanię promocyjną swoich tytułów
Od lutego br. na okładkach magazynów Wydawnictwa Bauer pojawia się nowy znak - „Dobra Prasa!”. Dodatkowo wydawnictwo rozpoczęło kampanię mająca na celu promocję swoich tytułów.
07.02.23, 13:00
| reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria marki Grześki. Do wygrania vouchery ze strony Wyjątkowy Prezent
1 lutego br. ruszyła loteria marki Grześki należącej do firmy Colian. Do wygrania są vouchery na oferty ze strony Wyjątkowy Prezent.
07.02.23, 08:58
| reklama & PR » ludzie
Nowe osoby na pokładzie Tigers. Krakowski oddział przenosi się do AFI Europe
Na początku br. Do zespołu agencji marketingowej Tigers dołączyli: Katarzyna Mıstaçoğlu, Oscar Dąbkowski, Joanna Dubielewska, Łucja Faszczewska i Patryk Karmoliński. Dodatkowo, krakowski oddział Tigers przenosi się do nowej siedziby - AFI EUROPE.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.