17.02.15, 18:12

Case study: kampania Smaczna Strona Tesco

Przykład kreacji wykorzystywanej w kampanii
Fot.: materiały prasowe

Tesco zwiększyło wysokiej jakości ruch i liczbę wejść na „Smaczną Stronę” z przepisami dzięki internetowej kampanii reklamowej wykorzystującej bannery retargetowane na podstawie przeglądanych przepisów portali kucharskich. Kampania została zrealizowana przy współpracy agencji Tylko FMCG i Bidlab.

Celem kampanii było sprowadzenie wysokiej jakości ruchu na stronę z przepisami kulinarnymi www.tesco.pl/smaczna-strona/. W realizowanych działaniach, Bidlab skupił się na niskich wskaźnikach Bounce Rate i ponadprzeciętnym czasie spędzonym na stronie docelowej. Kampania wykorzystywała retargetowane bannery wyświetlane w sieciach Google, Adexon, Rubicon oraz na YouTube i Facebook’u, wg trzech tematycznych części: promocji przepisów, promocji przepisów na wypieki oraz promocji przepisów na napoje. Dzięki współpracy z wiodącymi serwisami kulinarnymi możliwe było pozyskanie nowego i jakościowego ruchu dla kampanii, a zastosowany mechanizm remarketingu pozwolił na pozyskiwanie nowych użytkowników dla „Smacznej Strony”. Agencja pracowała na kilkudziesięciu kreacjach, bardzo szerokim inventory i bieżącej analizie ruchu 10 mln UU. Czynniki te przyczyniły się do rekordowych wyników kampanii.

Efekty kampanii:

Wskaźnik odrzuceń kształtował się na bardzko niskim poziomie. Jednocześnie zanotowano rekordowo długie wizyty. Takie rezultaty udało się osiągnąć, mimo iż wskaźnik CTR nie był na szczególnie wysokim poziomie. Jak mówi Tomasz Teodorczyk, CEO Bidlab: „Po raz kolejny widzimy, że RTB to nie tylko remarketing. Umiejętne łącznie danych zewnętrznych z bieżącą, w wielu przypadkach manualną optymalizacją, pozwala osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Musimy również pamiętać o tym, że pozostawienie zakupu mediów w rękach automatycznych algorytmów, może zdziałać więcej złego niż dobrego, jeżeli chodzi o efektywność działań”.

Nasze algorytmy badania zdarzeń w Internecie kulinarnym i lata doświadczeń w analizie zachowań zakupowych umożliwiły pozyskanie do kampanii bardzo jakościowego i dopasowanego ruchu, co było strzałem w dziesiątkę. Wiemy, że tylko taki sposób pozyskiwania nowych użytkowników, pozwala efektywnie realizować kampanie display i programmatic. Nieoceniona była tu też współpraca z Bidlab i bardzo szczegółowe i precyzyjne podejście do zakupu mediów w modelu aukcyjnym” - dodaje Kamil Janiszewski, CEO agencji Tylko FMCG.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).