25.02.15, 10:59

Case study: Sięgaj gwiazd - Toshiba i kosmiczna kampania

Grafika pochodzaca z kampanii
Fot.: materiały prasowe

Toshiba wykorzystała okresową kampanię promocyjną do pobudzenia sprzedaży i kreowania wizerunku. 565 poprawnie wypełnionych formularzy, ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. To efekty współpracy z Me & My Friends. 

1. Cel kampanii

Kampania „Sięgaj Gwiazd” miała oprzeć się na aktywności klientów w okresie świątecznym celem promocji i sprzedaży telewizorów Smart TV Toshiba. Prowadzone działania służyły ponadto kreowaniu wizerunku marki oraz wzmocnieniu lojalności użytkowników.

2. Grupa docelowa

Odbiorcami kampanii byli entuzjaści nowych technologii, miłośnicy kina oraz osoby poszukujące zaawansowanych, innowacyjnych telewizorów. Przekaz reklamowy skierowany został do dbających o jakość domowej rozrywki pasjonatów dźwięku i obrazu. Styl oraz język komunikatu dostosowano do potrzeb i preferencji klientów o wysokich wymaganiach technicznych oraz rozwiniętej wrażliwości estetycznej.

3. Mechanizm promocji

Przy zakupie telewizorów Smart TV Toshiba z serii L74 o przekątnej 47 lub 55 cali nabywca zyskiwał szansę na otrzymanie odtwarzacza Blue Ray. Warunkiem było dokonanie zakupu w czasie trwania promocji oraz zarejestrowanie go na witrynie dedykowanej kampanii www.siegajgwiazd.pl.

4. Koncepcja

Kampania inspirowana była filmem Christophera Nolana „Interstellar”. Hasło „Sięgaj Gwiazd” nawiązywało do tematyki filmu oraz możliwości oferowanych przez telewizory z serii L74 i odtwarzacz Blu Ray. Dzięki magii technologii można wznieść się na wyższy poziom rozrywki i oglądać najnowsze produkcje z udziałem największych gwiazd. Kreacja została oparta na kosmicznej stylistyce. Gwiezdne motywy pojawiły się na landing page’u i materiałach drukowanych. Atrakcyjne efekty wizualne umożliwiły wykorzystanie innowacyjnych formatów Rich Media, które dzięki połączeniu bogactwa koloru i głębi dźwięku skłaniały odbiorców do podjęcia interakcji. W podobnej tonacji utrzymany był – emitowany w Radiu Zet – spot. Został on zrealizowany w wersji ośmio- i trzydziestosekundowej. Po wystrzeleniu rakiety dobywający się z otchłani głos lektora informował o rozpoczynającej się promocji.

5. Narzędzia/Kanały/Realizacja
Działania promocyjne obejmowały:
• Kampanię bannerową
- Display
- Remarketing
- Adwords i pozycjonowanie
- Social media
- Mobile

• Kampanię radiową
Spot radiowy emitowany w okresie przedświątecznym w Radiu Zet.

• Działania w sklepach stacjonarnych i internetowych
- Ulotki (stacjonarny)
- Cornery (stacjonarny)
- Plakaty na bramki wejściowe (stacjonarny)
- Bannery (web)

• Landing Page
Landing page służący zbieraniu formularzy.

6. Wyniki

Trwająca od 28 listopada do 24 grudnia kampania spotkała się z dobrym przyjęciem. Formularze można było rejestrować do 7 stycznia. W tym okresie organizator otrzymał 565 poprawnie wypełnionych ankiet. Zarejestrowano ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. Internauci spędzali na stronie kampanii średnio 74 sekundy.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).