25.02.15, 10:59

Case study: Sięgaj gwiazd - Toshiba i kosmiczna kampania

Grafika pochodzaca z kampanii
Fot.: materiały prasowe

Toshiba wykorzystała okresową kampanię promocyjną do pobudzenia sprzedaży i kreowania wizerunku. 565 poprawnie wypełnionych formularzy, ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. To efekty współpracy z Me & My Friends. 

1. Cel kampanii

Kampania „Sięgaj Gwiazd” miała oprzeć się na aktywności klientów w okresie świątecznym celem promocji i sprzedaży telewizorów Smart TV Toshiba. Prowadzone działania służyły ponadto kreowaniu wizerunku marki oraz wzmocnieniu lojalności użytkowników.

2. Grupa docelowa

Odbiorcami kampanii byli entuzjaści nowych technologii, miłośnicy kina oraz osoby poszukujące zaawansowanych, innowacyjnych telewizorów. Przekaz reklamowy skierowany został do dbających o jakość domowej rozrywki pasjonatów dźwięku i obrazu. Styl oraz język komunikatu dostosowano do potrzeb i preferencji klientów o wysokich wymaganiach technicznych oraz rozwiniętej wrażliwości estetycznej.

3. Mechanizm promocji

Przy zakupie telewizorów Smart TV Toshiba z serii L74 o przekątnej 47 lub 55 cali nabywca zyskiwał szansę na otrzymanie odtwarzacza Blue Ray. Warunkiem było dokonanie zakupu w czasie trwania promocji oraz zarejestrowanie go na witrynie dedykowanej kampanii www.siegajgwiazd.pl.

4. Koncepcja

Kampania inspirowana była filmem Christophera Nolana „Interstellar”. Hasło „Sięgaj Gwiazd” nawiązywało do tematyki filmu oraz możliwości oferowanych przez telewizory z serii L74 i odtwarzacz Blu Ray. Dzięki magii technologii można wznieść się na wyższy poziom rozrywki i oglądać najnowsze produkcje z udziałem największych gwiazd. Kreacja została oparta na kosmicznej stylistyce. Gwiezdne motywy pojawiły się na landing page’u i materiałach drukowanych. Atrakcyjne efekty wizualne umożliwiły wykorzystanie innowacyjnych formatów Rich Media, które dzięki połączeniu bogactwa koloru i głębi dźwięku skłaniały odbiorców do podjęcia interakcji. W podobnej tonacji utrzymany był – emitowany w Radiu Zet – spot. Został on zrealizowany w wersji ośmio- i trzydziestosekundowej. Po wystrzeleniu rakiety dobywający się z otchłani głos lektora informował o rozpoczynającej się promocji.

5. Narzędzia/Kanały/Realizacja
Działania promocyjne obejmowały:
• Kampanię bannerową
- Display
- Remarketing
- Adwords i pozycjonowanie
- Social media
- Mobile

• Kampanię radiową
Spot radiowy emitowany w okresie przedświątecznym w Radiu Zet.

• Działania w sklepach stacjonarnych i internetowych
- Ulotki (stacjonarny)
- Cornery (stacjonarny)
- Plakaty na bramki wejściowe (stacjonarny)
- Bannery (web)

• Landing Page
Landing page służący zbieraniu formularzy.

6. Wyniki

Trwająca od 28 listopada do 24 grudnia kampania spotkała się z dobrym przyjęciem. Formularze można było rejestrować do 7 stycznia. W tym okresie organizator otrzymał 565 poprawnie wypełnionych ankiet. Zarejestrowano ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. Internauci spędzali na stronie kampanii średnio 74 sekundy.

Komentarze

Powiązane

04.02.23, 15:43
| reklama & PR » informacje
Ambasada Ukrainy przygotowała kampanię Dziękuję Ci, Polsko!
Ambasada Ukrainy w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Komunikacyjne Media Centrum działające przy Ambasadzie przygotowali kampanię komunikacyjną „Dziękuję Ci, Polsko!”.
04.02.23, 10:18
| reklama & PR » informacje
Publicis Groupe z partnerami rozpoczynają globalną kampanię Working with Cancer
W ramach inicjatywy „Working with Cancer” rozpoczyna się globalna kampania, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzebę empatii i wsparcia wobec współpracowników, u których zdiagnozowano nowotwór.
03.02.23, 08:51
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Stańczak dołączył do Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
03.02.23, 07:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Grażyna Gołębiowska (AMS)
Grażyna Gołębiowska, Dyrektorka marketingu AMS SA., podsumowuje 2022 r. na rynku reklamy zewnętrznej. 
02.02.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
Robbie Williams rozpoczyna współpracę z marką Felix
Robbie Williams został nowym głosem Felixa – kota i marki z sektora karmy dla kotów. Robbie Williams nagrał nową piosenkę “It’s great to be a cat” na potrzeby nowej kampanii reklamowej Felix.
02.02.23, 13:57
| reklama & PR » informacje
Marka Velvet w przetargu wybiera Red8
Agencja Red8 (dentsu Polska) wybrana przez firmę Velvet CARE do opracowania nowej platformy komunikacji dla swojej marki Velvet - lidera w kategorii markowych produktów higieny papierowej na polskim rynku.
02.02.23, 13:32
| reklama & PR » informacje
IT depends. On you. Kampania the:protocol
theprotocol.it (serwis z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT) rusza z kampanią mediową i influencerską. Przekaz jest kierowany do tych, którzy w nowym roku chcą zmienić pracę i potrzebują bodźców mobilizujących ich do poszukiwań.
02.02.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Podsumowanie 2022 r.: Łukasz Jarota (agencja Grow)
Podsumowanie 2022 roku według Łukasza Jaroty (agencja Grow).
01.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Miasto Wołów zmienia swoje logo i identyfikację wizualną
Władze Wołowa zaprezentowały nowy logotyp. Znak stał się podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej i będzie systematycznie wdrażany w projektach promocyjnych Urzędu Miejskiego oraz komunikacji z mieszkańcami. Projekt zrealizowała agencja Publicon.
01.02.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Design by HARIBO. Konkurs marki Haribo
Marka HARIBO ruszyła z konkursem w którym do zdobycia jest kolekcja ubrań i akcesoriów HARIBO oraz nagroda główna – laptop ze specjalnym etui.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.