25.02.15, 10:59
Case study: Sięgaj gwiazd - Toshiba i kosmiczna kampania
Toshiba wykorzystała okresową kampanię promocyjną do pobudzenia sprzedaży i kreowania wizerunku. 565 poprawnie wypełnionych formularzy, ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. To efekty współpracy z Me & My Friends.
1. Cel kampanii
Kampania „Sięgaj Gwiazd” miała oprzeć się na aktywności klientów w okresie świątecznym celem promocji i sprzedaży telewizorów Smart TV Toshiba. Prowadzone działania służyły ponadto kreowaniu wizerunku marki oraz wzmocnieniu lojalności użytkowników.
2. Grupa docelowa
Odbiorcami kampanii byli entuzjaści nowych technologii, miłośnicy kina oraz osoby poszukujące zaawansowanych, innowacyjnych telewizorów. Przekaz reklamowy skierowany został do dbających o jakość domowej rozrywki pasjonatów dźwięku i obrazu. Styl oraz język komunikatu dostosowano do potrzeb i preferencji klientów o wysokich wymaganiach technicznych oraz rozwiniętej wrażliwości estetycznej.
3. Mechanizm promocji
Przy zakupie telewizorów Smart TV Toshiba z serii L74 o przekątnej 47 lub 55 cali nabywca zyskiwał szansę na otrzymanie odtwarzacza Blue Ray. Warunkiem było dokonanie zakupu w czasie trwania promocji oraz zarejestrowanie go na witrynie dedykowanej kampanii www.siegajgwiazd.pl.
4. Koncepcja
Kampania inspirowana była filmem Christophera Nolana „Interstellar”. Hasło „Sięgaj Gwiazd” nawiązywało do tematyki filmu oraz możliwości oferowanych przez telewizory z serii L74 i odtwarzacz Blu Ray. Dzięki magii technologii można wznieść się na wyższy poziom rozrywki i oglądać najnowsze produkcje z udziałem największych gwiazd. Kreacja została oparta na kosmicznej stylistyce. Gwiezdne motywy pojawiły się na landing page’u i materiałach drukowanych. Atrakcyjne efekty wizualne umożliwiły wykorzystanie innowacyjnych formatów Rich Media, które dzięki połączeniu bogactwa koloru i głębi dźwięku skłaniały odbiorców do podjęcia interakcji. W podobnej tonacji utrzymany był – emitowany w Radiu Zet – spot. Został on zrealizowany w wersji ośmio- i trzydziestosekundowej. Po wystrzeleniu rakiety dobywający się z otchłani głos lektora informował o rozpoczynającej się promocji.
5. Narzędzia/Kanały/Realizacja
Działania promocyjne obejmowały:
• Kampanię bannerową
- Display
- Remarketing
- Adwords i pozycjonowanie
- Social media
- Mobile
• Kampanię radiową
Spot radiowy emitowany w okresie przedświątecznym w Radiu Zet.
• Działania w sklepach stacjonarnych i internetowych
- Ulotki (stacjonarny)
- Cornery (stacjonarny)
- Plakaty na bramki wejściowe (stacjonarny)
- Bannery (web)
• Landing Page
Landing page służący zbieraniu formularzy.
6. Wyniki
Trwająca od 28 listopada do 24 grudnia kampania spotkała się z dobrym przyjęciem. Formularze można było rejestrować do 7 stycznia. W tym okresie organizator otrzymał 565 poprawnie wypełnionych ankiet. Zarejestrowano ponad 47 000 kliknięć w reklamy i ponad 15 000 000 odsłon. Internauci spędzali na stronie kampanii średnio 74 sekundy.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze