03.03.15, 23:36

Dlaczego Project Manager potrzebuje User Experience? - wyniki badań [infografika]

Fot.: materiał prasowe

Metody UX w Project Management to infografika opublikowana przez Symetrię we współpracy z UX Alliance. Obrazuje ona wyniki badań, które przyczyniły się do powstania Certyfikatu UX-PM. Materiał ukazuje punkt widzenia Project Managerów, poziom znajomości metod UX, jakim dysponują oraz przykłady ich stosowania.

Z badań wynika, że Project Managerowie zauważają braki w obszarach związanych z UX w rozwijanych przez nich produktach i usługach. Często nie wiedzą jednak, jakie metody UX wykorzystać lub jak oszacować ich skuteczność. Chcąc poprawić doświadczenie użytkownika, najczęściej testują własne pomysły lub zlecają działania UX agencji zewnętrznej. Zdarza się jednak, że mają oni problem z weryfikacją efektów jej pracy. Najchętniej zaangażowaliby do swoich zespołów UX Product Managerów, czyli osoby wytyczające kierunek rozwoju produktu i jego cech, których głównym celem jest zaspokojenie potrzeb docelowych odbiorców.

Światy Project Managementu i User Experience dzieli luka, która nie pozwala przedstawicielom obu dziedzin czerpać ze swoich doświadczeń. Z jednej strony ze względu na wartość, jaką niesie za sobą projektowanie zorientowane na użytkownika działania UX zyskują na popularności, nadal jednak mało jest wiedzy dotyczącej włączania ich do projektów. Z drugiej natomiast praktycy UX nie zawsze rozumieją wyzwania Project Managementu, przez co mogą nie dostarczać maksymalnej wartości na danym etapie projektu” - mówi Wojtek Chojnacki, Strategy & Development Leader, Agencja UX Symetria

Badanie miało charakter międzynarodowy i odbyło się w 6 krajach na 3 kontynentach. Wzięli w nim udział profesjonaliści, na co dzień zarządzający projektami, jak i osoby odpowiedzialne za rozwój produktów i usług. Badani reprezentowali różnorodne typy organizacji, co skutkowało zdywersyfikowanymi budżetami projektów i odmiennym stażem pracy. Proces badawczy wykorzystywał metodologię UX Alliance - pierwszej, globalnej sieci ekspertów UX. Głównymi narzędziami, z których korzystali eksperci były wywiady grupowe (FGI) oraz indywidualne wywiady pogłębione (IDI).

W efekcie powstał skondensowany obraz perspektywy Project Managerów względem UX, który prezentuje poniższa infografika. Przeprowadzone badania były jednym z etapów tworzenia międzynarodowego certyfikatu UX-PM. 

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).