21.07.15, 09:00

The Jillion. Nowa twarz crowdfundingu

Logo platformy
fot. materiały prasowe

7 maja br. swoją działalność rozpoczął The Jillion – nowa platforma do finansowania projektów-marzeń za pomocą pieniędzy z aukcji społecznościowych. The Jillion został stworzony przez trójkę przyjaciół: Edytę Kotowicz, Adama Kudybińskiego  i Tomka Nowaka.

Jakiś czas temu przyjaciółka Edyty potrzebowała pieniędzy na operację ucha jej synka. Edyta i Tomek chcieli pomóc. Oczywistym rozwiązaniem był crowdfunding. Edyta i Tomek (dwójka z trójki założycieli The Jillion) pracowali wówczas w agencjach reklamowych. Po zrobieniu researchu na temat crowdfundingu okazało się, że istniejące sposoby są mało skuteczne. Działają jak Pebble Watches dla technologicznych pomysłów (opierające się na zasadzie presale) albo celebrytów jak Amanda Palmer. W innym wypadku wszystko zależy od profesjonalnej kampanii marketingowej oraz wyszukanych, bardzo atrakcyjnych nagród za pomoc. W USA ten fakt jest już powszechnie znany. Nieustannie powstają nowe firmy zajmujące się obiema dziedzinami za odpowiednią opłatą. Nie ma to wiele wspólnego ze społecznością gromadzącą się wokół potrzeby, marzenia czy misji.

Żeby pomóc sfinansować operację ucha, Edyta i Tomek zorganizowali więc aukcje między znajomymi. Każdy mógł oddać coś od siebie: rzecz, ale też umiejętności bądź talent.  Na sprzedaż wystawione zostały m.in. biżuteria, książki, sztuka czy sesja fotograficzna. Przyjaciele i znajomi, którzy oddali coś na aukcję zaprosili swoją rodzinę, znajomych oraz kolegów i koleżanki z pracy do licytowania. W 17 dni zebrano 118%.

The Jillion działa na takiej właśnie zasadzie. Każdy może otworzyć projekt, który chciałby sfinansować i poprosić znajomych o  niefinansową  pomoc. Komunikat „proszę daj mi pieniądze” jest tak częsty, że ludzie nie mają wyjścia i zamykają na niego serca oraz uszy, otwierając je tylko sporadycznie i bardzo wybiórczo. Teraz słyszą: „daj mi godzinę swojego czasu, coś co tworzysz albo coś, co możesz i chcesz mi dać”. Czują, że mogą pomóc w wyjątkowy sposób, tym, w czym są dobrzy, czego mają dużo. To ułatwia też niezwykle sytuację osoby potrzebującej wsparcia. Nie pójdziesz do znajomej fryzjerki z prośbą o 50 złotycg, ale łatwo będzie poprosić ją o strzyżenie i modelowanie, które sprzedasz za 200 złotych. Każda aukcja to atrakcyjna oferta dla znajomych osoby dającej. Wystarczy więc ją im podesłać, opowiedzieć o niej przez telefon, zamieścić na swoim Facebooku albo powiedzieć na korytarzu w pracy. Wyjaśnić na co idą pieniądze i zaprosić do licytacji. Nagle nie mając w portfelu i na koncie zbędnych pieniędzy, możemy pomóc komuś bardzo znaczącą kwotą.

Ogrywany w tradycyjnym crowdfundingu na wiele marketingowych sposób komunikat „daj pieniądze” staje się atrakcyjnym newsem: „Kup sobie buty, które pomagają leczyć raka”, „Licytuj miód, który zmienia oblicze edukacji”, „Jedź na wycieczkę do Czarnobyla i pomóż uchodźcom z Ukrainy”. Możliwość sposobów, na które możemy pomóc nagle stała się nieskończona. The Jillion to model finansowania nowy nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
BIODERMA i Salestube nawiązują współpracę w zakresie digital media
Marka BIODERMA, należąca do firmy NAOS, wybrała Salestube, spółkę z grupy Group One specjalizującą się w MarTech i e-commerce, do zarządzania działaniami w obszarze digital media. Salestube będzie odpowiedzialne za planowanie i realizację kampanii dla czterech głównych linii produktowych marki.
06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.