06.12.15, 20:00

Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie. Nietypowa kampania literacka

Okładka książki
Fot.: materiały prasowe

Agencja Go Culture podsumowała wyniki nietypowej kampanii literackiej. Dzięki działaniom agencji książka „RZECZY. Iwaszkiewicz intymnie“ Anny Król została przyjęta jako najgłośniejszy i wysoko oceniany debiut pisarski 2015 r. Książka jest połączeniem reportażu i fabuły, opowiada o życiu prywatnym jednego z najsłynniejszych polskich pisarzy XX w.

Od początku myśleliśmy o niestandardowej komunikacji tej premiery. Zależało nam pokazaniu książki i samego Iwaszkiewicza jako zjawiska. Zdecydowaliśmy się na długą i kompleksową kampanię obejmującą wszystkie typy mediów, a także organizację wydarzeń specjalnych i projektów artystycznych wzbudających dodatkowe zainteresowanie tytułem“ – wyjaśnia Julia Rzemek, która w Go Culture odpowiada m.in. za planowanie strategiczne i new business. „Wspólnie z wydawcą postawiliśmy sobie ambitny cel: przypomnieć Polakom słynnego celebrytę PRL i odkryć go jako nowoczesną postać. W realizację kampanii zaangażowaliśmy młodych konsultantów, ich wrażliwość i aktualny sposób myślenia. To pomogło uzyskać świetne rezultaty i dotrzeć do nowych odbiorców“ –  ocenia Rzemek.

Kampania obejmowała komunikację medialną premiery książki (tytuł trafił do sprzedaży 15 października), promocyjną kampanię handlową oraz marketingową realizowaną w ogólnopolskich sieciach księgarskich, a także projekty specjalne. Działania rozpoczęły się nietypowo – 14 dni przed premierą w księgarniach książka została udostępniona jako e-book, była prezentowana przez blogerów i media społecznościowe.

Premierze książki towarzyszyła sesja zdjęciowa rzeczy osobistych Iwaszkiewicza, m.in. ubrań, kosmetyków, notesów. Fotografie autorstwa Olgi Świąteckiej z PUAP Collective trafiły do książki i stały się głównym motywem estetycznym komunikacji tytułu. Opracowany został key visual kampanii nawiązujący do okładki książki, łączył stylistykę retro z nowoczesną typografią. – Książką została wydana z niedzisiejszą starannością, ale jest też nowatorska i przełamuje wizerunek pisarza. Oprawa graficzna wszystko to ilustrowała – wyjaśnia Rzemek.

Częścią kampanii były specjalne eventy i projekty artystyczne. We współpracy z radiową Trójką zrealizowany został serial audio na podstawie książki. Wystąpili w nim Magdalena Cielecka oraz Olgierd Łukaszewicz. Była to pierwsza współpraca tych dwojga aktorów. Serial emitowano w Trójce przez dwa tygodnie.

Wydarzeniem specjalnym było „MĘSKIE CZYTANIE. Iwaszkiewicz intymnie“ zrealizowane w Warszawie 18 października, w którym udział wzięli Janusz Chabior, Łukasz Simlat i Przemysław Bluszcz. Aktorskie interpretacje połączono z emisją archiwalnych materiałów i premierowym pokazem filmów stanowiących miniserial prezentujący kluczowe wątki książki. Wydarzenie przyciągnęło kilkuset widzów; miniserial został następnie udostępniony w wyselekcjonowanych serwisach internetowych. 

Kampania „Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie“ rozpoczęła się w lipcu i potrwa do końca roku. Agencja Go Culture szacuje, że do tego czasu liczba publikacji medialnych dotyczących książki przekroczy 500. Tytuł uzyskał wysokiej jakości ekspozycje we wszystkich kluczowych i opiniotwórczych mediach, m.in. „Urodzie Życia“, „Polityce“, Trójce, „Harper’s Bazaar“, Magazynie Świątecznym „Gazety Wyborczej“, „Rzeczpospolitej“, "Dzień Dobry TVN" i TVP Kultura. Wydawca chwali uzyskane dzięki kampanii wyniki handlowe. "Zaryzykowaliśmy bardzo wysoki pierwszy nakład tej ambitnej książki, a już szykujemy dodruki. Przy obecnej sytuacji na rynku to dla wydawcy sytuacja wymarzona, a dla debiutanta niemal nieosiągalna" – mówi Paulina Wilk z Wilk&Król Oficyna Wydawnicza. 

Kampania książki „Rzeczy. Iwaszkiewicz intymnie“ to pierwszy etap długofalowych działań, jakie wydawca podejmuje dla promowania zmarłego 35 lat temu Jarosława Iwaszkiewicza. 2 grudnia do księgarń trafiła „Kocia książka“ – jedyny w dorobku autora tytuł dla dzieci, który stworzył razem z córkami. To literacki skarb, odkryty w archiwum po 80 latach. Wilk&Król przygotował ekskluzywne wydanie z nowymi ilustracjami. W przyszłym roku oficyna wyda niepublikowane listy autora i planuje kolejne wydarzenia artystyczne. Za kompleksową komunikację tych tytułów odpowiada Go Culture.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).