16.12.15, 09:00

Mikifon. Myszka Miki jako interaktywna instalacja

Plakat Mikifonu
Fot.: materiały prasowe

Mikifon jest interaktywną, kinetyczną rzeźbą audiowizualną, inspirowaną postacią Myszki Miki, stworzoną przez grupę panGenerator na zamówienie Disneya. Instalację będzie można oglądać w Muzeum dla Dzieci w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie.

Polski oddział Disneya zaprosił do współpracy lokalnych artystów. Członkowie grupy panGenerator stanęli przed otwartym zadaniem: twórczej interpretacji Mikiego. Efektem ich pracy miała być interaktywna instalacja, która połączy energię, radość i zabawę – elementy nieodłącznie kojarzone z Mikim. Najważniejszą inspiracją stały się rozpoznawane przez wszystkich, okrągłe uszy Myszki. I to właśnie uszy nadały dalszy kierunek poszukiwaniom, których ostatecznym rezultatem jest Mikifon.  

Mikifon sampluje dźwięki z otoczenia, obracając się dookoła w ich poszukiwaniu, a następnie przekształca je w rytmiczne sekwencje muzyczne, których brzmienie kształtowane jest przez publiczność biorącą udział w interakcji. Warstwa dźwiękowa instalacji wzbogacona jest o interaktywne wizualizacje pojawiające się na cylindrycznym wyświetlaczu, umieszczonym w ruchomej części Mikifonu, będącej syntetycznym ujęciem głowy Myszki Miki.

Mikifon będzie można oglądać od 20 grudnia 2015 r. do 10 stycznia 2016 r. w Muzeum dla Dzieci w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Następnie wyruszy w trasę po miastach Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).