28.01.16, 10:00

Case study: Green Velo

KV kampanii
Fot.: materiały prasowe

Nazwa kampanii
„Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – promocja” na zlecenie Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego

Opis przedmiotu kampanii
Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo to najbardziej spektakularny projekt rowerowy dotychczas zrealizowany w Polsce. Trasa liczy ponad 2000 km długości i tym samym jest najdłuższym, spójnie oznakowanym szlakiem rowerowym w naszym kraju. Green Velo prowadzi przez obszar pięciu województw we wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego (420 km), podlaskiego (602 km), lubelskiego (420 km), podkarpackiego (428 km) i świętokrzyskiego (190 km). Co ciekawe, blisko 580 km czyli 29 procent całej długości szlaku prowadzi przez tereny leśne, a 180 km czyli 9 procent długości trasy przypada na doliny rzek. Wakacje z Green Velo to nie tylko aktywne spędzanie wolnego czasu, ale także niesamowita podróż przez świat kultury, sztuki i kuchni poszczególnych regionów. Na szlaku mieszczą się również liczne zabytki będące ważną częścią dziedzictwa kulturowego Polski.

Cele kampanii
Głównymi celami kampanii była promocja Tras Rowerowych Polski Wschodniej oraz zwiększenie zasięgu odbiorców portalu www.greenvelo.pl. Kampania zakładała emisję bannerów reklamowych, świadczenie usług SEO - pozycjonowania portalu i alternatywnych domen oraz prowadzenie kampanii SEM - linku sponsorowanego. Kampania skierowana była do potencjalnych użytkowników szlaku Green Velo, a więc pasjonatów turystyki rowerowej, osób zainteresowanych aktywnym spędzaniem wakacji na rowerze, rowerzystów „okazjonalnych”, rodzin z dziećmi, grup zorganizowanych, turystów indywidualnych oraz mieszkańców województw, przez które prowadzi szlak, lokalnych przedsiębiorców i mediów.
Kampania reklamowa miała swoim zasięgiem objąć jak największą liczbę użytkowników portali społecznościowych, zdjęciowych, horyzontalnych, portali i serwisów tematycznych i regionalnych, serwisów typu VOD z uwzględnieniem urządzeń mobilnych.

Założenia
Osiągnięcie łącznej liczby odsłon, wyświetleń i emisji reklamy nie mniejszej niż 180 000 000. Przewidywane wyniki działań SEO to osiągnięcie miejsc 1-10 w najpopularniejszych wyszukiwarkach, w tym m.in. Google.

Czas trwania kampanii
22 września - 31 grudnia 2015 roku.

Kanały komunikacji
Display: emisja na portalach zdjęciowych, turystycznych, horyzontalnych, regionalnych oraz na aplikacjach mobilnych.
Wyszukiwarki: SEO – pozycjonowanie, SEM - linki sponsorowane.
Social media: youtube.com, facebook.com, demotywatory.pl, kwejk.pl, mistrzowie.org, piekielni.pl, wykop.pl.

Wyniki
Estymowana ilość wyświetleń: 180 075 000
Wyświetlenia linków sponsorowanych: 75 000
Wyświetlenia display: 65 000 000
Wyświetlenia reklam na portalach społecznościowych: 115 000 000
W ramach kampanii Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Mr Target Sp. z o.o., przeprowadził dwa etapy badania ilościowego, którego celem była ewaluacja efektywności kampanii reklamowej „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Z przeprowadzonych badań wynika, że deklarowana znajomość spontaniczna szlaku Green Velo w drugim etapie badania (9-20 grudnia 2015 r.) wzrosła niemal dwukrotnie i wynosiła 25 proc. w porównaniu z pierwszym badaniem (16-28 października 2015 r.). Green Velo jest najbardziej rozpoznawalnym szlakiem rowerowym wśród respondentów. Niemal połowa badanych dowiedziała się o Green Velo z reklamy tradycyjnej (48 proc.). Jedna trzecia stwierdziła, że mieszka w pobliżu szlaku, bądź przejeżdżała nieopodal i widziała banery z informacją, stąd jego znajomość (30 proc.). Dla zbliżonego odsetka osób źródłem wiedzy o Green Velo był Internet (29 proc. respondentów).

Autor: Jarosław Nowak, dyrektor zarządzający Mr Target

Komentarze

Powiązane

04.02.23, 10:18
| reklama & PR » informacje
Publicis Groupe z partnerami rozpoczynają globalną kampanię Working with Cancer
W ramach inicjatywy „Working with Cancer” rozpoczyna się globalna kampania, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzebę empatii i wsparcia wobec współpracowników, u których zdiagnozowano nowotwór.
03.02.23, 08:51
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Stańczak dołączył do Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
03.02.23, 07:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Grażyna Gołębiowska (AMS)
Grażyna Gołębiowska, Dyrektorka marketingu AMS SA., podsumowuje 2022 r. na rynku reklamy zewnętrznej. 
02.02.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
Robbie Williams rozpoczyna współpracę z marką Felix
Robbie Williams został nowym głosem Felixa – kota i marki z sektora karmy dla kotów. Robbie Williams nagrał nową piosenkę “It’s great to be a cat” na potrzeby nowej kampanii reklamowej Felix.
02.02.23, 13:57
| reklama & PR » informacje
Marka Velvet w przetargu wybiera Red8
Agencja Red8 (dentsu Polska) wybrana przez firmę Velvet CARE do opracowania nowej platformy komunikacji dla swojej marki Velvet - lidera w kategorii markowych produktów higieny papierowej na polskim rynku.
02.02.23, 13:32
| reklama & PR » informacje
IT depends. On you. Kampania the:protocol
theprotocol.it (serwis z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT) rusza z kampanią mediową i influencerską. Przekaz jest kierowany do tych, którzy w nowym roku chcą zmienić pracę i potrzebują bodźców mobilizujących ich do poszukiwań.
02.02.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Podsumowanie 2022 r.: Łukasz Jarota (agencja Grow)
Podsumowanie 2022 roku według Łukasza Jaroty (agencja Grow).
01.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Miasto Wołów zmienia swoje logo i identyfikację wizualną
Władze Wołowa zaprezentowały nowy logotyp. Znak stał się podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej i będzie systematycznie wdrażany w projektach promocyjnych Urzędu Miejskiego oraz komunikacji z mieszkańcami. Projekt zrealizowała agencja Publicon.
01.02.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Design by HARIBO. Konkurs marki Haribo
Marka HARIBO ruszyła z konkursem w którym do zdobycia jest kolekcja ubrań i akcesoriów HARIBO oraz nagroda główna – laptop ze specjalnym etui.
01.02.23, 18:00
| reklama & PR » informacje
Klub Super-Pharm. Nowa nazwa znanego programu lojalnościowego drogerii Super-Pharm
Sieć Super-Pharm wprowadziło nową odsłonę programu lojalnościowego. Od 26 stycznia br. Klub LifeStyle zmienia nazwę na Klub Super-Pharm.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.