02.02.16, 11:10

Styczeń 2016 r. w TV: TVP1 liderem w targecie ogólnym, Polsat w komercyjnym

Logo TVP1
Fot.: materiały prasowe

W styczniu 2016 r. liderem w grupie ogólnotematycznej pozostała Jedynka, a w targecie komercyjnym Polsat – wynika z raportu Nielsen Audience Measurement (dane od 1 do 31 stycznia 2016 r.). 

W grupie 4+ liderem wciąż pozostaje Jedynka, która jednak (jak wszystkie stacje z tzw. wielkiej czwórki) zanotowała stratę udziałów - o 0,21 p.p. Drugie miejsce zachował Polsat (strata 0,17 p.p.), a trzecie TVN (strata 0,31 p.p.). Czwarte zajęła Dwójka, która zanotowała największy spadek - aż o 1,04 p.p.

Styczeń to dobry miesiąc dla stacji informacyjnych. Udział TVP INFO wzrósł o 0,1 p.p., TVN 24 aż o 0,34 p.p., a Polsatu News o 0,12 p.p. Spadki dotknęły część ogólnotematycznych stacji - TVN7 (o 0,2 p.p.) i TV PULS (o 0,21 p.p.). Z kolei styczeń był dobrym miesiącem m.in. dla TTV (wzrost o 0,25 p.p.) czy dla TV6 (o 0,31 p.p.). W TOP 20 zmieściły się najmłodsze kanały z oferty NTC - Stopklatka TV i Fokus TV.

W grupie 16-49 liderem mimo spadku (o 0,35 p.p.) pozostał Polsat. Drugie miejsce należy do stacji TVN, która jako jedyna stacja z tzw. wielkiej czwórki zanotowała wzrost - o 0,28 p.p. Trzecie miejsce zajęła Jedynka (strata 0,29 p.p.), a czwarte Dwójka z bardzo dużym spadkiem (o 1,26 p.p.).

Dobre wyniki w komercyjnym targecie miały m.in. takie stacje jak: TV4 (wzrost o 0,28 p.p.), TVN7 (o 0,15 p.p.), TTV (o 0,28 p.p.), TV6 (o 0,36 p.p.), TVP Seriale i Polo TV (o 0,32 p.p.), czy Fokus TV (o 0,29 p.p.).

Na dobry wynik oglądalności Telewizji Polsat w styczniu br. złożyły się transmisje sportowe, pasmo filmowe Mega Hit („Transporter”, Szklana Pułapka 3, czy „XXX następny poziom”), seriale – „Świat według Kiepskich” (najlepszy odcinek - ponad 2,4 mln widzów) oraz „Pierwsza miłość” (najlepszy odcinek ponad 2,3 miliona widzów), filmy „Kogel – Mogel” oraz „Galimatias, czyli Kogel – Mogel II”, a także codziennie program informacyjny - „Wydarzenia" (najchętniej oglądane wydanie główne zgromadziło przed telewizorami blisko 3,3 mln widzów).

Polsat Film zanotował rekordowy miesiąc w historii kanału. Widzów przyciągnęła przed telewizory oferta takich filmów jak m.in.: „Epoka lodowcowa – wędrówka kontynentów”, „Transporter II”, „Ghost Rider”, „Avatar”, czy „Dirty Dancing”.

Rynek stacji TV w styczniu 2016 r., target 4+ 

  STYCZEŃ 2015 STYCZEŃ 2016
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVP1 969 695 13,10% 972 971 12,89%
Polsat 839 908 11,34% 843 779 11,17%
TVN 746 758 10,09% 738 228 9,78%
TVP2 709 626 9,58% 644 619 8,54%
TVP INFO  232 441 3,14% 244 539 3,24%
TVN7  253 612 3,43% 243 946 3,23%
TVN24 213 920 2,89% 243 833 3,23%
TV4 221 233 2,99% 242 683 3,21%
TV PULS  234 677 3,17% 223 537 2,96%
Puls 2 117 122 1,58% 124 110 1,64%
TTV - Twoja Telewizja 98 569 1,33% 119 489 1,58%
TV6 88 331 1,19% 113 504 1,50%
Polsat2 110 778 1,50% 111 796 1,48%
TVP Seriale 95 023 1,28% 101 927 1,35%
TVP Rozrywka 89 033 1,20% 88 721 1,17%
TVP Regionalna 76 007 1,03% 76 957 1,02%
Polsat News 65 414 0,88% 75 729 1,00%
Stopklatka 65 840 0,89% 73 720 0,98%
Fokus TV 52 401 0,71% 65 807 0,87%
Polo TV 54 519 0,74% 63 110 0,84%

Rynek stacji TV w styczniu 2016 r., target 16-49

  STYCZEŃ 2015 STYCZEŃ 2016
stacja AMR SHR % AMR SHR %
Polsat 394 044 13,36% 385 149 13,01%
TVN 347 429 11,78% 356 962 12,06%
TVP1 268 314 9,10% 260 824 8,81%
TVP2 252 835 8,57% 216 565 7,31%
TV4 98 576 3,34% 107 208 3,62%
TVN7  96 831 3,28% 101 583 3,43%
TV PULS  107 905 3,66% 97 919 3,31%
TVN24 66 915 2,27% 63 865 2,16%
Puls 2 54 202 1,84% 57 349 1,94%
TTV - Twoja Telewizja 48 024 1,63% 56 420 1,91%
TV6 41 233 1,40% 52 013 1,76%
TVP Seriale 40 365 1,37% 49 922 1,69%
Polo TV 31 928 1,08% 41 526 1,40%
Polsat2 42 673 1,45% 41 247 1,39%
TVP INFO  35 141 1,19% 37 494 1,27%
TVP Rozrywka 30 766 1,04% 33 016 1,12%
Fokus TV 20 374 0,69% 29 104 0,98%
Polsat Film 24 836 0,84% 28 261 0,95%
ATM Rozrywka 25 004 0,85% 28 145 0,95%
Stopklatka 29 840 1,01% 27 557 0,93%

Dane: NAM

Komentarze

Powiązane

04.09.24, 13:00
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria interaktywnego serialu Miłość za wszelką cenę (TV4)
UNIQUE ONE przygotowała ogólnopolską loterie promocyjną dla widzów interaktywnego serialu rozrywkowego pt. „Miłość za wszelką cenę” (TV4) wykorzystującą kody QR wyświetlane na żywo w czasie emisji serialu.
04.09.24, 12:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu. Nowy program Strefy Biznesu
Redakcja serwisu „Strefa Biznesu” (Polska Press Grupa), rozpoczęła emisję nowego programu wideo "Obserwator Gospodarczy Strefy Biznesu".
03.09.24, 16:01
| telewizja / VOD » informacje
Poznajmy się na nowo! Kampania wizerunkowa Telewizji Polskiej
Po okresie zmian, Telewizja Polska chce budować bliskość z widzami oraz zrozumienie ich codziennego życia i emocji. Celem nowej kampanii wizerunkowej TVP jest zjednoczenie Polaków niezależnie od ich poglądów i pokazanie, że publiczny nadawda jest miejscem dla wszystkich.
03.09.24, 14:00
| telewizja / VOD » informacje
BBC Player w ofercie CDA Premium
Od 1 września br., usługa BBC Player została udostępniona w ramach CDA Premium. To efekt nawiązania współpracy między BBC Studios i CDA.
02.09.24, 23:32
| telewizja / VOD » informacje
Trzy kanały dokumentalne w otwartym oknie w Televio
Od 1 do 30 września br. stacje National Geographic, National Geographic Wild i Nat Geo People będą dostępne we wszystkich pakietach podstawowych Televio.
02.09.24, 13:13
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchamia pierwsze trzy kanały TV w modelu FAST. Są pomysły na kolejne
30 sierpnia br., Grupa ZPR Media uruchomiła pierwsze trzy kanały telewizyjne Grupy ZPR Media w modelu FAST – bezpłatne stacje tematyczne oferowane w streamingu: Super Express TV, Murator TV i Poradnik Zdrowie TV. 
02.09.24, 11:52
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje
Szlagier TV i Radio Best rozpoczynają współpracę. Będzie Bestowa Lista Szlagier TV
Telewizyjna muzyczna Szlagier TV oraz chorzowskie Radio Best rozpoczynają współpracę. Na antenie Szlagier TV pojawi się „Bestowa Lista Szlagier TV”, którą poprowadzą dziennikarze Radia Best.
02.09.24, 10:02
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia przedstawiła jesienną ofertę podcastów i programów video
Dziennikarze Polsatu i Interii (m.in. Piotr Witwicki, Alicja Resich, Katarzyna Zdanowicz i Przemysław Białkowski) pojawią się w ofercie portalu z podcastami video. Interia będzie kontynuowała piłkarski format video „Gramy dalej”, weekendowy magazyn Tygodnik Interii oraz cykl „Interia Bliżej Świata. Przegląd mediów zagranicznych”.
01.09.24, 20:01
| telewizja / VOD » informacje
Startuje wPolsce24. Jarosław Kaczyński pierwszym Gościem Wiadomości
2 września br. wystartuje nowy kanał informacyjny wPolsce24, należący do spółki Fratria. Tworzyć ją będą w znacznej części ludzie związani z poprzednią ekipą Telewizji Polskiej.
31.08.24, 15:34
| telewizja / VOD » seriale | prasa » informacje
Super Seriale. Nowy format wideo Super Expressu
W sobotę, 31 września br. zadebiutuje seria wideo „Super Seriale”. Nowy format „Super Expressu” prowadzą Filip „Rudanacja” Antonowicz i Agnieszka Pyź.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.