11.12.18, 12:00

Listopad 2018 r. w TV: miłość, rolnicy i narciarstwo. TVN absolutnym liderem

Fot.: Pixabay.com, licencja otwarta

W listopadzie br. liderem w najważniejszych grupach docelowych był kanał TVN. Na ekranach rządziła niepodzielnie miłość, a także narciarstwo i rolnicy – wynika z raportu Nielsen Audience Measurement przygotowanego dla portalmedialny.pl za okres od 1 do 30 listopada 2018 r. 

Najchętniej oglądaną stacją w listopadzie w grupie 4+ był TVN. Udział kanału wyniósł 10,09 proc., ale w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku udział stacji spadł aż o 1,06 p.p. Na drugie miejsce awansowała Jedynka (strata 0,11 p.p.), a na trzecie miejsce spadł Polsat (strata 0,93 p.p.). Czwarte miejsce zajęła Dwójka (strata 0,09 p.p.). Piąte miejsce zajął kanał TVN24 (wzrost aż o 0,77 p.p.), a szóste - mimo wielu premier na antenie - TV4 (strata 0,3 p.p.). W TOP 20 pojawił się kanał TVP Sport, który zwiększył swoje udziały aż o 0,61 p.p. Warto jednak zaznaczyć, że rok temu stacja nie była nadawana w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej.

W grupie komercyjnej liderem pozostaje stacja TVN - aż 13,42 proc. udziału w rynku (strata 0,42 p.p.). Drugie miejsce zajmuje Polsat (strata 1,02 p.p.), a trzecie Dwójka (strata 0,12 p.p.). Czwarte miejsce zajmuje TVP1 (0,27 p.p.), a piąte TV4 (strata 0,46 p.p.). Świetne wyniki osiągnęły kanały tematyczne, np. TVN Turbo (1,19 proc. udziału, wzrost o 0,1 p.p.), Comedy Central (1,11 proc. udziału, wzrost o 0,4 p.p.), Polo TV (0,99 proc. udziału, wzrost o 0,22 p.p.).

Wśród najchętniej oglądanych programów nie ma niespodzianek. W grupie 4+ wygrywa zdecydowanie serial "M jak miłość" (aż 6,13 mln widzów), drugie miejsce zajmuje Puchar Świata w skokach narciarskich Ruka (4,88 mln widzów), a trzecie reality show "Rolnik szuka żony" (4,26 mln widzów). W TOP 20 królują propozycje TVP. Najchętniej oglądanym programem TVN są "Fakty" (maksymalny wynik dziennika to 3,51 mln widzów). W zestawieniu znalazły się dwie propozycje Polsatu: "Kabaret Neo-Nówka w programie Kazik sam w domu" (aż 2,72 mln widzów) i "Wydarzenia" (2,64 mln widzów).

W targecie komercyjnym podium wygląda następująco: "M jak miłość" (2,26 mln widzów), "Rolnik szuka żony" (1,64 mln widzów) i "Fakty" (1,48 mln widzów). Najchętniej oglądanym filmem w tej grupie jest polska komedia "Planeta singli", którą na antenie TVN obejrzało 1,34 mln widzów.

A jak radzą sobie najmłodsze stacje na NTC? W listopadzie Zoom TV osiągnął 0,5 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49), co jest zarówno najlepszym miesięcznym wynikiem Zoom TV, jak i rekordowym rezultatem kanału w historii całego ósmego multipleksu (MUX-8). Średnia liczba widzów, którzy oglądali stację przynajmniej przez minutę dziennie wyniosła 624,5 tys., czyli więcej o ponad 48 proc. w porównaniu z listopadem 2017 (RCH, All 16-49). W minionym miesiącu Zoom TV, z wynikiem 0,5 proc., ustanowił też rekord ósmego multipleksu w ogólnej grupie widzów (SHR%, All 4+). Hitami programowymi listopada w Zoom TV były m.in. „Hity polskiego kabaretu” oraz seriale „Szeptunka” i „Wiedźmy”.

Udział stacji TV w listopadzie, target 4+

  LISTOPAD 2017 LISTOPAD 2018
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN 754 370 11,17% 687 345 10,09%
TVP1 669 325 9,91% 667 811 9,80%
Polsat 717 254 10,62% 660 285 9,69%
TVP2 578 550 8,57% 577 819 8,48%
TVN24 263 532 3,90% 318 154 4,67%
TV4 319 517 4,73% 301 915 4,43%
TVP INFO  252 651 3,74% 243 820 3,58%
TV PULS  221 827 3,29% 230 323 3,38%
TVN7  224 476 3,32% 221 980 3,26%
TTV - Twoja Telewizja 125 080 1,85% 138 223 2,03%
Puls 2 115 483 1,71% 125 936 1,85%
TV6 88 693 1,31% 103 097 1,51%
Polsat2 95 172 1,41% 98 008 1,44%
TVP ABC 83 586 1,24% 88 380 1,30%
TVP Seriale 93 501 1,38% 87 692 1,29%
Polsat News 65 564 0,97% 68 160 1,00%
Stopklatka 60 884 0,90% 67 191 0,99%
TVP Sport 19 417 0,29% 61 622 0,90%
TVP3  61 691 0,91% 61 412 0,90%
Super Polsat  53 926 0,80% 58 334 0,86%

Udział stacji TV w listopadzie, target 16-49  

  LISTOPAD 2017 LISTOPAD 2018
stacja AMR SHR % AMR SHR %
TVN 351 912 13,84% 341 407 13,42%
Polsat 299 587 11,78% 273 688 10,76%
TVP2 183 182 7,21% 180 317 7,09%
TVP1 171 911 6,76% 165 040 6,49%
TV4 114 503 4,50% 102 738 4,04%
TV PULS  97 274 3,83% 96 552 3,80%
TVN7  90 019 3,54% 91 546 3,60%
TTV - Twoja Telewizja 60 419 2,38% 74 726 2,94%
TVN24 51 636 2,03% 63 168 2,48%
Puls 2 50 927 2,00% 54 960 2,16%
TV6 36 750 1,45% 38 385 1,51%
TVP Seriale 40 337 1,59% 38 331 1,51%
TVP ABC 37 466 1,47% 36 237 1,42%
TVP INFO  36 051 1,42% 33 472 1,32%
Polsat2 35 844 1,41% 31 676 1,25%
TVN Turbo 27 696 1,09% 30 156 1,19%
Comedy Central 17 971 0,71% 28 347 1,11%
Super Polsat  21 730 0,85% 26 286 1,03%
Polo TV 19 606 0,77% 25 233 0,99%
TVN Style 23 839 0,94% 23 284 0,92%

TOP 20 najchętniej oglądanych programów w targecie 4+

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 2018-11-27 20:55 - 21:39 6 130 595 38,73%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH RUKA TVP1 2018-11-25 16:59 - 19:01 4 875 914 32,05%
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./  TVP1 2018-11-25 21:24 - 22:11 4 258 662 27,34%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH WISLA TVP1 2018-11-18 14:59 - 16:42 4 128 651 29,19%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH /STUDIO SPORT/   TVP1 2018-11-25 17:56 - 18:00 4 002 342 26,73%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 2018-11-14 20:55 - 21:43 3 730 848 25,26%
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./  TVP1 2018-11-15 20:46 - 21:27 3 619 064 22,97%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./  TVP2 2018-11-13 20:10 - 20:34 3 596 072 22,77%
TELEEXPRESS   TVP1 2018-11-18 17:00 - 17:14 3 576 828 23,99%
FAKTY   TVN 2018-11-18 19:00 - 19:21 3 506 984 21,49%
KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ    TVP2 2018-11-19 21:47 - 21:51 3 436 503 24,16%
WIADOMOŚCI   TVP1 2018-11-25 19:33 - 20:07 3 165 539 19,47%
MAM TALENT! / PROGR./ROZR./  TVN 2018-11-24 20:00 - 21:52 3 086 692 20,22%
SPRAWA DLA REPORTERA /PROG.PUBLICYS./   TVP1 2018-11-29 21:32 - 22:19 3 086 155 22,38%
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ POLSKA - CZECHY TVP1 2018-11-15 17:53 - 19:57 3 014 686 21,30%
LIGA NARODÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ PORTUGALIA - POLSKA TVP1 2018-11-20 20:38 - 22:41 2 835 121 19,02%
KABARET NEO-NÓWKA W PROGRAMIE: KAZIK SAM W DOMU /KABARET/   Polsat 2018-11-25 20:05 - 23:00 2 722 360 17,87%
KOLO FORTUNY /TELETURNIEJ/  TVP2 2018-11-25 14:35 - 15:04 2 688 564 22,30%
OREDZIE PARY PREZYDENCKIEJ   TVP1 2018-11-10 20:00 - 20:04 2 658 885 18,02%
WYDARZENIA   Polsat 2018-11-18 18:50 - 19:16 2 643 000 16,48%

TOP 20 najchętniej oglądanych programów w targecie 16-49

tytuł stacja data godzina emisji AMR SHR %
M JAK MIŁOŚĆ  TVP2 2018-11-27 20:55 - 21:39 2 264 778 37,11%
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./  TVP1 2018-11-04 21:19 - 22:05 1 640 001 24,49%
FAKTY   TVN 2018-11-18 19:00 - 19:21 1 483 052 23,25%
MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-11-04 20:00 - 21:27 1 427 990 21,18%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH RUKA TVP1 2018-11-25 16:59 - 19:01 1 416 795 25,04%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH WISLA TVP1 2018-11-18 14:59 - 16:42 1 407 475 25,67%
KULISY SERIALU M JAK MIŁOŚĆ    TVP2 2018-11-19 21:47 - 21:51 1 345 655 22,94%
PLANETA SINGLI /FILM KOM.POL./  TVN 2018-11-02 20:02 - 22:40 1 336 865 24,33%
KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-11-22 21:31 - 22:28 1 278 707 23,05%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH /STUDIO SPORT/   TVP1 2018-11-18 15:56 - 15:59 1 263 391 22,95%
SPORT /SERWIS SPORT./   TVN 2018-11-18 19:29 - 19:32 1 212 120 18,24%
LIGA NARODÓW /MECZ PIŁKI NOŻNEJ/ PORTUGALIA - POLSKA TVP1 2018-11-20 20:38 - 22:41 1 202 409 21,01%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./  TVP2 2018-11-14 20:55 - 21:43 1 162 407 21,05%
MILIONERZY/TELETURNIEJ/  TVN 2018-11-22 20:55 - 21:27 1 156 997 18,78%
TOP MODEL /REALITY SHOW POL./  TVN 2018-11-12 21:31 - 22:28 1 134 501 18,27%
MAM TALENT! / PROGR./ROZR./  TVN 2018-11-24 20:00 - 21:52 1 121 597 19,56%
SAN ANDREAS /FILM KATAS.USA/  TVN 2018-11-30 20:02 - 22:19 1 106 170 20,96%
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./  TVP2 2018-11-12 20:10 - 20:35 1 092 708 16,14%
WYDARZENIA   Polsat 2018-11-18 18:50 - 19:16 1 087 075 17,31%
PROGNOZA POGODY   TVN 2018-11-29 19:43 - 19:46 1 080 186 20,40%

Dane: NAM 

Komentarze

Powiązane

07.04.25, 11:00
| TV / VOD » badania rynku
Mecz  Atletico Madryt – FC Barcelona obejrzało ponad 1,5 mln widzów
Ponad 1,5 mln widzów łącznie na antenach TVP, poza domem i w Internecie zgromadził mecz rozegrany pomiędzy piłkarzami FC Barcelony a drużyną Atletico Madryt.
07.04.25, 09:18
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Power of Peers. Wspólny  program Forbesa i Business Insidera we współpracy z YPO Poland
Od 7 kwietnia br. w każdy poniedziałek o godz. 12:00 w serwisach Forbes i Business Insider Polska będzie udostępniany  program „Power of Peers", prowadzony przez Katarzynę Dębek, redaktorkę naczelną Forbes Polska i Mikołaja Kunicę, redaktora naczelnego Business Insider Polska. Uczestnikami spotkań z cyklu „Power of Peers” są członkowie YPO Poland.
07.04.25, 08:00
| TV / VOD » badania rynku
Serial Rolnicy. Podlasie wciąż hitem Fokus TV
Produkcja pt. „Rolnicy. Podlasie” jest niekwestionowanym liderem anteny Fokus TV. Stacja 30 marca r. wyemitowała 251. odcinek serialu, który zanotował najlepszy wynik oglądalności od początku 2025 r.
07.04.25, 06:00
| TV / VOD » ludzie
Agnieszka Kopacz-Domańska wraca do TVP
Do zespołu TVP Info dołącza Agnieszka Kopacz-Domańska. Dziennikarka od 7 kwietnia br. będzie gospodynią programu „Za pięć dwunasta”.
04.04.25, 06:46
| TV / VOD » badania rynku
VideoTrack agencji Wavemaker: przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca 2,2 subskrypcji
Przeciętny klient polskiego segmentu SVOD opłaca aż 2,2 subskrypcji. Polacy najczęściej wybierają platformę Netflix. Co ciekawe,  lekko skurczyła się nisza torrentowa – mniej niż co dziesiąty widz internetowy ściąga dziś seriale i filmy z takich miejsc  - wynika z IX edycji badania VideoTrack agencji Wavemaker (GroupM). 
03.04.25, 20:22
| TV / VOD » informacje
27 kanałów w wiosennym „otwartym oknie" w Polsat Box
Polsat Box przygotował „otwarte okno” dla swoich abonentów w którym proponuje do 27 kanałów TV. 
03.04.25, 11:28
| TV / VOD » badania rynku
Dzień Dobry TVN pozostaje najchętniej oglądana śniadaniówką
Format "Dzień Dobry TVN" w marcu br. pod względem oglądalności, był najchętniej oglądaną śniadaniówką we wszystkich najważniejszych grupach. 
03.04.25, 10:14
| TV / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Bricomarché głównym partnerem formatu Zróbmy sobie dom
Bricomarché, sieć sklepów z artykułami do domu i ogrodu, została głównym partnerem nowego programu telewizyjnego stacji TVN – „Zróbmy sobie dom”.
02.04.25, 20:00
| TV / VOD » informacje
Reportaż Grzegorza Sajóra i debata w 20. rocznicę śmierci Jana Pawła II w TVP Info
W związku z rocznicą śmierci Jana Pawła II, TVP Info wyemituje w środę, 2 kwietnia br. o godz. 21:00 reportaż Grzegorza Sajóra pt. „Szukałem was, teraz przyszliście do mnie”. 
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.