30.03.20, 12:11

Adam Jarosz: Przed nami kolejny test: na integralność branży PR. Jako jej konsultanci jesteśmy gotowi

Fot.: Pixabay, licencja otwarta

Adam Jarosz, Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations skierował list do firm i konsultantów public relations w sprawie obecnej sytuacji branży.

Ostatnie kilkanaście dni to totalnie nowe doświadczenia. We wszystkich aspektach naszego życia. To nowe standardy także w naszej pracy. Rozmawiając z dziesiątkami kolegów i koleżanek w ostatnich dniach oraz mając własne obserwacje, pojawia się obecnie mocna refleksja, którą w formie krótkiego i praktycznego przesłania na najbliższą przyszłość chciałbym przekazać” – napisał Adam Jarosz, Prezes ZZFPR.

Dwa tygodnie od dnia „zero” zmieniliśmy praktycznie wszystko, aby pozostać na służbie z naszymi klientami, być z nimi i dla nich, bo nas potrzebowali bardziej niż kiedykolwiek. To się udało” – pisze w liście Jarosz i podkresla, że w tym sensie można powiedzieć, że pierwszy egzamin branża zdała. „Wsparliśmy procedury i wprowadzenie nowych zasad działania. Pomogliśmy migrować z komunikacją i promocją do obszaru online. Czy nasza rola się kończy i czeka nas „stand-by”, zawieszanie czy zrywanie umów, a w efekcie straty? Jesteśmy częścią ekonomii, w tym sensie zależymy od rozwoju sytuacji w skali makro i nie unikniemy skutków kryzysu, jaki odczuje cała gospodarka. Jednak mówiąc o naszej roli, powiedzmy teraz naszym klientom: „nie możemy dla Was pracować w obszarze promocji marek w takim zakresie i formie, jak planowaliśmy, ale jest dla nas miejsce aby pomóc unormować nastroje w Waszej załodze. Albo wesprzeć Was w komunikacji z akcjonariuszami czy partnerami”. Klienci są refleksyjni, ale będąc skupieni na często wąskich specjalizacjach oraz działając, jak wszyscy obecnie w warunkach stresu, być może nie dostrzegają tu od razu szansy” – pisze Adam Jarosz. Prezes ZZFPR wskazuje, że klienci myślą, żeby współpracę z branżą PR zawiesić, przesunąć, albo przerwać. „Kiedy kryzys się skończy, wrócimy do innej nieco rzeczywistości i pracy, ale wrócimy. Czy klienci będą wtedy chcieli powrócić do realizacji wspólnych projektów z nami? Projektów, które budują i wspierają ich biznes. Pewnie, że tak! Warto, żeby na miejscu były wtedy ich zespoły, ludzie, konsultanci, którym ufają, z których pracy są zadowoleni. Zawieszanie czy zwalnianie firm PR się po prostu nie opłaca. I to jest nasz mocny przekaz: nie stawiamy się w roli ofiar sytuacji, która dotyka wszystkich, a partnerów, którzy w pełnej, niespotykanej dotąd mobilizacji, mogą z sukcesem pracować dla naszych klientów teraz, w przyszłym miesiącu oraz kolejnym kwartale. Przed nami zatem ten drugi egzamin, test integralności branży, w którym stawiamy na dialog i merytoryczną argumentację, dlaczego warto z nami pozostać i gdzie jest obecnie nasza rola? Wiem, że na ten test jako konsultanci jesteśmy gotowi. Pomóżmy zaszczepić takie myślenie i promować je u naszych klientów” – dodaje Adam Jarosz.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
BIODERMA i Salestube nawiązują współpracę w zakresie digital media
Marka BIODERMA, należąca do firmy NAOS, wybrała Salestube, spółkę z grupy Group One specjalizującą się w MarTech i e-commerce, do zarządzania działaniami w obszarze digital media. Salestube będzie odpowiedzialne za planowanie i realizację kampanii dla czterech głównych linii produktowych marki.
06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.