05.11.21, 12:30

NiemarnuJEMY. Sieć ALDI zachęca do niemarnowania żywności

Plakat promujący akcję
Fot.: materiały prasowe

Sieć sklepów ALDI rozpoczyna kampanię edukacyjną „NiemarnuJEMY”, w której będzie nie tylko zachęcać do niemarnowania produktów żywnościowych, ale także podpowiadać jak przechowywać produkty oraz wykorzystywać ich resztki produktów w kreatywny sposób. Kampania realizowana jest od 8 listopad br., a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku 247 kg żywności. Właśnie dlatego sieć podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego. Kampania „NiemarnuJEMY” ma na celu edukację w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. ALDI w tegorocznej odsłonie kampanii zaplanowało działania zarówno w sklepach, jak i w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Sieć uruchomiła specjalną stronę dedykowaną akcji na której znajdą się porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością oraz dedykowana gazetka, w której sieć zebrała inspiracje i porady, które – w myśl idei zero waste – przyczyniają się do niemarnowania żywności.

Sylwia Majcher wesprze kampanię ALDI

Sieć w swoje działania zaangażowała również ambasadorkę zero waste, Sylwią Majcher, z którą ALDI od początku br. realizuje program Zero Weste, zachęcając klientów do mądrych zakupów i proekologicznych zachowań. W tegorocznej kampanii Majcher podpowie jak nie marnować i wykorzystywać jedzenie do końca. Podczas trwania kampanii ekspertka każdego dnia na Instagramie ALDI będzie udzielać porad co można zrobić z produktem, który zalega w lodówce lub szafce. Na jeden dzień przejmie Instagram ALDI, aby pokazać, jak w przemyślany sposób robić zakupy. Wskaże również drobne rzeczy i decyzje w ciągu całego dnia, które sprawiają, że niemarnujemy. Dzień z Sylwią Majcher zakończy się możliwością zadawania pytań.

Kampania „NiemarnuJEMY” jest realizowana, m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Bankami Żywności – organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).