05.11.21, 12:30

NiemarnuJEMY. Sieć ALDI zachęca do niemarnowania żywności

Plakat promujący akcję
Fot.: materiały prasowe

Sieć sklepów ALDI rozpoczyna kampanię edukacyjną „NiemarnuJEMY”, w której będzie nie tylko zachęcać do niemarnowania produktów żywnościowych, ale także podpowiadać jak przechowywać produkty oraz wykorzystywać ich resztki produktów w kreatywny sposób. Kampania realizowana jest od 8 listopad br., a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku 247 kg żywności. Właśnie dlatego sieć podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego. Kampania „NiemarnuJEMY” ma na celu edukację w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. ALDI w tegorocznej odsłonie kampanii zaplanowało działania zarówno w sklepach, jak i w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Sieć uruchomiła specjalną stronę dedykowaną akcji na której znajdą się porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością oraz dedykowana gazetka, w której sieć zebrała inspiracje i porady, które – w myśl idei zero waste – przyczyniają się do niemarnowania żywności.

Sylwia Majcher wesprze kampanię ALDI

Sieć w swoje działania zaangażowała również ambasadorkę zero waste, Sylwią Majcher, z którą ALDI od początku br. realizuje program Zero Weste, zachęcając klientów do mądrych zakupów i proekologicznych zachowań. W tegorocznej kampanii Majcher podpowie jak nie marnować i wykorzystywać jedzenie do końca. Podczas trwania kampanii ekspertka każdego dnia na Instagramie ALDI będzie udzielać porad co można zrobić z produktem, który zalega w lodówce lub szafce. Na jeden dzień przejmie Instagram ALDI, aby pokazać, jak w przemyślany sposób robić zakupy. Wskaże również drobne rzeczy i decyzje w ciągu całego dnia, które sprawiają, że niemarnujemy. Dzień z Sylwią Majcher zakończy się możliwością zadawania pytań.

Kampania „NiemarnuJEMY” jest realizowana, m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Bankami Żywności – organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

Komentarze

Powiązane

02.10.24, 12:04
| reklama & PR » ludzie
Gabriel Siemiątkowski w better. gaming agency
1 października br. do ekipy better. gaming agency w roli PR Specialist dołączył Gabriel Siemiątkowski. W ramach stanowiska będzie odpowiadał przede wszystkim za projekty dla Level Infinite, wspierając jednocześnie inne inicjatywy agencji.
02.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Marek Zieleniewski w zespole OneMulti
Marek Zieleniewski dołączył do agencji PR OneMulti i zajął stanowisko account managera. Wszedł w skład zespołu Life & Infrastructure, gdzie zajmuje się m.in. komunikacją korporacyjną dla Grupy Elemental.
01.10.24, 11:00
| reklama & PR » ludzie
Katarzyna Fabjaniak wraca po przerwie do 24/7Communication
Na początku października br., Katarzyna Fabjaniak dołączyła do leadershipu 24/7Communication i objęła nowoutworzone stanowisko Advisory Director.
01.10.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Żabka Jush wybrała Flywheel Public Relations
Do grona klientów agencji Flywheel Public Relations dołączyła marka Żabka Jush i delio supermarket, startupy specjalizujące się w szybkich dostawach spożywczych. Współpraca między podmiotami rozpoczęła się we wrześniu i zainaugurowana została kampanią promującą limitowany drop produktowy.
01.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Vectra promuje jesienną ofertę
Agencja Endless przygotowała kolejne odsłony przygód bohaterów Vectry - DZIŚka i JUTRka. Tym razem te dwie postacie przedstawiają jesienne oferty Vectry. Kampania jest prowadzona zarówno w kanałach ATL, BTL, jak i online. Reżyserem spotów został Bartek Kędzierski.
01.10.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Widzimy się u Ciebie! Szymon Majewski ambasadorem akcji Fundacji Polska Bezgotówkowa
Rozpoczęła się akcja „Widzimy się u Ciebie!” prowadzona na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa, którem celem jest zauważenie i docenienie małych firm. Działania mają na celu edukowanie i zachęcanie przedsiębiorców do przyjmowania płatności bezgotówkowych, po to, aby ich klienci mogli płacić, tak jak lubią.
30.09.24, 19:00
| reklama & PR » informacje
Heima PR pro bono wspiera OFF Operę
Dziesiąta edycja poznańskiego festiwalu sztuk społecznych OFF Opera odbywa się od 23 września do 4 października br. Agencja Heima PR pro publico bono wspiera festiwal w komunikacji, projektowaniu graficznym i działaniach prowadzonych w mediach społecznościowych.
30.09.24, 17:30
| reklama & PR » informacje
Jan Błachowicz został ambasadorem produktów linii Tarczyński Protein
Jan Błachowicz, zawodnik sportów walki, został ambasadorem marki Tarczyński. Sportowiec będzie promował produkty z linii Tarczyński Protein, przeznaczone dla osób dbających o formę i poszukujących wysokobiałkowych przekąsek.
30.09.24, 10:57
| reklama & PR » ludzie
Piotr Pieniak w zespole Picture Perfect. Będzie współprowadził zespół kreatywny
Piotr Pieniak dołączył jako Creative Lead do zespołu Picture Perfect, należącego do HOLO Group.
28.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Volkswagen Financial Services w najnowszej kampanii marketingowej
Rozpoczęła się kampania Volkswagen Financial Services, która kontynuuje historię bohaterów wiosennego spotu, ale tym razem w biznesowej odsłonie.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.