06.12.21, 16:00
Cofnąć czas, czyli świąteczne spotkania. Coca-Cola z serialem podcastowym na święta
6 grudnia br. odbyła się premiera czteroodcinkowego serialu podcastowego „Cofnąć czas, czyli świąteczne spotkania”, wyprodukowanego przez Coca-Colę.
„Cofnąć czas, czyli świąteczne spotkania”, to wielowątkowa opowieść o losach barwnych postaci, których spotkania związane są ze Świętami. Głównym motywem serialu są losy miłości Szymona i Joanny, w role których wcielili się Dawid Ogrodnik oraz Marta Żmuda Trzebiatowska. Akcja serialu toczy się w dwóch perspektywach czasowych – 2005 i 2021 r., a kolejne „podróże w czasie”, w które zabierany jest słuchacz, mają pozwolić odkryć historię pełną magii, tajemnicy i nieoczekiwanych zwrotów akcji.
Komediowy wątek opowieści tworzą działania trójki gangsterów, granych przez Cezarego Pazurę, Sebastiana Stankiewicza i Rafała Zawieruchę, którzy usiłują przejąć zakład zegarmistrzowski prowadzony w Sopocie przez ojca Szymona, w rolę którego wcielił się Piotr Fronczewski. Plejadę gwiazd serialu uzupełniają: Danuta Stenka, Karolina Bacia, Joanna Kuberska, Wiktoria Gorodeckaja, Ewa Kania Grochowska, Marek Barbasiewicz, Sławomir Pacek, Krzysztof Wakuliński, Kuba Strach, a także youtuberka i influencerka Julia Kostera. Narratorem całej historii jest Maciej Gudowski.
Za scenariusz i reżyserię podcastu odpowiada Wojciech Kukuła, zaś muzykę do serialu stworzył Daniel Spaleniak, kompozytor i producent znany m.in. z oprawy muzycznej do amerykańskich hitów Netflixa czy Hulu, takich jak „Elementary”, „Ozark” czy „Shut Eye”.
To pierwsza tego typu produkcja audio, o takiej skali, stworzona przez markę Coca-Cola. Będzie dostępna bezpłatnie na platformach streamingowych. Serial podcastowy jest jedną z odsłon globalnej strategii komunikacji Coca-Cola Real Magic, która ma zachęcać do szukania w sobie tego, co naprawdę magiczne.
Serial został zrealizowany za pomocą techniki nagrywania binauralnego, zwanego także „dźwiękowym 3D”. Dzięki niej dźwięki do odbiorcy, który słucha podcastu na słuchawkach, dochodzą ze wszystkich stron.
Produkcją i realizacją wideo zajął się dom produkcyjny Paradoxmedia.pl. Autorką realizacji akustycznej jest Agnieszka Szczepańczyk. Za koncept kreatywny oraz kierownictwo produkcji odpowiadają Michał Chludziński z Inaczej Kolektyw. Obsługą komunikacji PR oraz działaniami z zakresu branded content zajęła się agencja Big Picture. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Mediacom.
Komentarze