12.10.22, 09:08

ONE House przejmuje większościowy pakiet w oS3

Logo One House, fot.: materiały prasowe

Agencja komunikacji marketingowej ONE House i agencja strategiczno-kreatywna OS3 współpracują od blisko trzech lat, dlatego też właściciele oraz członkowie zarządów obu agencji zdecydowali o trwalszej integracji – ONE House przejmuje większościowy pakiet udziałów w OS3. Jak tłumaczą firmy, transakcja ta ma służyć przede wszystkim klientom obu agencji, którzy uzyskają wygodniejsze i efektywniejsze kosztowo wsparcie dla swoich projektów reklamowych.

Grupa ONE House razem z OS3 będzie liczyć już siedem agencji i dołącza do grona największych niezależnych grup reklamowych w Polsce z poziomem przychodów rocznych przekraczającym 50 mln zł. Około 100 zatrudnionych to w większości osoby z doświadczeniem seniorskim. Usługi świadczone przez Grupę ONE House to przede wszystkim usługi domu mediowego i agencji reklamowej oraz specjalistyczne usługi digital marketingu. Dodatkowo w grupie działają trzy spółki odpowiedzialne za komunikację do konsumentów 50+.

Klienci wszystkich agencji Grupy ONE House nadal mają możliwość wyboru, z jakich usług różnych wyspecjalizowanych agencji wchodzących w skład grupy będą chcieli skorzystać oraz która agencja Grupy będzie ich agencją prowadzącą. Wszystkie agencje grupy mają się wzajemnie wspierać i wymieniać doświadczeniami. Każda z agencji może też działać w pełni niezależnie w ramach swoich obszarów specjalizacji.

Dla nas rola agencji komunikacji marketingowej jest jasna, zwłaszcza w nadchodzącym okresie kryzysu i niepokoju panującego na całym świecie. Klienci oczekują od nas skutecznych i efektywnych kampanii i działań zwiększających sprzedaż ich produktów, ale również zdejmowania im ciężaru problemów z barków, a nie generowania nowych. Od 2013 r. wypracowaliśmy model współpracy z klientami, według którego nawet przy najbardziej skomplikowanych projektach dotyczących wszystkich obszarów kompetencyjnych i spółek Grupy klient posiada jedną osobę wyznaczoną do kontaktu, innymi słowy ‘swojego człowieka’ wewnątrz Grupy. Model ten bardzo usprawnia pracę i odciąża klientów, oszczędzając im sporo czasu i stresu. My po prostu rozumiemy, że ‘obsługa agencji’ nie jest jedynym zajęciem naszych klientów i to my jesteśmy dla nich, a nie odwrotnie” – mówi Marcin Piecewicz, CEO ONE House. „oS3 dołącza do Grupy ONE House, która wypracowała unikalne schematy prowadzenia projektów z udziałem domu mediowego, agencji kreatywnej i wszystkich obszarów digital marketingu, w tym produkcyjnych. Nie przewidujemy zatem rewolucji, raczej istotne wzmocnienie Grupy w obszarze kompetencji agencji reklamowej. Cały proces integracji planujemy bez przestojów, jako ‘plug and play’. Jest to też naturalna konsekwencja rozwoju całej Grupy, a nie przypadek czy konieczność, jak to często zdarza się w naszej branży. Tworzymy i rozwijamy ONE House od 9 lat i jesteśmy w tym bardzo konsekwentni. Zaczynaliśmy od przysłowiowego zera, jednak szybko okazało się, że pomysł na kompleksową agencję był strzałem w dziesiątkę. Zrozumieliśmy jednak, że klienci nadal oczekują bardzo wysokiego poziomu specjalizacji, który widzą w podmiotach zajmujących się danym obszarem, stąd konieczność rozwoju już jako Grupa w oparciu o wyspecjalizowane agencje” – dodaje Piecewicz.

Ostatnie trzy lata to dla oS3 dynamiczny wzrost. Poszerzenie kompetencji naszej agencji stało się niezbędne, aby mogła ona dalej iść tą drogą, dlatego też poszukiwaliśmy partnera branżowego z podejściem do biznesu podobnym do naszego – nastawionego na słuchanie i zrozumienie potrzeb klientów. Poszukiwaliśmy organizacji, z którą przez połączenie uzyskalibyśmy efekt synergii pozwalający zbudować jeszcze bardziej konkurencyjną ofertę. Razem jesteśmy lepiej przygotowani, aby odpowiadać na wyzwania zmieniającego się rynku. Możemy zaoferować nie tylko więcej, ale przede wszystkim sprawniej i efektywniej” – mówi Monika Sokołowska, CEO oS3.

Udziałowcy oS3 dalej zaangażowani w spółkę

Dotychczasowi udziałowcy oS3 pozostają nadal zaangażowani w spółkę, jednak przy mniejszych udziałach, natomiast do grona udziałowców dołączają obecni członkowie zarządu oS3, czyli CEO Monika Sokołowska oraz Business Development Director, Maciej Hilt.

Przed rozpoczęciem procedury M&A Grupa ONE House zbudowała zaplecze w postaci Centrum Usług Wspólnych dla wszystkich spółek Grupy, w skład którego wchodzą finanse i księgowość, HR, obsługa prawna, obsługa IT oraz obsługa administracyjna i nowoczesne biuro. OS3 będzie miała dostęp do wszystkich zasobów i usług CUW.

Technicznie ONE House przejmuje większościowy pakiet udziałów w OS3, jednak postrzegamy ten ruch bardziej jako połączenie kompetencji obu agencji w celu zapewnienia wyższej jakości projektów i skuteczniejszej obsługi klientów oraz optymalizacji kosztów. Nadchodzący kryzys tylko przyspieszył transakcję. Wielu klientów prawdopodobnie będzie ograniczać budżety na marketing, szukając efektywniejszych kosztowo form współpracy z agencjami niesieciowymi, a my jesteśmy w stanie taką współpracę zapewnić bez utraty jakości oraz bez transferów finansowych do sieciowej centrali” – mówi Marcin Piecewicz. „Obecnie siłą napędową rozwoju Grupy ONE House są między innymi transakcje M&A, które na stałe wpisują się w nasz plan rozwoju. Stale monitorujemy rynek – przed nami kolejne takie projekty, a wszystkich zainteresowanych zapraszam do rozmów” – dodaje Piecewicz.

Historia ONE House

Agencja ONE House powstała w 2013 r. jako jedna z pierwszych kompleksowych agencji komunikacji marketingowej. Od 2020 r. ONE House funkcjonuje jako grupa kapitałowa, w której ponadto działają domy mediowe Media SWOT i White Label Hub oraz agencje z obszaru silver marketingu: Silver Agency, Silver Models oraz Silver Content Hub. Ostatnio powstała też spółka Talent Pool Group odpowiedzialna za obszar rekrutacji.

OS3 działa od 26 lat

Agencja OS3 powstała 26 lat temu jako jedna z pierwszych agencji digitalowych. Przez lata elementy technologiczne równoważyły się z aspektami komunikacyjnymi – nastąpił rozwój działu strategii i kreacji koncepcyjnej. Przewaga tych ostatnich dominuje w biznesie i sposobie pracy agencji po 2010 r. Kolejne lata to specjalizacja w budowie kompleksowych ekosystemów komunikacji – zwłaszcza w zakresie ATL.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).
03.04.25, 17:42
| reklama & PR » informacje
Continental dołącza do grona klientów Walk PR
Na początku kwietnia br., do grona klientów Walk PR dołączył producent opon Continental.  
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.05.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 27.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.