09.12.22, 12:45

Dan Cake wskazuje kiedy zacząć przygotowania do świąt

Dan Cake daje czas na świąteczną równowagę, fot.: materiały prasowe

Rozpoczęła się świąteczna kampania Dan Cake. Marka zachęca konsumentów, aby nie poddawali się stresującej, świątecznej gonitwie. Ambasadorką akcji została psycholożka Małgorzata Ohme.

Akcję poprzedziły ilościowe badania zrealizowane przez Biostat, w ramach których respondentom zadano pytanie, kiedy powinno się rozpocząć przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Ponad 70 proc. Polaków wskazało, że nie powinny one być inicjowane w listopadzie. 61 proc. uczestniczących w badaniu wskazało, że idealny moment na rozpoczęcie świątecznych przygotowań to czas po Mikołajkach.

,,Najczęściej wymieniane elementy, które są dla Polaków irytujące, a nie budujące prawdziwą atmosferę świąt, to zbyt wcześnie obecne w sklepach i naszym otoczeniu dekoracje, świąteczne piosenki czy reklamy. Dlatego w tej kampanii w zabawny i angażujący sposób zachęcamy, żeby na chwilę się zatrzymać i dać sobie czas na przygotowanie do świąt w równowadze z potrzebami zarówno swoimi, jak i bliskich” – mówi Wiktor Kowalski, Brand Manager Dan Cake Polonia.

Pierwsza faza kampanii

W oparciu o wyniki przeprowadzonych badań zrealizowana została pierwsza faza kampanii. W ostatnim tygodniu listopada na specjalnej stronie internetowej zamieszczone zostały spoty video oraz przycisk z pytaniem: „Czy to już czas na świąteczne przygotowania?”. Klikając w pytanie spersonifikowany „Duch Świąt” udzielał użytkownikom odpowiedzi. W momencie, kiedy uczestnicy zabawy chcieli rozpocząć za wcześnie przygotowania, duch pokazywał swoją irytację tym wyborem.

Pierwszy etap kampanii wzmocniły działania w mediach społecznościowych oraz pomoc influencerki, w sieci znanej jako „(...) Pani Domu”. Zachęcała odbiorców do przesyłania materiałów pokazujących zbyt wczesne przygotowania do świąt. Następnie przekierowywała użytkowników na landing page z „Duchem Świąt”, by mogli dowiedzieć się kiedy rozpocząć świąteczne przygotowania. Równolegle w ogólnopolskim paśmie radia RMF MAXX ruszyła kampania reklamowa, do której swojego głosu (podobnie jak do spotów z Duchem Świąt na www akcji) użyczył aktor Andrzej Grabowski. Akcja potrwa do 20 grudnia br.

Główna odsłona kampanii

Od 7 grudnia, czyli daty wskazanej przez respondentów jako preferowany przez nich początek świątecznych przygotowań, kampania przechodzi w fazę reveal. Ducha Świąt na stronie akcji zastępuje ambasadorka kampanii, Małgorzata Ohme - psycholożka, która w 10 materiałach video pomaga przeprowadzić konsumentów przez przedświąteczne przygotowania. Na stronie kampanii pojawiła się dodatkowa zakładka zawierająca psychologiczne wskazówki ambasadorki. Ohme wspiera akcję w mediach społecznościowych. Opublikowała także artykuł z okołoświątecznymi poradami na portalu ,,Oh!me”. Oprócz wskazówek psychologicznych na stronie kampanii zostały zamieszczone także tzw. satisfying animations, czyli materiały video mające zrelaksować widzów. 

"Celem kampanii świątecznej Dan Cake jest nie tylko namówienie Polaków do zwolnienia tempa i niepoddawania się wszechobecnej, świątecznej gorączce, ale także zapoznanie ich z sezonową ofertą produktową Dan Cake, w której skład wchodzą pakowane ciasta w różnych wariantach smakowych, tradycyjnie kojarzone z czasem bożonarodzeniowym. Promowana przez markę idea „Daj Sobie Czas” ma zachęcić nas wszystkich do uważności na własne potrzeby, a nie spełnianiu jedynie oczekiwań społecznych. Dan Cake wyciąga pomocną dłoń i podpowiada, jak znaleźć czas dla siebie bądź dla swoich bliskich lub na realizację zainteresowań. Wypieki marki idealnie wpisują się w tę ideę: są wygodne w użyciu, gotowe do podania od razu po wyjęciu z opakowania, bez konieczności spędzania wielu godzin w kuchni” – dodaje Barbara Szatanik, head of strategy w 19 Południku.

Kto przygotował kampanię? 

Za koncept strategiczny, linię kreatywną, kreacje reklamowe oraz stworzenie strony internetowej akcji i animacji odpowiada agencja 19 Południk, która prowadzi również komunikację w mediach społecznościowych oraz dba o PR i kontakt z mediami. Produkcja filmowa została zrealizowana przez Pink Media, a za budowanie zasięgów i kampanię mediową w digitalu odpowiedzialna jest agencja Ancymony.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).