09.12.22, 12:45

Dan Cake wskazuje kiedy zacząć przygotowania do świąt

Dan Cake daje czas na świąteczną równowagę, fot.: materiały prasowe

Rozpoczęła się świąteczna kampania Dan Cake. Marka zachęca konsumentów, aby nie poddawali się stresującej, świątecznej gonitwie. Ambasadorką akcji została psycholożka Małgorzata Ohme.

Akcję poprzedziły ilościowe badania zrealizowane przez Biostat, w ramach których respondentom zadano pytanie, kiedy powinno się rozpocząć przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. Ponad 70 proc. Polaków wskazało, że nie powinny one być inicjowane w listopadzie. 61 proc. uczestniczących w badaniu wskazało, że idealny moment na rozpoczęcie świątecznych przygotowań to czas po Mikołajkach.

,,Najczęściej wymieniane elementy, które są dla Polaków irytujące, a nie budujące prawdziwą atmosferę świąt, to zbyt wcześnie obecne w sklepach i naszym otoczeniu dekoracje, świąteczne piosenki czy reklamy. Dlatego w tej kampanii w zabawny i angażujący sposób zachęcamy, żeby na chwilę się zatrzymać i dać sobie czas na przygotowanie do świąt w równowadze z potrzebami zarówno swoimi, jak i bliskich” – mówi Wiktor Kowalski, Brand Manager Dan Cake Polonia.

Pierwsza faza kampanii

W oparciu o wyniki przeprowadzonych badań zrealizowana została pierwsza faza kampanii. W ostatnim tygodniu listopada na specjalnej stronie internetowej zamieszczone zostały spoty video oraz przycisk z pytaniem: „Czy to już czas na świąteczne przygotowania?”. Klikając w pytanie spersonifikowany „Duch Świąt” udzielał użytkownikom odpowiedzi. W momencie, kiedy uczestnicy zabawy chcieli rozpocząć za wcześnie przygotowania, duch pokazywał swoją irytację tym wyborem.

Pierwszy etap kampanii wzmocniły działania w mediach społecznościowych oraz pomoc influencerki, w sieci znanej jako „(...) Pani Domu”. Zachęcała odbiorców do przesyłania materiałów pokazujących zbyt wczesne przygotowania do świąt. Następnie przekierowywała użytkowników na landing page z „Duchem Świąt”, by mogli dowiedzieć się kiedy rozpocząć świąteczne przygotowania. Równolegle w ogólnopolskim paśmie radia RMF MAXX ruszyła kampania reklamowa, do której swojego głosu (podobnie jak do spotów z Duchem Świąt na www akcji) użyczył aktor Andrzej Grabowski. Akcja potrwa do 20 grudnia br.

Główna odsłona kampanii

Od 7 grudnia, czyli daty wskazanej przez respondentów jako preferowany przez nich początek świątecznych przygotowań, kampania przechodzi w fazę reveal. Ducha Świąt na stronie akcji zastępuje ambasadorka kampanii, Małgorzata Ohme - psycholożka, która w 10 materiałach video pomaga przeprowadzić konsumentów przez przedświąteczne przygotowania. Na stronie kampanii pojawiła się dodatkowa zakładka zawierająca psychologiczne wskazówki ambasadorki. Ohme wspiera akcję w mediach społecznościowych. Opublikowała także artykuł z okołoświątecznymi poradami na portalu ,,Oh!me”. Oprócz wskazówek psychologicznych na stronie kampanii zostały zamieszczone także tzw. satisfying animations, czyli materiały video mające zrelaksować widzów. 

"Celem kampanii świątecznej Dan Cake jest nie tylko namówienie Polaków do zwolnienia tempa i niepoddawania się wszechobecnej, świątecznej gorączce, ale także zapoznanie ich z sezonową ofertą produktową Dan Cake, w której skład wchodzą pakowane ciasta w różnych wariantach smakowych, tradycyjnie kojarzone z czasem bożonarodzeniowym. Promowana przez markę idea „Daj Sobie Czas” ma zachęcić nas wszystkich do uważności na własne potrzeby, a nie spełnianiu jedynie oczekiwań społecznych. Dan Cake wyciąga pomocną dłoń i podpowiada, jak znaleźć czas dla siebie bądź dla swoich bliskich lub na realizację zainteresowań. Wypieki marki idealnie wpisują się w tę ideę: są wygodne w użyciu, gotowe do podania od razu po wyjęciu z opakowania, bez konieczności spędzania wielu godzin w kuchni” – dodaje Barbara Szatanik, head of strategy w 19 Południku.

Kto przygotował kampanię? 

Za koncept strategiczny, linię kreatywną, kreacje reklamowe oraz stworzenie strony internetowej akcji i animacji odpowiada agencja 19 Południk, która prowadzi również komunikację w mediach społecznościowych oraz dba o PR i kontakt z mediami. Produkcja filmowa została zrealizowana przez Pink Media, a za budowanie zasięgów i kampanię mediową w digitalu odpowiedzialna jest agencja Ancymony.

Komentarze

Powiązane

04.02.23, 10:18
| reklama & PR » informacje
Publicis Groupe z partnerami rozpoczynają globalną kampanię Working with Cancer
W ramach inicjatywy „Working with Cancer” rozpoczyna się globalna kampania, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzebę empatii i wsparcia wobec współpracowników, u których zdiagnozowano nowotwór.
03.02.23, 08:51
| reklama & PR » ludzie
Bartłomiej Stańczak dołączył do Mediahub
Bartłomiej Stańczak jako media communication director dołączył do domu mediowego Mediahub. Został liderem zespołu kompleksowo pracującego dla ING Banku Śląskiego SA, kluczowego klienta agencji.
03.02.23, 07:30
| reklama & PR » artykuły
Podsumowanie 2022 r.: Grażyna Gołębiowska (AMS)
Grażyna Gołębiowska, Dyrektorka marketingu AMS SA., podsumowuje 2022 r. na rynku reklamy zewnętrznej. 
02.02.23, 16:00
| reklama & PR » informacje
Robbie Williams rozpoczyna współpracę z marką Felix
Robbie Williams został nowym głosem Felixa – kota i marki z sektora karmy dla kotów. Robbie Williams nagrał nową piosenkę “It’s great to be a cat” na potrzeby nowej kampanii reklamowej Felix.
02.02.23, 13:57
| reklama & PR » informacje
Marka Velvet w przetargu wybiera Red8
Agencja Red8 (dentsu Polska) wybrana przez firmę Velvet CARE do opracowania nowej platformy komunikacji dla swojej marki Velvet - lidera w kategorii markowych produktów higieny papierowej na polskim rynku.
02.02.23, 13:32
| reklama & PR » informacje
IT depends. On you. Kampania the:protocol
theprotocol.it (serwis z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT) rusza z kampanią mediową i influencerską. Przekaz jest kierowany do tych, którzy w nowym roku chcą zmienić pracę i potrzebują bodźców mobilizujących ich do poszukiwań.
02.02.23, 06:30
| reklama & PR » ludzie
Podsumowanie 2022 r.: Łukasz Jarota (agencja Grow)
Podsumowanie 2022 roku według Łukasza Jaroty (agencja Grow).
01.02.23, 21:00
| reklama & PR » informacje
Miasto Wołów zmienia swoje logo i identyfikację wizualną
Władze Wołowa zaprezentowały nowy logotyp. Znak stał się podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej i będzie systematycznie wdrażany w projektach promocyjnych Urzędu Miejskiego oraz komunikacji z mieszkańcami. Projekt zrealizowała agencja Publicon.
01.02.23, 19:00
| reklama & PR » informacje
Design by HARIBO. Konkurs marki Haribo
Marka HARIBO ruszyła z konkursem w którym do zdobycia jest kolekcja ubrań i akcesoriów HARIBO oraz nagroda główna – laptop ze specjalnym etui.
01.02.23, 18:00
| reklama & PR » informacje
Klub Super-Pharm. Nowa nazwa znanego programu lojalnościowego drogerii Super-Pharm
Sieć Super-Pharm wprowadziło nową odsłonę programu lojalnościowego. Od 26 stycznia br. Klub LifeStyle zmienia nazwę na Klub Super-Pharm.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 03.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.