20.12.22, 12:30
Billboard w Warszawie krytykuje "pewną sieć handlową" za warunki hodowli kurczaków
Na budynku przy Al. Niepodległości 107/109 zawisł gigantyczny billboard pokazujący cierpiącego kurczaka pośród sklepowych półek. Kreacja będzie tam do końca grudnia br. Jest to część kampanii Stowarzyszenia Otwarte Klatki, której celem jest przekonanie sieci Lidl do zwiększenia wymagań, jakie stawia swoim dostawcom mięsa drobiowego.
Billboard jest utrzymany w stylistyce nawiązującej do kolorystyki Lidla. Przy znajdującym się w centrum zdjęciu kurczaka w nienaturalnej pozycji widoczna jest imitująca promocję w gazetce “oferta”: “Frankenkurczak! 2,5 k w 42 dni!”. Zamieszczone na billboardzie copy informuje: “Pewna sieć handlowa nadal odmawia poprawy okrutnych warunków hodowli kurczaków, które sprzedaje.”. Pod nim widoczny jest dopisek “Ze względów prawnych nie możemy tutaj podać nazwy. :) Pomóż nam w walce - podpisz petycję” oraz link do strony.
„Lidl twierdzi, że dobrostan kurczaków jest dla nich istotny, a jednocześnie wciąż pozyskuje mięso drobiowe pochodzące z najintensywniejszych form hodowli” – mówi Monika Kowalska, koordynatorka kampanii Frankenkurczak w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki. „Podstawowym problemem jest selekcja genetyczna kurcząt pod kątem jak najszybszego wzrostu. Pomimo że takie kurczaki żyją tylko 42 dni, osiągają w tym czasie tak dużą masę, że często kiedy upadną, nie są nawet w stanie samodzielnie się podnieść i spędzają resztę życia w brudnej od odchodów ściółce” – dodaje Kowalska.
Billboard jest częścią międzynarodowej kampanii “Lidl chicken scandal”, prowadzonej przez koalicję Open Wing Alliance. W ramach kampanii opublikowane zostały niedawno śledztwa dokumentujące warunki na fermach dostarczających mięso Lidlowi – pod koniec października pochodzące z fermy dostawcy z Niemiec, a w połowie listopada z Hiszpanii.
Aktywiści domagają się od Lidla poprawy warunków na fermach jej dostawców i podpisania porozumienia European Chicken Commitment, które zakłada, m.in. rezygnację z tzw. ras szybko rosnących i zmniejszenie zagęszczenia na fermach.
„Polscy konsumenci oczekują od Lidla poprawy warunków na fermach, z których sieć pozyskuje mięso drobiowe – mamy nadzieję, że kampania, którą prowadzimy, zmobilizuje sieć do zmian. Oczekują ich jej klienci, więc naszym zdaniem to najwyższy czas, aby deklaracje o trosce Lidla o dobrostan zwierząt znalazły potwierdzenie w ich politykach dotyczących dobrostanu kurczaków hodowanych na mięso” – podkreśla Monika Kowalska.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze