19.02.24, 07:30

Allegro stawia na wewnętrzne struktury marketingu

Logo Allegro, fot.: materiały prasowe

Platforma Allegro rozbudowuje swój dział digital marketingu i rozszerza jego kompetencje w tym obszarze. Zespół Allegro przejmie tym samym realizację outsourcowanych dotąd działań digital.

Do Allegro dołączyli w ostatnim czasie eksperci z doświadczeniem w realizacji kampanii digital: Kinga Compa, Katarzyna Burdziej, Dawid Zieliński i Paweł Godzieba, rozbudowując kompetencje zespołu marketingu o sferę digital. Jak tłumaczy firma, rozbudowa struktur o obszar digital inhouse jest następstwem rozwoju spółki.

Rolą powiększonego zespołu będzie przede wszystkim zakup mediów online i ich optymalizacja. Planowanie kampanii w mediach tradycyjnych pozostanie w dalszym ciągu w rękach domu mediowego Starcom, z którym Allegro pozostaje w stałej współpracy.

Rozdzielenie kampanii online i offline oraz przeniesienie marketingu digital do Allegro ma pozwolić firmie planować działania z pełnym wykorzystaniem 1st Party Data. Firma planuje w ten sposób uzyskać możliwość precyzyjnego określania KPI i raportowania z wykorzystaniem narzędzi dostępnych tylko wewnątrz Allegro.

Rozbudowany zespół marketingu

Zakupem direct inhouse zajmie się m.in. Kinga Compa – Brand Management Specialist w Allegro, która w swojej karierze koordynowała kampanie dla klientów FMCG oraz retail w domach mediowych Mindshare i Dentsu. Do zespołu dołączyła także Katarzyna Burdziej jako Brand Management Specialist, która przez ostatnie dwa lata pracowała jako Global Digital Media planner & buyer w Essence Mediacom w Paryżu. Zakupem mediów zajmie się także Dawid Zieliński, na stanowisku Junior Brand Management Specialist, który swoje doświadczenie zdobywał w agencji data-driven - Whites, gdzie odpowiadał za kampanie digital. Nowi pracownicy będą planować, kupować oraz optymalizować kampanie już od drugiego kwartału bieżącego roku.

Kampaniami programmatic zajmować się będzie Paweł Godzieba - Brand Management Specialist, którego rolą będzie prowadzenie media unification w DV360. Godzieba zdobywał doświadczenie w kampaniach programmatic dla branży FMCG oraz e-commerce, zarówno po stronie agencji jak i inhouse, realizując kampanie display, video oraz YouTube. Za rozwój Direct & Programmatic odpowiadać będzie Ewa Czerska, raportująca do Jakuba Rutkowskiego. Ewa jest związana z Allegro od 3 lat - pierwotnie dołączyła do zespołu Brand & Trade Marketing, a obecnie jest w zespole Marketing Innovation & Intelligence.

Zespół Digital Media w Allegro, kierowany przez Jakuba Rutkowskiego, Media Lead Digital & Offsite Retail, odpowiedzialny będzie także za marketing inhouse na platformach Meta oraz Tik Tok, zarówno na rynku polskim, czeskim i słowackim.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).