28.02.24, 10:30

Silna jak dziewczynka. Akcja społeczna Wysokich Obcasów

Logo kampanii społecznej, fot.: materiały prasowe

Startuje akcja społeczna “Wysokich Obcasów” pod hasłem “Silna jak dziewczynka”, która ma na celu wzmocnienie wiary i pewności siebie dziewczynek zarówno w codziennym życiu, jak i w dążeniach do osiągania swoich celów i marzeń. Na łamach magazynu oraz serwisu Wysokieobcasy.pl pojawią się artykuły i podcasty, a w ramach projektu odbędzie się debata na temat wspierania pewności siebie dziewczynek na różnych etapach edukacji oraz konkurs.

Jak pokazują badania, znaczna część dziewczynek od piątego roku życia zaczyna wątpić w swoje możliwości. Silne przekonanie, że w przyszłości nie będą miały możliwości, by zostać tym, kim chcą, ma negatywny wpływ na ich pewność siebie oraz samoocenę. To jak wskazuje redakcja „Wysokich Obsasów” poważny problem na całym świecie, a szczególnie w Polsce, która na tle Europy ma jeden z najniższych wyników samoakceptacji dziewczynek, co przekłada się m.in. na późniejsze wybory dziewczynek na kolejnych etapach edukacji.

Jak podkreśla redakcja, budowanie świadomości i promowanie równości od zawsze były częścią misji “Wysokich Obcasów”. „Akcją “Silna jak dziewczynka” chcemy pokazać, że dziewczynki mogą być tak samo odważne i silne jak ich rówieśnicy. Chcemy zachęcać je do wypowiadania głośno swoich marzeń i dążenia do ich realizacji, a ich opiekunom i bliskim dać narzędzia do wspierania ich w byciu niezależnymi, wolnymi i szczęśliwymi, ale też stanowczymi” – mówi Monika Tutak-Goll, redaktorka naczelna “Wysokich Obcasów” oraz inicjatorka akcji.

W ramach akcji “Silna jak dziewczynka” przez najbliższe miesiące na łamach „Wysokich Obcasów” i w serwisie Wysokieobcasy.pl, redakcja wraz z ekspertkami i ekspertami będzie pisać i mówić o tym, czego potrzebują dziewczynki. Kampania potrwa do czerwca i obejmie eksperckie artykuły, podcasty o tym, co zrobić, by dziewczynki rozwijały talenty, nabywały kompetencje cyfrowe i nie bały się wkraczać w obszary stereotypowo uznane za męskie, a także debatę na temat budowania u dziewczynek pewności siebie i wsparcia ich na każdym etapie edukacji. Akcji towarzyszyć będzie również konkurs z nagrodami dla czytelniczek, które odpowiedzą na pytanie “Jaką byłam dziewczynką, jaką jestem kobietą”.

Sponsorem głównym projektu jest firma Mattel, właściciel marki Barbie. Sponsorami akcji są również marki YES, GAP oraz Volvo Firma Karlik. Inicjatywę wspiera promocja w internecie (WysokieObcasy.pl, Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) w prasie ("Wysokie Obasy" i „Gazeta Wyborcza”) oraz newsletterach WysokieObcasy.pl i Wyborcza.pl.

Komentarze

Powiązane

05.04.25, 08:00
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra tym razem na Wielkanoc
4 kwietnia br. ukazało się specjalne wydanie magazynu "Życie Na Gorąco Ekstra – Wielkanoc" (Wydawnictwo Bauer).
05.04.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny:5 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 kwietnia?
04.04.25, 14:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje
Odkryć ukryte i niedopowiedziane. Rozmowy Iwony Kutyny z finalistami Nagrody Woyciechowskiego 2024
W podcaście „Odkryć ukryte i niedopowiedziane” Iwona Kutyna, dziennikarka Radia ZET, rozmawia z finalistami konkursu o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2024.
04.04.25, 00:15
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 kwietnia?
03.04.25, 00:19
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 kwietnia?
02.04.25, 14:42
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Poranny Ring 7:50. Startuje publicystyczny format wideo live Super Expressu
2 kwietnia br. „Super Express” (Grupa ZPR Media) rozpocznie emisję nowego codziennego formatu wideo na kanale Super Ring na platformie You Tube. Gospodarzami godzinnego programu publicystycznego „Poranny Ring 7:50” będą Marek Balawajder, Karolina Pajączkowska i Wiktor Świetlik.
02.04.25, 10:41
| prasa » informacje
Wielki test wiedzy o Unii Europejskiej. Nowy projekt edukacyjny Gazety Wyborczej
1 kwietnia br. ruszył nowy projekt edukacyjny “Gazety Wyborczej”. Uczniowie i uczennice szkół ponadpodstawowych z całej Polski będą mogli sprawdzić swoją wiedzę 27 maja br. w Warszawie i Katowicach. 
02.04.25, 10:21
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 kwietnia?
01.04.25, 10:55
| prasa » informacje | internet » informacje
Wyborczy Panel Obywatelski. Obywatele i obywatelki komentują kampanię prezydencką
31 marca br. ruszył projekt – Wyborczy Panel Obywatelski, organizowany przez "Wyborczą". Ponad 20 osób z różnych części Polski będzie na bieżąco komentować przebieg kampanii prezydenckiej.
31.03.25, 14:54
| prasa » informacje
Numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II z czwartkowym Super Expressem
3 kwietnia br. wraz z „Super Expressem” (Grupa ZPR Media) do kupienia będzie kolekcjonerski pozłacany numizmat z wizerunkami Bolesława Chrobrego i Jana Pawła II.