26.02.25, 20:30

„Ciało obce” – kampania społeczna Fundacji SEXEDPL i agencji reklamowej Ancymony (*ancy)

Kampania "Ciało obce" Fundacji SEXEDPL i agencji reklamowej Ancymony (*ancy), fot.: materiały prasowe
Kampania "Ciało obce" - Fundacja SEXEDPL i agencja reklamowa Ancymony (*ancy), fot.: materiały prasowe

Kampania społeczna „Ciało obce” to owoc współpracy Fundacji SEXEDPL i agencji reklamowej Ancymony (*ancy). Jej celem jest zwrócenie uwagi na ogromną lukę w obszarze edukacji seksualnej młodych ludzi. Organizacja, razem z zespołem ekspertów, opracowała scenariusze lekcji dopasowanych do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji – inspirujące oraz oparte na specjalistycznej wiedzy. Materiały są dostępne do pobrania za darmo na stronie lekcjebeztabu.pl.

Lekcje bez tabu” to efekt lat pracy zespołu ekspertów SEXEDPL i gotowe narzędzie dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. Stworzyliśmy kompendium wiedzy na tematy, które mieszczą się pod hasłem edukacji seksualnej. Zawarta w nich wiedza dostosowana jest do wieku i dzisiejszych potrzeb młodych osób” - mówi Martyna Wyrzykowska, dyrektorka zarządzająca Fundacji SEXEDPL.

Kampania „Ciało obce” zachęca do korzystania z darmowych materiałów poprzez przyciąganie uwagi, emocjonalność i kreatywne podejście do problemu. Koncepcja została oparta na kontraście między tym, co abstrakcyjne i odległe, a tym co cielesne, intymne, kruche. 

W pierwszym filmie kampanii młodzi ludzie opowiadają o swoich doświadczeniach i odczuciach w kontekście wiedzy szkolnej i braku edukacji seksualnej. Projekt uzupełnią także inne formaty, oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i OOH (część outdoorowa zostanie zrealizowana we współpracy z Clear Channel). 

„Uważam, że to odważny i aktualny projekt – śmiały i nowoczesny zarówno na poziomie wizualnym, jak i tekstowym. Kampania przypomina, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca” – to coś absolutnie naturalnego, o czym powinniśmy mówić w otwarty i przystępny sposób” – mówi Łukasz Jankowski, senior art director i motion designer w agencji Ancymony (*ancy). 

W kampanii pojawi się także spot skierowany do nauczycieli. Wezmą w nim udział znani pedagodzy, którzy poruszą istotne kwestie w kontekście edukacji seksualnej. 

Spoty i formaty statyczne zostały zaprojektowane i zrealizowane przez Ancymony (*ancy). Key visuale agencja przygotowała we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft. W kampanię zaangażowało się również studio dźwiękowe Ucho Studio oraz młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).