11.11.08, 16:06

Wydatki na reklamę internetową wzrosły o 57 procent

W I półroczu twgo roku wartośc wydatków na reklamę on-line wyniosła 531 mln zł

Reklama w Internecie ma się coraz lepiej - z badania przeprowadzonego przez IAB i PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że w pierwszej połowie tego roku wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły o 57 procent w porównaniu do I połowy roku ubiegłego. Zdaniem autorów badania, wartość wydatków na reklamę on-line wyniosła w I półroczu 2008 r. 531 mln zł, w porównaniu do 339 mln zł w I połowie ubiegłego roku. Największy udział w rynku miała reklama graficzna (36 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: reklama w wyszukiwarkach (26 proc.) oraz ogłoszenia drobne (22 proc.). W porównaniu z I połową 2007 roku reklama graficzna utrzymała swoją dominującą pozycję, choć jej udział w rynku spadł o 5 proc. Wzrost odnotował za to segment ogłoszeń drobnych (o 2 proc.), reklama w wyszukiwarkach (o 7 proc.) oraz e- mail marketing (o 1 proc.). W I półroczu 2008 roku najczęściej reklamowały się sektory: finansowy (12 proc. rynku), telekomunikacyjny (11 proc.), motoryzacyjny (10 proc.), mediów i rozrywki (7 proc.) oraz handlowy (4 proc.).

- Kierunek, w którym zmierza polski rynek, wyznaczany jest przez zjawiska, jakie miały miejsce na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach jest głównym motorem rozwoju reklamy w Internecie. Przykładowo w Wielkiej Brytanii dominującą formą jest reklama w wyszukiwarkach - z udziałem w rynku na poziomie 58 proc., a kolejne miejsca zajmują reklama graficzna i ogłoszenia, z 21 proc. udziałami w każdym z tych segmentów - komentuje Paweł Ożarowski, dyrektor zespołu ds. usług dla sektora rozrywki i mediów w PricewaterhouseCoopers. Zdaniem analityków, szansą dla reklamy graficznej może być rozwój reklamy video, który ściśle wiąże się z dostępem do szerokopasmowego Internetu. Obecnie jednak dostęp do niego jest w Polsce zdecydowanie mniejszy niż w innych krajach Unii Europejskiej. - Na rynkach dojrzałych, dysponujących odpowiednią infrastrukturą, widać dynamiczny rozwój reklamy video - przykładowo w Stanach Zjednoczonych jej udział w całym rynku reklamy internetowej wzrósł z 1 proc. rok temu do 4 proc. w I półroczu 2008 r. - dodaje Ożarowski.

Komentarze

Powiązane

21.07.24, 14:00
| reklama & PR » informacje
Dolina Dobra rozpoczęła kampanię „ŚniadaTAK”
Dolina Dobra ruszyła z akcją „ŚniadaTAK”. Kampania koncentruje się na sposobach przygotowywania śniadań.
20.07.24, 19:02
| reklama & PR » informacje
Marka Tygryski współpracuje z Grupą JuraPark w nowej akcji dla Lidla
Marka Tygryski stawia na multibranding. Producent chrupek kukurydzianych przygotował akcję dla sieci Lidl we współpracy z Grupą JuraPark. 
20.07.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
STS przedłużył umowę z Rakowem Częstochowa
STS kontynuuje współpracę z Rakowem Częstochowa. Nowy kontrakt będzie obowiązywać przez dwa najbliższe sezony. 
19.07.24, 13:30
| reklama & PR » informacje
Vinted i UM nawiązały współpracę
UM wygrał przetarg Vinted. Pierwsza wspólna kampania rozpocznie się w okresie wakacyjnym.
19.07.24, 11:30
| reklama & PR » informacje
Agnieszka Sienkiewicz w spocie reklamowym Bioliq
Marka Bioliq rozpoczęła nową kampanię reklamową. W spocie marki wystąpiła Agnieszka Sienkiewicz.
19.07.24, 10:30
| reklama & PR » informacje
Nie rozczarujesz się! Mars Wrigley z kampanią reklamową batonu lodowego Snickers
Ruszyła szeroko zasięgowa kampania batonów lodowych Snickers. Mars Wrigley prezentuje spoty reklamowe utrzymane w wakacyjnym klimacie.
19.07.24, 09:30
| reklama & PR » informacje
STS przedłużył kontrakt sponsorski z Koroną Kielce
STS i Korona Kielce kontynuują współpracę. Umowa będzie obowiązywać do końca sezonu 2024/2025 z możliwością przedłużenia na kolejne lata. 
19.07.24, 08:30
| reklama & PR » informacje
Energa Obrót z kampanią świadomościowo-produktową. Moc równowagi w Twoim ekosystemie
Energa Obrót rozpoczęła 15 lipca br. nową kampanię świadomościowo-produktową pod hasłem Moc równowagi w Twoim ekosystemie.
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
19.07.24, 06:30
| reklama & PR » informacje
Hand Made stworzył kampanię dla Monster Munch
Agencja Hand Made realizuje loterię dla Monster Munch, marki z portfolio Lorenza. Hasło akcji to “Rower dobry dla ducha”.
 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 22.08.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.