12.04.15, 15:00

IRCenter rozszerza swoją ofertę o badania neuromarketingowe

IRCenter oferuje zbieranie i analizę danych pochodzących z pomiaru reakcji fizjologicznej mózgu respondentów na bodźce marketingowe poprzez neuroobrazowanie mózgu metodą EEG

Firma badawcza IRCenter wprowadza do oferty badania z zakresu neuromarketingu z wykorzystaniem technologii światowego lidera w zakresie neurobiologii – firmy Emotiv.

IRCenter oferuje zbieranie i analizę danych pochodzących z pomiaru reakcji fizjologicznej mózgu respondentów na bodźce marketingowe poprzez neuroobrazowanie mózgu metodą EEG (elektroencefalografia). Usługa realizowana jest we współpracy z gdańską firmą IN-SIGHT. "Wprowadzona przez nas metodologia daje niespotykaną dotąd możliwość precyzyjnego zwymiarowania zarówno atrybutów produktowych, jak i siły reakcji na benefit konsumencki, a także na zmierzenie poziomu powiązania danego komunikatu z marką" – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IRCenter.

W ramach nowej usługi IRCenter bada content telewizyjny i internetowy (na etapie animatików lub wersji off-line), strony www i  aplikacje mobilne (customer journey, user experience), materiały BTL i POS oraz reklamę na nośnikach OOH. Do realizacji badań wykorzystywana jest metodologia i sprzęt światowego lidera w zakresie neurobiologii  - firmy Emotiv. Respondentom zapewnia się naturalne warunki, dzięki zastosowaniu technologii 16 kanałowego, bezprzewodowego Emotiv EEG (affectiv suite i test bench). W pomiarach IRCenter posługuje się skalami afektywnymi oraz skalą BIS/ BAS. Jest to badanie potencjałów elektrycznych między lewą a prawą półkulą mózgu, które pozwala wychwycić naturalny proces uczenia się komunikatu (zapamiętywania, podążania do celu) poprzez rejestrację pracy systemów motywacyjnych: proaktywnego (BAS) i awersyjnego (BIS). Z perspektywy marketera jest to najbardziej istotny do zmierzenia parametr, który pozwala ocenić i zoptymalizować komunikację. Dla rozszerzenia obrazu IRCenter posługuje się dodatkowymi skalami afektywnymi na wymiarach: krótkotrwałej ekscytacji, długotrwałej ekscytacji, frustracji oraz zaangażowania vs. znudzenia.

Z perspektywy klientów istotny jest również fakt, że neuroobrazowanie mózgu jest badaniem fizjologicznym, w związku z czym wymaga mniejszych prób niż badania społeczne, aby uzyskać tę samą precyzję pomiaru dla populacji badanego segmentu. Test 24 – 22 osób daje wiarygodność pomiaru dla segmentu 7 – 8 milionowej populacji.

IRCenter jest jedyną agencją badawczą, która proponuje połącznie technologii EEG z badaniem eye tracking typu gaze point w ramach jednego pomiaru. Nowa usługa pomaga określić najważniejsze korzyści konsumenckie, dobrać skuteczny call to action oraz  zoptymalizować format komunikacji pod względem perswazyjności, atrakcyjności i wiarygodności.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).