12.04.15, 15:00
IRCenter rozszerza swoją ofertę o badania neuromarketingowe

Firma badawcza IRCenter wprowadza do oferty badania z zakresu neuromarketingu z wykorzystaniem technologii światowego lidera w zakresie neurobiologii – firmy Emotiv.
IRCenter oferuje zbieranie i analizę danych pochodzących z pomiaru reakcji fizjologicznej mózgu respondentów na bodźce marketingowe poprzez neuroobrazowanie mózgu metodą EEG (elektroencefalografia). Usługa realizowana jest we współpracy z gdańską firmą IN-SIGHT. "Wprowadzona przez nas metodologia daje niespotykaną dotąd możliwość precyzyjnego zwymiarowania zarówno atrybutów produktowych, jak i siły reakcji na benefit konsumencki, a także na zmierzenie poziomu powiązania danego komunikatu z marką" – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IRCenter.
W ramach nowej usługi IRCenter bada content telewizyjny i internetowy (na etapie animatików lub wersji off-line), strony www i aplikacje mobilne (customer journey, user experience), materiały BTL i POS oraz reklamę na nośnikach OOH. Do realizacji badań wykorzystywana jest metodologia i sprzęt światowego lidera w zakresie neurobiologii - firmy Emotiv. Respondentom zapewnia się naturalne warunki, dzięki zastosowaniu technologii 16 kanałowego, bezprzewodowego Emotiv EEG (affectiv suite i test bench). W pomiarach IRCenter posługuje się skalami afektywnymi oraz skalą BIS/ BAS. Jest to badanie potencjałów elektrycznych między lewą a prawą półkulą mózgu, które pozwala wychwycić naturalny proces uczenia się komunikatu (zapamiętywania, podążania do celu) poprzez rejestrację pracy systemów motywacyjnych: proaktywnego (BAS) i awersyjnego (BIS). Z perspektywy marketera jest to najbardziej istotny do zmierzenia parametr, który pozwala ocenić i zoptymalizować komunikację. Dla rozszerzenia obrazu IRCenter posługuje się dodatkowymi skalami afektywnymi na wymiarach: krótkotrwałej ekscytacji, długotrwałej ekscytacji, frustracji oraz zaangażowania vs. znudzenia.
Z perspektywy klientów istotny jest również fakt, że neuroobrazowanie mózgu jest badaniem fizjologicznym, w związku z czym wymaga mniejszych prób niż badania społeczne, aby uzyskać tę samą precyzję pomiaru dla populacji badanego segmentu. Test 24 – 22 osób daje wiarygodność pomiaru dla segmentu 7 – 8 milionowej populacji.
IRCenter jest jedyną agencją badawczą, która proponuje połącznie technologii EEG z badaniem eye tracking typu gaze point w ramach jednego pomiaru. Nowa usługa pomaga określić najważniejsze korzyści konsumenckie, dobrać skuteczny call to action oraz zoptymalizować format komunikacji pod względem perswazyjności, atrakcyjności i wiarygodności.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze