02.02.16, 10:00
Nawiązania do Gwiezdnych wojen opłaciły się markom
Ponad połowa internautów zadeklarowała kontakt z jakąkolwiek reklamą opartą na motywie "Gwiezdnych Wojen". Komunikacja real time marketing szczególnie opłaciła się tym, którzy w pomysłowy i humorystyczny sposób wprowadzili swój produkt w kontekst "Gwiezdnych wojen" - wynika z analizy IRCenter.
Ponad połowa internautów (57 proc.) zadeklarowała kontakt z jakąkolwiek reklamą opartą na motywie "Gwiezdnych Wojen", podczas gdy jedynie 12 proc. nie miało styczności z takim przekazem. Dosyć dużą grupę stanowią osoby, które nie pamiętały, czy widziały/słyszały tego typu treści reklamowe (30 proc.). Zdaniem specjalistów, wysoki odsetek niezdecydowanych może wynikać z tego, że niektóre marki jedynie w sposób pośredni nawiązywały do gwiezdnej sagi. Za przykład może tutaj posłużyć popularny Wargorr z kampanii Wedla, który jednym do złudzenia przypomina Lorda Vadera, u innych zaś nie wywołuje tego typu skojarzeń. Biorąc pod uwagę te okoliczności, poziom deklaracji kontaktu z przekazem reklamowym opartym na "Gwiezdnych Wojnach" jest dosyć wysoki.
Moderatorzy polskich profili markowych na Facebooku postawili na szeroko pojętą komunikację opartą na mechanice call to action. Na fanpage’ach widoczne były konkursy, przypomnienia o zbliżającej się premierze, a także pytania skierowane do fanów. Niektórzy publikowali krótkie filmiki (także interaktywne) oraz gwiezdne grafiki.
Wśród postów opublikowanych 18 grudnia 2015 r., pod względem zaangażowania szczególnie wyróżniały się grafiki produktowe wykorzystujące motyw "Gwiezdnych Wojen" wraz z odpowiednio zmodyfikowanym hasłem. Umiejętne dostosowanie produktu do sagi wraz ze zmodyfikowanym hasłem spodobało się fanom.
Spośród filmów opublikowanych na oficjalnych kanałach marek na YouTube, triumf odnotowali producenci elektroniki. Reklamy produktów LG oraz HP odnotowały największą liczbę wyświetleń.
Premiera gry "Star Wars Battlefront" (Electronic Arts) miała miejsce w listopadzie 2015 r., stąd też jej popularność w Google tak bardzo wzrosła. Dla graczy niezmiernie ważny jest także content video, o czym doskonale wiedzą vlogerzy gamingowi. Warto zaznaczyć, że Electronic Arts świetnie poradziło sobie na swoim kanale, publikując zwiastuny i filmy o nadchodzącym tytule – zwiastun premierowy odnotował ponad milion wyświetleń.
Kolejną, często poszukiwaną marką w Google było Lego. Zestawy klocków to atrakcyjna nagroda dla rodziców a konkurs z możliwością ich wygrania potrafi wywołać naprawdę duże zaangażowanie w social media. Oprócz tematyki konkursowej, marka Lego widoczna była także dyskusjach o wspomnieniach z dzieciństwa – niektórzy internauci wspominali czasy swojej młodości, kiedy to właśnie mieli do czynienia z marką.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertę
Komentarze