08.04.19, 09:00

2050 Polska dla Pokoleń. Nietypowe działania promocji raportu

Kadr z filmu animowanego
Fot.: materiały prasowe

Wystartowała nietypowa kampania komunikacyjna raportu „2050 Polska dla Pokoleń” Business Consulting Group przygotowanego we współpracy z organizacją WWF. W raporcie organizacja WWF przedstawiła, jak tragiczna przyszłość czeka nasza planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego trybu życia. 

Raport „2050 Polska dla Pokoleń” był punktem wyjścia do przygotowania wielokanałowej komunikacji stworzonej przez agencję McCANN, której zapowiedzią jest utwór „VI Katastrofa” duetu PRO8L3M oraz niecodzienna prognoza pogody na 2050 rok. Celem akcji jest uświadomienie społeczeństwu zagrożeń, jakie czekają ludzkość w związku ze zmianami klimatycznymi wywoływanymi przez działania człowieka (emisja dwutlenku węgla). 

Pierwszym elementem kampanii teasującym dalsze działania był pomysł na nietypowe połączenie sił raperskiego duetu PRO8L3M, WWF, McCANN, Outrage i MELT, co zaowocowało utworem „VI Katastrofa”. Za realizację działań PRO8L3M x WWF odpowiada agencja OUTRAGE we współpracy z agencją McCANN, odpowiedzialną za kampanię komunikacyjną raportu BCG przygotowanego we współpracy z WWF „2050 Polska dla Pokoleń”. Przedpremierowy odsłuch OUTPOST IN5TALACJA oraz doświadczenie VR „#2050” zostały wykreowane przez studio MELT. OUTRAGE odpowiada także za produkcję OUTPOST IN5TALACJA i kampanię towarzyszącą albumowi „Widmo”.

Kolejny etap kampanii to wyemitowana 5 kwietnia br. „Prognoza dla Pokoleń”. To niecodzienna prognoza pogody, prezentująca anomalie pogodowe na rok 2050. Jej opracowanie bazowało na informacjach z raportu w ścisłej konsultacji z WWF Polska. Pogoda transmitowana była w radiu, TV i internecie. Materiał ma wywołać dyskusję publiczną na temat skutków jakie mogą dotknąć Polskę.

W ramach akcji powstała również 2,5 min. animacja “Ekopatrioci” promująca raport. Została ona stworzona przez wielokrotnie nagradzany duet reżyserski Kijek/Adamski we współpracy z pięcioma wybitnymi polskimi ilustratorami (Acapulco, Ola NiePsuj, Paweł Mindler, Igor Kubik, Karol Banach), a oprawą muzyczną zajął się Piotr Kaliński szerzej znany jako Hatti Vatti. Każda sekunda animacji była konsultowana z ekspertami WWF Polska w oparciu o treść raportu. Krótsze formy animacji 15” i 30” trafią do TV jako display video w digitalu.

Raport „2050 Polska dla Pokoleń” został przygotowany przez Boston Consulting Group we współpracy z WWF Polska. Raport pokazuje, jak w 2050 roku może wyglądać życie Polaków: w sferze bezpieczeństwa, wolności, dobrobytu i zdrowia oraz zmian środowiskowych. Opisano je poprzez odniesienie się do sytuacji w obszarach: klimatu/ powietrza, rzek, Bałtyku, różnorodności biologicznej. Całość przedstawiona jest w dwóch scenariuszach: „business as usual” (czyli brak podjęcia odpowiednich działań) i tzw. „scenariusz dla pokoleń” (radykalne ograniczenia zużycia surowców, odejście od paliw kopalnych i inwestycja w ochronę środowiska).

Materiały stanowią początek dłuższych działań w ramach planowanej współpracy. Przy działaniach PRowych agencja McCANN współpracowała ze Sztengreber.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).