08.04.19, 09:00
2050 Polska dla Pokoleń. Nietypowe działania promocji raportu
Wystartowała nietypowa kampania komunikacyjna raportu „2050 Polska dla Pokoleń” Business Consulting Group przygotowanego we współpracy z organizacją WWF. W raporcie organizacja WWF przedstawiła, jak tragiczna przyszłość czeka nasza planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego trybu życia.
Raport „2050 Polska dla Pokoleń” był punktem wyjścia do przygotowania wielokanałowej komunikacji stworzonej przez agencję McCANN, której zapowiedzią jest utwór „VI Katastrofa” duetu PRO8L3M oraz niecodzienna prognoza pogody na 2050 rok. Celem akcji jest uświadomienie społeczeństwu zagrożeń, jakie czekają ludzkość w związku ze zmianami klimatycznymi wywoływanymi przez działania człowieka (emisja dwutlenku węgla).
Pierwszym elementem kampanii teasującym dalsze działania był pomysł na nietypowe połączenie sił raperskiego duetu PRO8L3M, WWF, McCANN, Outrage i MELT, co zaowocowało utworem „VI Katastrofa”. Za realizację działań PRO8L3M x WWF odpowiada agencja OUTRAGE we współpracy z agencją McCANN, odpowiedzialną za kampanię komunikacyjną raportu BCG przygotowanego we współpracy z WWF „2050 Polska dla Pokoleń”. Przedpremierowy odsłuch OUTPOST IN5TALACJA oraz doświadczenie VR „#2050” zostały wykreowane przez studio MELT. OUTRAGE odpowiada także za produkcję OUTPOST IN5TALACJA i kampanię towarzyszącą albumowi „Widmo”.
Kolejny etap kampanii to wyemitowana 5 kwietnia br. „Prognoza dla Pokoleń”. To niecodzienna prognoza pogody, prezentująca anomalie pogodowe na rok 2050. Jej opracowanie bazowało na informacjach z raportu w ścisłej konsultacji z WWF Polska. Pogoda transmitowana była w radiu, TV i internecie. Materiał ma wywołać dyskusję publiczną na temat skutków jakie mogą dotknąć Polskę.
W ramach akcji powstała również 2,5 min. animacja “Ekopatrioci” promująca raport. Została ona stworzona przez wielokrotnie nagradzany duet reżyserski Kijek/Adamski we współpracy z pięcioma wybitnymi polskimi ilustratorami (Acapulco, Ola NiePsuj, Paweł Mindler, Igor Kubik, Karol Banach), a oprawą muzyczną zajął się Piotr Kaliński szerzej znany jako Hatti Vatti. Każda sekunda animacji była konsultowana z ekspertami WWF Polska w oparciu o treść raportu. Krótsze formy animacji 15” i 30” trafią do TV jako display video w digitalu.
Raport „2050 Polska dla Pokoleń” został przygotowany przez Boston Consulting Group we współpracy z WWF Polska. Raport pokazuje, jak w 2050 roku może wyglądać życie Polaków: w sferze bezpieczeństwa, wolności, dobrobytu i zdrowia oraz zmian środowiskowych. Opisano je poprzez odniesienie się do sytuacji w obszarach: klimatu/ powietrza, rzek, Bałtyku, różnorodności biologicznej. Całość przedstawiona jest w dwóch scenariuszach: „business as usual” (czyli brak podjęcia odpowiednich działań) i tzw. „scenariusz dla pokoleń” (radykalne ograniczenia zużycia surowców, odejście od paliw kopalnych i inwestycja w ochronę środowiska).
Materiały stanowią początek dłuższych działań w ramach planowanej współpracy. Przy działaniach PRowych agencja McCANN współpracowała ze Sztengreber.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze