31.05.19, 18:00

#U20creators. Piłkarze w komunikacji agencji Labcon dla marki adidas

Kreacja karty
Fot.: materiały prasowe

Agencja contentowa Labcon (Group One) wygrała kolejny przetarg rozpisany przez adidas. Agencja, która od stycznia br. zajmuje się kompleksową komunikacją marki na polskim rynku, odpowiada również za działania marketingowe adidas podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej U-20, których gospodarzem jest Polska. Jednym z nich jest konkurs #U20creators, który promują piłkarze m.in.: Krzysztof Piątek, Grzegorz Krychowiak, Łukasz Fabiański, Karol Linetty i Jan Bednarek oraz twórcy internetowi.

Głównym zadaniem agencji Labcon jest niestandardowa i angażująca komunikacja marki adidas, która jest oficjalnym sponsorem trwającego turnieju Mistrzostw Świata U-20 i młodych zawodników reprezentacji Polski: Mateusza Bogusza, Adriana Benedyczaka, Marcela Zylli, Sebastiana Walukiewicza, Michała Skórasia, Jana Sobocińskiego, Serafina Szoty i Adriana Łyszczarza.

Punktem wyjścia do opracowanej idei komunikacji był trend powszechny wśród młodej grupy docelowej adidas Football: kolekcjonowanie kart piłkarskich. W oparciu o ten insight agencja Labcon przygotowała konkurs #U20creators, który odbywa się na Instagram Stories ośmiu młodych piłkarzy, ambasadorów adidas. Dobór narzędzia jest dość nietypowy. Komunikaty na Story znikają przecież po 24 godzinach. Aktywacja polega na poszukiwaniu znikających kart piłkarskich adidas przez cały okres fazy grupowej Mistrzostw, a następnie na opublikowaniu zebranej kolekcji na swoim Instagram Story. Dodatkowa atrakcją są specjalne karty z piłką, widoczne jedynie przez 5 godzin. Za odpowiedź, na pytanie znajdujące się na każdej z nich można wygrać oryginalną piłkę z danego meczu. Konkurs zakończy się 31 maja br.

Labcon wykorzystuje kanały różnorodnych influencerów precyzyjnie trafiających do grupy docelowej adidas Football. Instagramerzy piłkarscy m.in.: Footroll, Lotar, Lachu, Lis Pola Karnego i znany z telewizji Gabor pełnią funkcję hostów konkursu. Na starcie akcji komunikacyjnie wsparli go również zawodnicy kadry A: Piątek, Krychowiak, Fabiański, Linetty, Bednarek, którzy na Instagramie opublikowali swoją limitowaną złotą kartę piłkarską. Youtuberzy gamingowi, Jcob i Koza Sport, wsparli komunikację głównego konkursu dodatkowymi aktywacjami z nagrodami.

Konkurs #U20creators to nie jedyne działania realizowane dla marki adidas w kontekście Mistrzostw Świata U-20. W trakcie rozgrywanych meczów w fazie grupowej agencja prowadzi również real-time’owe działania na Instagram Story zawodników U-20. Zrealizowana została też dedykowana sesja zdjęciowa, której efekty można znaleźć na Instagramowych feedach piłkarzy kadry młodzieżowej. Z kolei na Youtubie Footrolla powstał odcinek specjalny z udziałem zawodnika adidas U-20, Sebastiana Walukiewicza.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).