Radosław Michalski: Wygrają miasta, które z pandemii wyciągnęły właściwą lekcję

Pandemia przyśpieszyła proces profesjonalizacji miejskich agend zajmujących się promocją - mówi dla portalmedialny.pl Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. „Nie wolno nam się zatrzymać w tym procesie. Turystyka to nie tylko proste „spędzanie czasu wolnego”, to narzędzie promocji miasta, budowania jego marki na przyszłe lata oraz ściągania inwestorów. Wygrają miasta, które z pandemii wyciągnęły właściwą lekcję” – podkreśla Michalski. Druga część rozmowy.

Pierwsza część rozmowy TUTAJ>>>>>>>>>>>> 

Kuba Wajdzik Pandemia przebudowała turystykę, ale czy na tyle, by wciąż nie walczyć o turystę z całego świata?

Radosław Michalski: Nie wolno odpuścić rynków zagranicznych. Z czasem, gdy sytuacja zacznie wracać do normy, odegrają one istotną rolę w odbudowie turystyki - w tym także poprzez przyjazd turysty zamożniejszego. Dlatego Wrocław prowadzi kampanie podtrzymujące zainteresowanie miastem na głównych rynkach i stara się pozyskać nowe. Także w trakcie pandemii nasze spoty reklamowe i wirtualne spacery turystyczne przygotowywaliśmy w różnych językach. Wrocław był European Best Destination 2018 roku i myślę - wnosząc także po przywołanych wcześniej zagranicznych rankingach - nie stracił tej pozycji.

KW: Jak wyglądała promocja Wrocławia podczas trwania pandemii? Czy udało się dotrzeć z nią do potencjalnych odbiorców?

PM: Myślę, że tę skuteczność potwierdza najlepiej ożywienie rynku turystycznego we wspomnianych już okresach luzowania obostrzeń. Bardzo efektywnie korzystaliśmy z Internetu, rozbudowując przy okazji miejskie profile w mediach społecznościowych. To tam emitowaliśmy, między innymi Wrocławskie Spacery Turystyczne, ale także Noc Muzeów. Zupełnie nowym projektem były „Dachy Wrocławia” - cykl koncertów, promujących miasto poprzez muzykę, której tło stanowiły panoramy stolicy Dolnego Śląska. Poszczególne piosenki stanowią dodatkowy materiał promocyjny,  także za granicą. Wszystkie te akcje spotkały sie z dobrym przyjęciem w sieci.

KW: Skąd wziął się pomysł na kampanię „Moda Na Wrocław” i wykorzystanie social mediów?

PM: To wejście w zupełnie nowy segment promocyjnego rynku. Wrocław ze świadomą kampanią trafił do wydawnictw modowych i lifestylowych, podtrzymując tym samym zbudowany już wizerunek miasta przyjaznego i dobrego do życia. No i miasta, które chce być wieloaspektowo modne. Ta kampania to efekt współpracy z Agatą Brodzką (BRODZKA), która wyszła do nas z taką propozycją, dając dostęp do swojego pakietu czasopism i połączenie sił w promocji marek prezentowanych we Wrocławiu i na tle Wrocławia. To także działanie adresowane do klientów średniej i wyższej półki, aby zachęcić ich do odwiedzenia Wrocławia. Poza tym, że są oni dla nas bardzo atrakcyjnymi gośćmi w ogóle, w tym szczególnym czasie pandemii mogą częściowo zastąpić turystę zagranicznego w sensie korzystania z miasta i jego atrakcji. Kampania realizuje też cel strategiczny - zachęca do widzenia Wrocławia jako miasta przyjaznego do życia i miejsca w którym warto studiować i po prostu mieszkać. 

KW:  Dzisiaj wiele działań promocyjnych przenosi się do sieci. Takie działania w najbliższym czasie będą grały pierwsze skrzypce, czy jednak będą uzupełnieniem tradycyjnych form promocji miasta?

PM: Nie da się zamknąć wszystkiego w sieci. Myślę - czujemy to chyba wszyscy - że zamknięcie bardzo nas już wszystkich zmęczyło. Chcemy podróżować, chcemy poznawać nowe miejsca, chcemy spotykać się z ludźmi. Internet, owszem, stał się kluczowym medium dla promocji, ale nie może być jedynym takim miejscem. Kampanie promocyjne muszą być przygotowywane kompleksowo. Outdoor musi być silnie zlinkowany z siecią, nie wolno zaniedbywać działań związanych z product placementem i natywnymi materiałami informacyjnymi w mediach. Niezmiennie ważną pozostanie troska o tych, którzy odwiedzają nasze miasta - to oni będą naszą najlepszą wizytówką na zewnątrz. Pandemia przyśpieszyła proces profesjonalizacji działów i jednostek promujących miasta. Nie wolno się w tym procesie zatrzymać. Miasta, które wyciągną z niego właściwą lekcję mogą, z czasem, na pandemii zyskać.

KW: Jakie są najbliższe plany promocyjne Wrocławia?

PM: Kończymy właśnie drugą edycję kampanii outdoorowej „Dawno Cię tu nie było - spotkajmy się we Wrocławiu”. To kontynuacja kampanii z ubiegłego roku – zarówno wtedy, jak i teraz, zapraszaliśmy mieszkańców największych miast Polski, by na swój wakacyjny kierunek obrali sobie Wrocław. Obiecaliśmy, że miasto poczeka – i teraz, kiedy rynek znów tętni życiem, a miejskie atrakcje są otwarte, czekamy na odwiedziny…

Poza billboardami i citylightami w ponad 200 lokacjach, promujemy się także w ogólnopolskich mediach, rozgłośniach radiowych oraz oczywiście w Internecie. Częścią kampanii stanie się także promowane przez nas wspólnie z lotniskami oraz regionem Warmii i Mazur połączenie samolotowe z krainy jezior do stolicy krasnali. 

KW: I na koniec pytanie o promocję w ogóle turystyki. Jest jakiś pomysł strategii turystycznej, który w ostatnich latach zrobił na Państwu wrażenie?  

PM: Przyglądamy się konkurencji, w tych obserwacjach staramy się jednak wychodzić poza Polskę, szukając inspiracji także wśród znanych światowych destynacji. Bardzo podoba mi się model prowadzony przez Dubaj – najbardziej turystyczne miasto Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Umiejętnie grają sentymentem i emocjami towarzyszącymi nam, gdy poszukujemy miejsca do wypoczynku, a mnogość atrakcji miasta i regionu sprawia, że są oni w stanie wygenerować kilka różnych linii kampanii dedykowanych turystom o różnych zainteresowania i o różnych portfelach. Model dubajski pokazuje, że używając odpowiednich metod i efektywnie korzystając z Internetu można dzisiaj przygotować dobrą kampanię nie rujnując budżetu promocyjnego. We Wrocławiu chcemy uczyć się od najlepszych.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Radosław Michalski
Pełni obowiązki Dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki w Departamencie Prezydenta Wrocławia (od 2018 r.), koordynując także kwestiami współpracy międzynarodowej oraz relacji ze środowiskiem naukowym. Kieruje radą nadzorczą Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (od 2020 r.), zajmującej się środowiskiem biznesowym Wrocławia i okolicznych gmin. Z ramienia Prezydenta Wrocławia odpowiada za przygotowania Wrocławia do EXPO 2021.
Obronił pracę doktorską w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji. Wcześniej ukończył studia magisterskie z nauk politycznych na Uniwersytecie Wrocławskim oraz z teologii na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu. Interesuje się literaturą, turystyką pieszą, rozwojem miast i idei. Urodzony we Wrocławiu, rocznik 1982.

Komentarze

Powiązane

13.09.24, 12:10
| reklama & PR » informacje
Majonez Kielecki świętuje 65. urodziny
W tym roku przypada 65. rocznica rozpoczęcia produkcji Majonezu Kieleckiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych produktów spożywczych w Polsce.
13.09.24, 10:45
| telewizja / VOD » ludzie | reklama & PR » ludzie
Katarzyna Topol kończy pracę w TVN Media i przechodzi do Universal Music Central Eastern Europe
Katarzyna Topol, ostatnio zajmująca stanowisko Sales Unit Deputy Director w TVN Media (Grupa Warner Bros. Discovery) dołączy od października br. do Universal Music Polska. W nowej firmie Topol obejmie stanowisko stanowisko Brand Partnerships Director CEE.
13.09.24, 09:01
| reklama & PR » ludzie
Anna Jankowska awansowała w RTB House
Anna Jankowska objęła stanowisko Executive VP of Global Partnerships w Adlook, awansując jednocześnie w RTB House.
12.09.24, 20:19
| reklama & PR » informacje
Lidl partnerem rozgrywek Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji UEFA
Lidl został Oficjalnym Partnerem rozgrywek Ligi Europy UEFA oraz Ligi Konferencji UEFA na trzy kolejne lata aż do sezonu 2026/27. Udział marki wiąże się z umożliwieniem ponad 12 tys. dzieci wyprowadzenia graczy na murawy europejskich boisk, na których rozgrywane są oba turnieje.
12.09.24, 18:00
| reklama & PR » ludzie
Beata Michalik zasiliła szeregi agencji Labcon
Beata Michalik objęła stanowisko Creative Production Team Lead w agencji relevant stories Labcon (Group One). Swoje doświadczenie zdobywała w firmach takich jak Brand New Galaxy (obecnie Assembly Global), Life on Mars oraz Isobar Polska. 
12.09.24, 08:48
| reklama & PR » informacje
Łowicz sos! Marka sięga po aranżację przeboju Haddaway’a What is love
Marka Łowicz powraca z nową, muzyczną kampanią promującą sosy do dań na ciepło. Przebój „Więcej warzyw”, który trzy lata temu stworzono na podstawie hitu Backstreet Boys – doczekał się swojego następcy.
12.09.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Tokyo Sushi klientem agencji more
We wrześniu br. agencja more rozpoczęła współpracę z Tokyo Sushi, siecią restauracji oferującą dania kuchni japońskiej.
11.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Dominik Bos poprowadzi Podcast Od Zera w ramach kampanii Pepsi Zero Cukru
Marka Pepsi rusza z podcastem „OD ZERA” w której goście opowiedzą o tym, jak mała, niepozorna decyzja może przerodzić się w epicką historię zgodnie z zasadą „od zera do bohatera”. Gospodarzem wywiadów będzie youtuber Dominik Bos.
11.09.24, 17:00
| reklama & PR » ludzie
Magda Oleś-Stangrodzka awansuje w Big Picture
Na początku września br. Magda Oleś-Stangrodzka awansowała na stanowisko Senior PR Consultant w Big Picture. Agencja tłumaczy awans w związku z rozwojem praktyki komunikacji korporacyjnej. 
10.09.24, 21:00
| reklama & PR » informacje
Julka Żugaj i Kuba Patec Patecki ambasadorami kampanii płatków śniadaniowych Lubella
W najnowszej kampanii marki Lubella, odbiorcy będą mogli stworzyć własny avatar za pomocą fungeneratora AI od Lubelli i znaleźć się na limitowanym opakowaniu płatków Lubella Choco Kulki. Akcję wspiera również konkurs.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalistka/Specjalista ds. promocji i obsługi widowni

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera | Warszawa

Przejdź do oferty

Stanowisko ds. promocji i komunikacji

Muzeum – Miejsce Pamięci KL Plaszow w Krakowie. Niemiecki nazistowski obóz pracy i obóz koncentracyjny (1942-1945) (w organizacji) | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacja Społeczna i Promocja

Regionalny Instytut Kultury im. Wojciecha Korfantego | Katowice

Przejdź do oferty
Konkursy
do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 11.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.10.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.