27.02.22, 12:56

Organizacje branżowe public relations apelują do mediów i branży w sprawie rosyjskiej inwazji na Ukrainę

Logo SAPR, fot.: materiały prasowe

Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Związek Firm Public Relations zgodnie potępiły bezprecedensową akcję międzynarodowej agresji jaką jest napaść Federacji Rosyjskiej, wspieranej przez Białoruś, na wolną i niepodległą Ukrainę.

Organizacje wyraziły solidarność wobec narodu ukraińskiego oraz wszystkich osób z Ukrainy przebywających w Polsce. Jak podkreślają sygnatariusze otwartego listu, w polskiej branży PR pracuje wiele osób z Ukrainy. „Jesteśmy z Wami w trosce o los Waszych najbliższych i przyjaciół w Ukrainie oraz Waszej Ojczyzny!” – deklarują organizacje.

Jednoznacznie wyrażamy sprzeciw wobec wprowadzenia do Europy przez reżimy w Moskwie i Mińsku wojny, która niesie gwałt takich podstawowych wartości jak życie ludzkie, demokracja, prawa człowieka oraz zaufanie społeczne w wymiarze lokalnym i globalnym. Zdecydowanie potępiamy fakt, że wojna ta opiera się na środkach zarówno militarnych, jak i komunikacyjnych. Rosyjskim działaniom wojennym na lądzie i w powietrzu towarzyszy wojna dezinformacyjna i psychologiczna przy absolutnie nieakceptowalnym wykorzystaniu do realizacji militarnych celów ofensywnych środków komunikacji, cyberataków oraz zmasowanych akcji farm trolli” – czytamy w oświadczeniu.

Jak podkreślają sygnatariusze listu, wojna propagandowa i dezinformacyjna toczy się także w innych krajach, w tym w Polsce. Ma ona na celu nie tylko zdezorientowanie odbiorców, ale i zastraszenie obywateli wolnych państw demokratycznych. „W związku z tym apelujemy do mediów oraz publicystów, zwłaszcza funkcjonujących w kanałach mediów społecznościowych, o szczególną uwagę wobec realizowanej przez rosyjskiego agresora dezinformacji w zakresie tzw. fake news oraz prosimy o nadzwyczaj dokładne stosowanie procedur fact-checkingowych, czyli weryfikowania prawdziwości informacji zarówno płynących z miejsc rosyjskiej napaści w Ukrainie, jak i z konsekwencji tej agresji w obszarach gospodarczych i społecznych” – piszą organizacje w dokumencie.

Apel do specjalistów PR w Rosji i na Białorusi

Sygnatariusze apelują również do wszystkich specjalistów public relations w Rosji i na Białorusi, by nie wspierali swymi działaniami militarnej agresji na sąsiada - niepodległe państwo jakim jest Ukraina. „Wzywamy również polskie firmy PR i specjalistów naszego zawodu do krytycznego zweryfikowania czy nie pracują dla podmiotów bezpośrednio wspierających i reprezentujących w naszym kraju wojenne interesy rosyjskiego agresora. W zaistniałych okolicznościach uważamy to za niedopuszczalne. Prawdziwe public relations opiera się wyłącznie na prawdzie oraz poszanowaniu takich wartości jak życie ludzkie, wolność, demokracja i suwerenność. Z ogromnym niepokojem obserwujemy eskalację działań łamiących te wartości poprzez rosyjską napaść na Ukrainę oraz dezinformacyjną aktywność skierowaną wobec innych państw i społeczeństw. Wszyscy mamy nadzieję, że ta agresja i dezinformacja się zatrzyma oraz zostanie przywrócony pokój” – czytamy we wspólnym oświadczeniu podpisanym przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Związek Firm Public Relations.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).