18.09.23, 17:04
Bierze Cię WK_RW? Agencja Lotna autorem kampanii społecznej Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem
Agencja kreatywna Lotna na zlecenie Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem stworzyła kampanię społeczną, która ma zwracać uwagę na problemy związane z prawami kobiet w Polsce.
„Założeniem Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem było dotarcie głównie do kobiet, szczególnie z pokolenia Y i Z, bowiem dzisiejsze problemy dotyczą przede wszystkim ich” – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej i autor kampanii. „Wykorzystując tematy, którymi zajmuje się Koalicja oraz jej samą nazwę, stworzyliśmy bardzo mocny przekaz, który dokładnie trafia do tej grupy docelowej” – dodaje Flis.
Wielka Koalicja za Równością i Wyborem to zrzeszenie krajowych i międzynarodowych organizacji zajmujących się prawami reprodukcyjnymi, prawami pacjenckimi i edukacją seksualną. Skrócona nazwa brzmi WKRW, która jest podobna do jednego z nieparlamentarnych słów. To wyraz emocji – złości i niezadowolenia na stan praw kobiet w Polsce, w szczególności praw reprodukcyjnych. Tym samym skrót ma siłę oraz moc sprawczą.
Hasłem spajającym całą kampanię zostało pytanie: „Bierze Cię WK_RW?”. „Skupiliśmy się na emocjach wynikających z problemów i spraw dotykających kobiet – sytuacji związanej z ich prawami, dostępem do antykoncepcji, legalizacją aborcji oraz rzetelnej edukacji seksualnej” – mówi Anita Kamila Sochacka, współwłaścicielka agencji. „Chcieliśmy nie tylko zwrócić ich uwagę na te problemy, ale też wydobyć na powierzchnię emocje, które buzują w młodych kobietach i przekuć je w sprawczość. Nasz cel to nie tylko zwiększenie świadomości. To także motywacja do większej aktywności i zaangażowania się w budowę społeczeństwa obywatelskiego, które może przejawiać się na przykład poprzez korzystanie ze swoich praw konstytucyjnych, czyli aktywnego uczestnictwa w wyborach” – dodaje Sochacka.
Kampania opiera się na wyselekcjonowanych hasłach, które stały się key visualami akcji. Całość działań prowadzona jest offline (plakaty, ulotki, bannery) oraz online – kreacje dostępne są w digitalu, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.
„Nasze działania prowadzimy na Instagramie i Tik Toku, gdzie najłatwiej dotrzeć jest do zetek i millenialsów” – mówi Piotr Mateńko, head of social media w Lotnej. „Wykorzystujemy materiały dynamiczne, nawiązujemy do trendów oraz do kultury memicznej – tak, by przekaz, mimo całej swojej powagi, nie przytłaczał użytkowników i wciąż był dla nich łatwo przyswajalny” – dodaje Mateńko.
Kampania społeczna wystartowała na początku sierpnia i potrwa do 14 października br.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze