02.11.23, 20:01
#StopRomofobii. Romowie apelują przed siedzibami Google, Mety i Netflixa
W kraju, w którym coraz głośniej i odważniej mówi się o równości i tolerancji, wciąż istnieją grupy etniczne traktowane stereotypowo i krzywdząco. Do tej grupy należą m.in. Romowie, których w Polsce, według różnych i nie do końca precyzyjnych źródeł, jest od kilkunastu do 30 tys. Agencja Publicis Worldwide Poland postanowiła rozpocząć społeczną dyskusję na ten temat i oddaje głos Romom w przestrzeni miejskiej.
Na ulicach Warszawy pojawiły się billboardy nawołujące technologicznych gigantów - Google, Metę i Netflixa - do poprawy ich usług i produktów, tak, by były one bardziej inkluzywne oraz uwzględniały osoby o narodowości romskiej. Hasło przewodnie kampanii to „#StopRomofobii”. Apel do Mety o uzupełnienie biblioteki emoji o romską flagę został wyświetlony przy Rondzie Daszyńskiego.
Propozycja projektu pierwszego w historii firmy Google romskiego Doodle’a pojawiła się na ulicy Towarowej. Rysunek mógłby się pojawić na stronie głównej wyszukiwarki 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Języka Romskiego. Projekt Doodle’a został skonsultowany z romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.
W sąsiedztwie muralu Netflixa, znajdującym się na skrzyżowaniu ulic Kruczej i Alei Jerozolimskich, wyświetlono wiadomość nawiązującą do serialu „Infamia”, który powiela wiele stereotypów na temat Romów. Billboard wzywa Netflix do pokazania tej grupy etnicznej bez krzywdzących ją uprzedzeń.
„Walka ze stereotypami jest możliwa dzięki popularyzowaniu romskiej kultury i jej społeczności. Zachęcamy Metę, Google i Netflixa, aby w tym pomogli i podjęli działania, dzięki którym Romowie będą mogli w pełni korzystać z ich usług i produktów” – mówi Joanna Karwowska-Koza, Strategy & Growth Director Publicis Worldwide Poland.
„Według danych zebranych podczas Narodowego Spisu Powszechnego w 2021 r. ponad 13 tys. osób zadeklarowało swoją przynależność etniczną jako romską. Romowie, w całej różnorodności, są największą mniejszością etniczną w Europie i borykają się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Możemy mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej skutkami są m.in. dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy wynajęcia mieszkania” – dodają Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady Romów.
Billboardy powstały dla Centralnej Rady Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe: Publicis Worldwide Poland jest autorem koncepcji kreatywnej oraz strategii, natomiast planowaniem i zakupem nośników zajął się Spark Foundry.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze