02.11.23, 20:01

#StopRomofobii. Romowie apelują przed siedzibami Google, Mety i Netflixa

KV kampanii #StopRomofobii, fot.: materiały prasowe

W kraju, w którym coraz głośniej i odważniej mówi się o równości i tolerancji, wciąż istnieją grupy etniczne traktowane stereotypowo i krzywdząco. Do tej grupy należą m.in. Romowie, których w Polsce, według różnych i nie do końca precyzyjnych źródeł, jest od kilkunastu do 30 tys. Agencja Publicis Worldwide Poland postanowiła rozpocząć społeczną dyskusję na ten temat i oddaje głos Romom w przestrzeni miejskiej.

Na ulicach Warszawy pojawiły się billboardy nawołujące technologicznych gigantów - Google, Metę i Netflixa - do poprawy ich usług i produktów, tak, by były one bardziej inkluzywne oraz uwzględniały osoby o narodowości romskiej. Hasło przewodnie kampanii to „#StopRomofobii”. Apel do Mety o uzupełnienie biblioteki emoji o romską flagę został wyświetlony przy Rondzie Daszyńskiego.

Propozycja projektu pierwszego w historii firmy Google romskiego Doodle’a pojawiła się na ulicy Towarowej. Rysunek mógłby się pojawić na stronie głównej wyszukiwarki 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Języka Romskiego. Projekt Doodle’a został skonsultowany z romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.

W sąsiedztwie muralu Netflixa, znajdującym się na skrzyżowaniu ulic Kruczej i Alei Jerozolimskich, wyświetlono wiadomość nawiązującą do serialu „Infamia”, który powiela wiele stereotypów na temat Romów. Billboard wzywa Netflix do pokazania tej grupy etnicznej bez krzywdzących ją uprzedzeń.

Walka ze stereotypami jest możliwa dzięki popularyzowaniu romskiej kultury i jej społeczności. Zachęcamy Metę, Google i Netflixa, aby w tym pomogli i podjęli działania, dzięki którym Romowie będą mogli w pełni korzystać z ich usług i produktów” – mówi Joanna Karwowska-Koza, Strategy & Growth Director Publicis Worldwide Poland.

Według danych zebranych podczas Narodowego Spisu Powszechnego w 2021 r. ponad 13 tys. osób zadeklarowało swoją przynależność etniczną jako romską. Romowie, w całej różnorodności, są największą mniejszością etniczną w Europie i borykają się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Możemy mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej skutkami są m.in. dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy wynajęcia mieszkania” – dodają Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady Romów.

Billboardy powstały dla Centralnej Rady Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe: Publicis Worldwide Poland jest autorem koncepcji kreatywnej oraz strategii, natomiast planowaniem i zakupem nośników zajął się Spark Foundry.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).