28.11.24, 13:00

Hannibal Lecter na tropie dawców szpiku w kampanii DKMS z influencerami

Kampania DKMS, fot.: materiały prasowe Lifetube

Hannibal Lecter stał się inspiracją do mrocznej kampanii przygotowanej przez Lifetube dla Fundacji DKMS, wspierającej dawców szpiku. W projekt zaangażowali się młodzi influencerzy, w tym aktor Maciek Musiałowski oraz tiktokerka HaaiPaaapi.

Polska zajmuje 5. miejsce na świecie pod względem liczby potencjalnych dawców szpiku, jednak wciąż jest ich za mało. Codziennie z bazy wypadają kolejni dawcy z powodu kwestii medycznych lub przekroczenia wieku, a 20% pacjentów w Polsce nie znajduje zgodnego dawcy.

Fundacja, zapraszając do współpracy influencerów z pokolenia Z, pragnie dotrzeć do młodych osób gotowych podzielić się częścią siebie, by pomóc innym. Za koncepcję, dobór twórców oraz całościową realizację odpowiada Lifetube, jedna z czołowych agencji influencer marketingowych w Polsce.

„Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, ale również zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonowych scen z ‚Hannibala’” - mówi Łukasz Gwiazda, Group Strategy and Creative Manager w Lifetube

Dzięki zrozumiałej komunikacji, która opiera się na kulturze, udało się nie tylko wyedukować widzów, ale również ich rozbawić, a co za tym idzie zwiększyć prawdopodobieństwo, że treść zostanie w ich pamięci na dłużej” - mówi Robert Fidler, Creative Lead w Lifetube

Mimo że oba spoty mają zaledwie 30 sekund, zawierają wiele istotnych informacji, a sam Hannibal przyjmuje rolę eksperta. Podobnie jak w filmie czy serialu, doskonale zna tajniki ludzkiego ciała. “Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?” – pyta w mrocznej scenerii Hannibal Lecter. 

„Strach przed bólem i obawa o skomplikowanie procedury to obecnie jedne z największych barier rejestracji. Naszym głównym celem jest przede wszystkim budowanie świadomości idei dawstwa szpiku, ale też obalanie szkodliwych mitów”  – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka projektu po stronie Fundacji DKMS

Rejestracja jest prosta, bezbolesna i trwa zaledwie 10 minut, a bezpłatny pakiet można zamówić przez internet.

Komentarze

Powiązane

06.04.25, 14:58
| reklama & PR » informacje
Maspex promuje nową wersję marki Nestea
Nestea (Maspex) wprowadza Nestea Sparkling – gazowaną wersję napoju herbacianego.
06.04.25, 13:20
| reklama & PR » informacje
Tradycyjnie doskonały. ONE House planuje i kupuje media TV dla Majonezu Kieleckiego
Agencja mediowa ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów TV w nowej kampanii Majonezu Kieleckiego pod hasłem „Tradycyjnie doskonały”.
06.04.25, 11:23
| reklama & PR » informacje
Taktyka Mistrza Trawnika. Kampania TV i internetowa marki Florovit
Grupa INCO, właściciel marki Florovit, ruszył z kampanią nawozów do pielęgnacji trawników Florovit Mistrzowski Trawnik.
05.04.25, 12:00
| reklama & PR » informacje
Komfort stawia na dynamiczną komunikację wizualną
Komfort rusza z działaniami promującymi szeroką ofertę usług. Treści marketingowe wzbogacone AI mają wyróżniać portfolio produktów oraz rozwiązań.
04.04.25, 22:00
| reklama & PR » informacje
PayPo przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej
PayPo, firma działająca na rynku płatności odroczonych skierowanych do sklepów internetowych, przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej na kolejny rok.
04.04.25, 20:00
| reklama & PR » ludzie
Ewelina Rozpara Dyrektorą Marketingu Business Centre Club
Ewelina Rozpara objęła stanowisko Dyrektor Marketingu Business Centre Club. 
04.04.25, 16:00
| reklama & PR » informacje
Rośnij! ONE House odpowiada za planowanie i zakup mediów digital dla marki Substral
Agencja mediowa ONE House kontynuuje realizację strategii mediowej oraz zakup mediów digital w ramach kampanii „Rośnij!” marki Substral z portfolio  Evergreen Garden Care. poprzez precyzyjne dotarcie do pasjonatów ogrodnictwa.
04.04.25, 13:00
| reklama & PR » informacje
Instytut Publico pracuje dla Stowarzyszenia Moc Wsparcia
Instytut Publico rozpoczął współpracę ze Stowarzyszeniem Moc Wsparcia ze Śląska. 
04.04.25, 10:04
| reklama & PR » informacje
PKO Bank Polski w przetargu wybiera FCB Warsaw
PKO Bank Polski ma nową agencję wspierającą w obszarze marketingu. 
04.04.25, 08:11
| reklama & PR » informacje
NYX Professional Makeup promuje nową linię produktów The Face Glue
Marka NYX Professional Makeup (L'Oréal) wprowadza na rynek nową linię produktów "The Face Glue", zapewniającą długotrwały makijaż. Kampanię promującą nowości przygotowała i realizuje agencja Labcon relevant stories (Group One).