28.11.24, 13:00
Hannibal Lecter na tropie dawców szpiku w kampanii DKMS z influencerami
Hannibal Lecter stał się inspiracją do mrocznej kampanii przygotowanej przez Lifetube dla Fundacji DKMS, wspierającej dawców szpiku. W projekt zaangażowali się młodzi influencerzy, w tym aktor Maciek Musiałowski oraz tiktokerka HaaiPaaapi.
Polska zajmuje 5. miejsce na świecie pod względem liczby potencjalnych dawców szpiku, jednak wciąż jest ich za mało. Codziennie z bazy wypadają kolejni dawcy z powodu kwestii medycznych lub przekroczenia wieku, a 20% pacjentów w Polsce nie znajduje zgodnego dawcy.
Fundacja, zapraszając do współpracy influencerów z pokolenia Z, pragnie dotrzeć do młodych osób gotowych podzielić się częścią siebie, by pomóc innym. Za koncepcję, dobór twórców oraz całościową realizację odpowiada Lifetube, jedna z czołowych agencji influencer marketingowych w Polsce.
„Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, ale również zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonowych scen z ‚Hannibala’” - mówi Łukasz Gwiazda, Group Strategy and Creative Manager w Lifetube
„Dzięki zrozumiałej komunikacji, która opiera się na kulturze, udało się nie tylko wyedukować widzów, ale również ich rozbawić, a co za tym idzie zwiększyć prawdopodobieństwo, że treść zostanie w ich pamięci na dłużej” - mówi Robert Fidler, Creative Lead w Lifetube
Mimo że oba spoty mają zaledwie 30 sekund, zawierają wiele istotnych informacji, a sam Hannibal przyjmuje rolę eksperta. Podobnie jak w filmie czy serialu, doskonale zna tajniki ludzkiego ciała. “Próbowałaś już kiedyś… wydobyć ludzki szpik?” – pyta w mrocznej scenerii Hannibal Lecter.
„Strach przed bólem i obawa o skomplikowanie procedury to obecnie jedne z największych barier rejestracji. Naszym głównym celem jest przede wszystkim budowanie świadomości idei dawstwa szpiku, ale też obalanie szkodliwych mitów” – mówi Anna Połotnicka, koordynatorka projektu po stronie Fundacji DKMS
Rejestracja jest prosta, bezbolesna i trwa zaledwie 10 minut, a bezpłatny pakiet można zamówić przez internet.
Komentarze