06.04.12, 20:56

Najbardziej opiniotwórcze media w styczniu: Rzeczpospolita na czele

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów stycznia 2012 roku należy do "Rzeczpospolitej". Drugą pozycję zajęła "Gazeta Wyborcza". Na podium jest też "Dziennik Gazeta Prawna", a tuż za nim: telewizja TVN24 oraz radio RMF FM - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów stycznia 2012 roku należy do "Rzeczpospolitej". Drugą pozycję zajęła "Gazeta Wyborcza". Na podium jest też "Dziennik Gazeta Prawna", a tuż za nim: telewizja TVN24 oraz radio RMF FM - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach najczęściej komentowano sprawę katastrofy smoleńskiej. Temat wrócił z dużą mocą dzięki publikacji Rzeczpospolitej, w której podano nowe ustalenia związane ze stenogramami nagrań z kabiny pilotów. Wśród informacji wywołujących dyskusję w mediach znalazły się również: sprawa ACTA, próba samobójcza pułkownika Przybyła oraz zamieszanie wokół ustawy refundacyjnej.

W styczniu media cytowały inne media głównie w kontekście doniesień w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem oraz informacji ekonomicznych. W ścisłym kręgu zainteresowań mediów były również: sprawa ACTA, próba samobójcza prokuratora Przybyła i kontrowersje wokół ustawy refundacyjnej.
 
Media najczęściej cytowały "Rzeczpospolitą" i "Gazetę Wyborczą". Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazł się "Dziennik Gazeta Prawna". "Rzeczpospolitą" cytowano głównie powołując się na doniesienia w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem. W połowie stycznia "Rzeczpospolita" poinformowała, że według ekspertów z Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie, słowa wypowiedziane w kokpicie prezydenckiego samolotu nie należały do - jak do tej pory uważano - generała Błasika, ale do drugiego pilota - majora Grzywny.  Najczęściej cytowane tygodniki to: "Newsweek", "Wprost" i "Polityka". Tuż za nimi jest "Gazeta Polska".  Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media było pismo "Perspektywy".

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPInfo. Za TVN24 najczęściej podawano  doniesienia w sprawie próby samobójczej prokuratora pułkownika Przybyła. Drugim najczęściej cytowanym za TVN24 tematem była katastrofa pod Smoleńskiem. Przytaczano wypowiedzi Edmunda Klicha, który na antenie TVN24 odniósł się do nowych informacji w sprawie nagrań z kabiny pilotów. Doniesienia w tej sprawie ujawniła w połowie stycznia Rzeczpospolita.
 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na rozgłośnię powoływano się głównie cytując wypowiedzi ekspertów i polityków zapraszanych do studia w celu skomentowania zamieszania wokół ACTA oraz kontrowersji związanych z ustawa refundacyjną. Na drugim miejscu wśród najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET, a na trzecim – TOK FM.

Portale internetowe
W styczniu na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazł się ponownie money.pl. Drugie miejsce w zestawieniu zajęły - z jednakowym wynikiem - gazeta.pl, onet.pl oraz tvn24.pl.

Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją - TVN CNBC a rozgłośnią radiową – Radio PiN.
 
Media regionalne
W styczniu najczęściej cytowanym medium regionalnym było Radio Wrocław. Za Radiem Wrocław podawano informacje na temat wywiezienia do Niemiec skrzyń z dokumentacją SS z obozu w Auschwitz. Według informacji Radia Wrocław, Mieczysław Bojko zaprzeczył jakoby doszło do znalezienia akt, a całą sprawę wymyślił na potrzeby swojej książki. Na drugim miejscu sklasyfikowano śląską TVS - to pierwsza stacja telewizyjna w historii badania, która uplasowała się tak wysoko w rankingu mediów regionalnych. Za TVS cytowano wypowiedź ojca 6-miesięcznej Madzi z Sosnowca.

Analizę przeprowadzono na podstawie 5 371 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 stycznia 2012 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).
Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Komentarze

Powiązane

18.04.24, 15:00
| prasa » informacje
Piąte urodziny Forbes Women. Specjalna wystawa plenerowa w warszawskich Łazienkach
Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu „Forbes Women” (Ringier Axel Springer). Najnowsze urodzinowe wydanie czasopisma zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich pięciu lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska.
18.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 kwietnia?
17.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 kwietnia?
16.04.24, 20:28
| prasa » informacje
Świat Wiedzy Extra. 150 pytań i odpowiedzi
17 kwietnia br. na rynku prasowym ukaże się najnowsze wydanie magazynu „Świat Wiedzy Extra” (Wydawnictwo Bauer).
16.04.24, 15:30
| prasa » informacje
Wysokie Obcasy świętują 25. urodziny
Wysokie Obcasy obchodzą w kwietniu br. 25 urodziny. Redakcja serwisu przypomina 25 przełomowych tekstów magazynu, a 13 kwietnia br. ukazało się jubileuszowe wydanie z 25 najlepszymi okładkami.
16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
16.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 kwietnia?
15.04.24, 13:12
| prasa » ludzie
Dział sprzedaży Wyborczej wzmacnia warszawski region
W kwietniu br. nastąpiły zmiany w zespole zajmującym się sprzedażą reklam w mediach marki „Wyborcza”. Mateusz Gros objął stanowisko kierownika ds. sprzedaży agencyjnej w „Wyborczej” i Wyborcza.pl, a Wioletta Napurka – dyrektorki sprzedaży w regionie Warszawa.
15.04.24, 11:54
| prasa » informacje
Polska Press Grupa rozstaje się z redaktorem naczelnym Dziennika Łódzkiego i Expressu Ilustrowanego
Zarząd Polska Press Grupy informuje pożegnał się z kolejnym redaktorem naczelnym – tym razem „Dziennika Łódzkiego i „Expressu Ilustrowanego.
15.04.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 kwietnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 kwietnia?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

Polecamy