15.11.22, 07:00
Badania MediaCom i AMS: outodoor charakteryzuje się długoterminową skutecznością
Outdoor sprawdza się w długookresowej komunikacji. Dobrze zaplanowany — skutecznie buduje wizerunek marki oraz sprzedaż - wynika z raportu przygotowanego przez MediaCom we współpracy z AMS.
Podczas wydarzenia Data Driven DOOH zaprezentowano raport opracowany przez MediaCom Business Science Warsaw, we współpracy z AMS. W publikacji „Myślenie długoterminowe w marketingu” przeanalizowano dane z blisko 400 kampanii zrealizowanych na nośnikach OOH w latach 2016-21 w Polsce (ponad 230 kampanii) oraz we Włoszech, Austrii, USA i Kanadzie. Twórcy raportu skoncentrowali swoją uwagę na kampaniach marek z branży FMCG oraz telekomunikacji.
Z analiz wynika, że kampanie prowadzone w OOH mają najwyższy spośród wszystkich kanałów komunikacji mnożnik długookresowy, czyli stosunek sprzedaży dobudowanej łącznie w krótkim i długim okresie do sprzedaży dobudowanej wyłącznie w krótkim okresie. W przypadku outdooru wynosi on 3,2, przy 2,9 w odniesieniu do reklamy telewizyjnej i kinowej czy 2,5 reklam wideo w internecie. Uwzględnienie perspektywy długookresowej powoduje, że w rankingu wydajności mediów (obejmującym również aspekt kosztów), outdoor znajduje się na trzecim miejscu, ustępując miejsca jedynie telewizji i kinu.
„O skuteczności OOH w budowaniu świadomości marki oraz sprzedaży długookresowej stanowi zapamiętywanie komunikatu przez konsumentów. Z danych, którymi dysponujemy, możemy przekonać się, jaki wysoki w przypadku outdooru jest poziom AdStocku, zwłaszcza skonfrontowany z wynikami innych kanałów dotarcia” — mówi Izabela Walaszek z domu mediowego MediaCom, który przygotował raport.
Wskaźnik AdStock w przypadku kampanii w OOH to 50 proc. (to wpływ kampanii na kolejny tydzień). Z kolei recall - pokazujący prawdopodobieństwo zapamiętania przekazu - w outdoorze sięga poziomu reklam telewizyjnych (31 proc.).
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze