15.07.24, 17:45

CIECH zmienił nazwę na Qemetica. Przy projekcie pracowało ponad sto osób

Qemetica, fot.: materiały prasowe

Na początku czerwca br. chemiczna grupa CIECH zmieniła nazwę na Qemetica. Zmianie uległy również nazwy podmiotów, m.in. w Hiszpanii, Niemczech i Rumunii, gdzie Qemetica ma swoje spółki i zakłady produkcyjne. Zespół Qemetiki w opracowaniu nowej identyfikacji wspierała agencja Touchideas, a kampanię informującą o rebrandingu przygotowała agencja GPD.

Nadzór nad całością projektu po stronie Qemetiki sprawował trzyosobowy zespół: Dobrochna Wiatr, Mirosław Kuk (współpraca z agencjami, komunikacja, content, nowa strona internetowa) oraz Krzysztof Laskowski (project management). Bezpośrednio w projekt było zaangażowanych aż ponad 100 osób w firmie.

Intencją firmy była zmiana nazwy na bardziej nowoczesną i rezygnacja ze skrótu wywodzącego się z czasów PRL (Centrala Importu Eksportu Chemikaliów). Rebranding objął kilkanaście spółek zlokalizowanych w kilku krajach europejskich, modyfikację systemów IT, wymianę opakowań i komunikację do tysięcy klientów i partnerów oraz fizyczne zmiany nośników w zakładach produkcyjnych” – mówi Mirosław Kuk, group PR director Qemetiki.

Jaka jest geneza nazwy?

Nowa nazwa Qemetica (czyt. kemetika) nawiązuje do słowa chemia (w języku angielskim chemistry, w hiszpańskim – química) oraz do łacińskich ethica czy mathematica, podkreślających przywiązanie do wysokich standardów etycznych i wiary w moc nauki. Skrótem pełnej nazwy nowej marki jest znak QΣ (czyt. QEM), oznaczający chemię [chem-chemistry].

Nazwę, nową strategię i cały system identyfikacji, a więc także logotyp, opracowała firma brandingowa Touchideas. Za przygotowanie koncepcji i przeprowadzenie kampanii rebrandingowej, zarówno dla pracowników, społeczności lokalnych, w których funkcjonują fabryki Qemetiki, oraz innych interesariuszy zewnętrznych, odpowiadała agencja GPD, wybrana podczas przetargu przeprowadzonego w 2023 r. W zakresie prac znalazły się zarówno zadania związane z przygotowaniem strategii komunikacji, wielokanałowych kreacji w kilku językach, jak i produkcja i planowanie mediów.

Kampania rebrandingowa była ogromnym wyzwaniem, ponieważ marka CIECH przez blisko 80 lat stała się ważna dla dziesiątek tysięcy pracowników i klientów na całym świecie. Produkty CIECH, choć często niewidoczne, mają kluczowy wpływ na codzienne życie milionów ludzi, pomagając tworzyć wytrzymalsze opony, szkło, lepsze środki ochrony roślin czy detergenty. Aby uszanować tę wyjątkową relację, przyjęliśmy dwufazowe rozwiązanie, które podkreślało autentyczność. W pierwszej fazie przypomnieliśmy o jakości oferowanej przez CIECH, wykorzystując tajemniczy symbol Q, opowiadając o miejscach, gdzie jakość chemii ma znaczenie. W drugiej fazie poprzez filmy reklamowe nagrane podczas siedmiu dni zdjęciowych w autentycznych lokalizacjach w dwóch krajach, z udziałem prawdziwych pracowników, ujawniliśmy nową nazwę Qemetica. Symbol Q pozwolił nam połączyć 80-letnią historię CIECH z nową nazwą, tworząc most między tradycją a nową wizją rozwoju globalnej marki. Kampania miała na celu pokazanie nie tylko nowej nazwy, ale także przypomnienie jakości, jaką grupa dostarcza światu oraz ludzi, którzy za nią stoją” – mówi Marek Wydłowski, strateg i dyrektor kreatywny w GPD.

GPD przygotowało także wydarzenia dla klientów i pracowników grupy we wszystkich lokalizacjach fabryk w Polsce i Niemczech, a także komplet materiałów informacyjnych. Za materiały reklamowe i gadżety z nowym logo dla 3500 pracowników oraz zewnętrznych partnerów odpowiadała agencja Sensum Art. Z rebrandingiem wiąże się także przygotowanie nowej strony internetowej, którą przygotowała agencja Golden Submarine.

Komentarze

Powiązane

06.09.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Dawtona prowadzi działania wizerunkowe w programie MasterChef
Marka Dawtona powraca z działaniami wizerunkowymi w telewizji w najnowszej 13. edycji programu “MasterChef” (TVN). Produkty marki będą lokowane w pięciu odcinkach talent-show, którego emisja rozpoczęła się 1 września br.
06.09.24, 18:30
| reklama & PR » informacje
Nikt nie powinien być w zawieszeniu. Kampania Pracuj.pl
Pod hasłem „Nikt nie powinien być w zawieszeniu”, ruszyła kampania Pracuj.pl, która realizowana jest w oparciu o zróżnicowany media mix, obejmujący, m.in. telewizję, digital, kina, serwisy VOD i kanały social media.
06.09.24, 17:00
| reklama & PR » informacje
Loteria marki M&M’s. Do wygrania wyjazdy do Disneylandu w Paryżu
Do 29 września br. potrwa loteria marki M&M’s w której jej uczestnicy mogą wygrać wyjazdy do Disneylandu w Paryżu.
06.09.24, 12:10
| reklama & PR » informacje
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu sponsorem Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET
OSM Łowicz – polska spółdzielnia mleczarska, jest jednym z głównych sponsorów „Wielkiej Trasy Śniadaniowej Radia ZET”. W ramach akcji przewidziane są różne aktywności. Za koncept działań dla marki odpowiada agencja digitalowo-contentowa LiquidThread (Publicis Groupe).
05.09.24, 09:09
| reklama & PR » informacje
Profi odświeża wizerunek i zapowiada szeroko zakrojoną kampanię
Marka Profi działająca na rynku pasztetów w Polsce od 1993 roku, odświeżyła swój wizerunek. Dodatkowo firma wprowadza nowości w swojej ofercie.
04.09.24, 18:26
| radio » ludzie | reklama & PR » ludzie
Marta Jończyk Dyrektorką Sprzedaży i Marketingu w Radiu Nowy Świat. Sławomir Gołębiowski odchodzi
Od września br. stanowisko Dyrektorki Sprzedaży i Marketingu w Radiu Nowy Świat objęła Marta Jończyk, która tym samym zastąpiła Sławomira Gołębiowskiego, pełniącego do końca sierpnia funkcję członka Zarządu oraz Dyrektora Marketingu i Sponsoringu.
04.09.24, 13:00
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Ruszyła loteria interaktywnego serialu Miłość za wszelką cenę (TV4)
UNIQUE ONE przygotowała ogólnopolską loterie promocyjną dla widzów interaktywnego serialu rozrywkowego pt. „Miłość za wszelką cenę” (TV4) wykorzystującą kody QR wyświetlane na żywo w czasie emisji serialu.
04.09.24, 11:02
| reklama & PR » informacje
Co to jest DPD Pickup. Loteria i kampania promocyjna DPD Polska
DPD Polska rusza z loterią skierowaną do konsumentów. Wartość nagród w akcji wynosi ponad 620 tys. zł.
04.09.24, 08:30
| reklama & PR » ludzie
Prawdziwe piękno pochodzi z wnętrza. Małgorzata Socha ambasadorką produktów Olimp Collagen
Aktorka Małgorzata Socha została ambasadorką linii produktów Olimp Collagen znajdujących się w portfolio polskiej firmy farmaceutycznej Olimp Labs.
03.09.24, 12:15
| reklama & PR » informacje
Back to School. ONE House kontynuuje współpracę z marką Sinsay przy kampanii na dwóch rynkach
Agencja komunikacji marketingowej ONE House ponownie nawiązuje współpracę z marką odzieżową Sinsay (należącą do LPP).
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Polecamy
Konferencje

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.