15.07.24, 17:45
CIECH zmienił nazwę na Qemetica. Przy projekcie pracowało ponad sto osób
Na początku czerwca br. chemiczna grupa CIECH zmieniła nazwę na Qemetica. Zmianie uległy również nazwy podmiotów, m.in. w Hiszpanii, Niemczech i Rumunii, gdzie Qemetica ma swoje spółki i zakłady produkcyjne. Zespół Qemetiki w opracowaniu nowej identyfikacji wspierała agencja Touchideas, a kampanię informującą o rebrandingu przygotowała agencja GPD.
Nadzór nad całością projektu po stronie Qemetiki sprawował trzyosobowy zespół: Dobrochna Wiatr, Mirosław Kuk (współpraca z agencjami, komunikacja, content, nowa strona internetowa) oraz Krzysztof Laskowski (project management). Bezpośrednio w projekt było zaangażowanych aż ponad 100 osób w firmie.
„Intencją firmy była zmiana nazwy na bardziej nowoczesną i rezygnacja ze skrótu wywodzącego się z czasów PRL (Centrala Importu Eksportu Chemikaliów). Rebranding objął kilkanaście spółek zlokalizowanych w kilku krajach europejskich, modyfikację systemów IT, wymianę opakowań i komunikację do tysięcy klientów i partnerów oraz fizyczne zmiany nośników w zakładach produkcyjnych” – mówi Mirosław Kuk, group PR director Qemetiki.
Jaka jest geneza nazwy?
Nowa nazwa Qemetica (czyt. kemetika) nawiązuje do słowa chemia (w języku angielskim chemistry, w hiszpańskim – química) oraz do łacińskich ethica czy mathematica, podkreślających przywiązanie do wysokich standardów etycznych i wiary w moc nauki. Skrótem pełnej nazwy nowej marki jest znak QΣ (czyt. QEM), oznaczający chemię [chem-chemistry].
Nazwę, nową strategię i cały system identyfikacji, a więc także logotyp, opracowała firma brandingowa Touchideas. Za przygotowanie koncepcji i przeprowadzenie kampanii rebrandingowej, zarówno dla pracowników, społeczności lokalnych, w których funkcjonują fabryki Qemetiki, oraz innych interesariuszy zewnętrznych, odpowiadała agencja GPD, wybrana podczas przetargu przeprowadzonego w 2023 r. W zakresie prac znalazły się zarówno zadania związane z przygotowaniem strategii komunikacji, wielokanałowych kreacji w kilku językach, jak i produkcja i planowanie mediów.
„Kampania rebrandingowa była ogromnym wyzwaniem, ponieważ marka CIECH przez blisko 80 lat stała się ważna dla dziesiątek tysięcy pracowników i klientów na całym świecie. Produkty CIECH, choć często niewidoczne, mają kluczowy wpływ na codzienne życie milionów ludzi, pomagając tworzyć wytrzymalsze opony, szkło, lepsze środki ochrony roślin czy detergenty. Aby uszanować tę wyjątkową relację, przyjęliśmy dwufazowe rozwiązanie, które podkreślało autentyczność. W pierwszej fazie przypomnieliśmy o jakości oferowanej przez CIECH, wykorzystując tajemniczy symbol Q, opowiadając o miejscach, gdzie jakość chemii ma znaczenie. W drugiej fazie poprzez filmy reklamowe nagrane podczas siedmiu dni zdjęciowych w autentycznych lokalizacjach w dwóch krajach, z udziałem prawdziwych pracowników, ujawniliśmy nową nazwę Qemetica. Symbol Q pozwolił nam połączyć 80-letnią historię CIECH z nową nazwą, tworząc most między tradycją a nową wizją rozwoju globalnej marki. Kampania miała na celu pokazanie nie tylko nowej nazwy, ale także przypomnienie jakości, jaką grupa dostarcza światu oraz ludzi, którzy za nią stoją” – mówi Marek Wydłowski, strateg i dyrektor kreatywny w GPD.
GPD przygotowało także wydarzenia dla klientów i pracowników grupy we wszystkich lokalizacjach fabryk w Polsce i Niemczech, a także komplet materiałów informacyjnych. Za materiały reklamowe i gadżety z nowym logo dla 3500 pracowników oraz zewnętrznych partnerów odpowiadała agencja Sensum Art. Z rebrandingiem wiąże się także przygotowanie nowej strony internetowej, którą przygotowała agencja Golden Submarine.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęKonferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.
Komentarze